Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Jag ser hellre Säcken som tränare än Wikegård, alla dagar i veckan. Wikegård skulle säkert kunna göra ett bra jobb som sportchef, men att ersätta en tränare som uträttat mirakel föregående säsong och fått ligans svagaste trupp att ligga hyfsat bra till i kampen om play-in spel för någon som inte tränat ett hockeylag på åratal vore galenskap i mina ögon.
Men Säcken börjar bli gammal.. Frågan är hur länge han orkar/vill fortsätta med coaching på elitnivå?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev:
Jag ser hellre Säcken som tränare än Wikegård, alla dagar i veckan. Wikegård skulle säkert kunna göra ett bra jobb som sportchef, men att ersätta en tränare som uträttat mirakel föregående säsong och fått ligans svagaste trupp att ligga hyfsat bra till i kampen om play-in spel för någon som inte tränat ett hockeylag på åratal vore galenskap i mina ögon.
Men Säcken börjar bli gammal.. Frågan är hur länge han orkar/vill fortsätta med coaching på elitnivå?
Anledningen till att han tog J20 var ju att han kände sig färdig. Ville spendera tid med frugan och det räckte att sköta några träningar på kvällarna och sånt. Men han har ju kontrakt två år till efter det här.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om Wikegård skulle fixa jobbet är jag helt säker på att han skulle behöva bygga ett helt nytt lag. Hans filosofi är rätt speciell och kräver sina spelartyper. Nästa säsong blir annorlunda. Ser fram emot den!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFtorped
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFtorped »

SirDIFalot skrev:
Andspe skrev:
Anledningen till att han tog J20 var ju att han kände sig färdig. Ville spendera tid med frugan och det räckte att sköta några träningar på kvällarna och sånt. Men han har ju kontrakt två år till efter det här.
Säcken e Hasse, en riktig surlapp och Djurgårdare, han ger sig fan inte i första taget, han har fått upp vittringen igen, inte mig emot! För gammal!? Monten går säkert att övertala igen...............gäsp!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andspe skrev:
Säcken är given. Har gjort mirakel med svaga trupper. Vore kul ifall han skulle få lite mer kompetens att jobba med. Rätt lustigt att han endast varit hos oss då vi varit bottenlag på papperet. I våras ett undantag då han hade ett slagkraftigt AS-lag. Hur det slutade vet alla.

Wiken är härlig att lyssna på, men att vara tränare kräver mer än snack.

Låt Säcken etablera oss. Bygg upp en stabil ekonomi. Det räcker gott närmsta åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rix

Inlägg av Rix »

Om Säcken vill fortsätta tycker jag han ska få göra det. Så länge han orkar är det bara köra på. Visst en del kan klaga på hans coachning och att han inte lyfter upp juniorer, men han är en bra tränare för en klubb med mindre cash, vilket vi kommer vara även nästa år.

Gäller bara att värva smart inför nästa säsong och hoppas att rätt spelare tar ytterligare ett kliv i utvecklingen. Tycker en sån som Ljungh blir bättre och bättre, nästa år tror jag han verkligen kan fylla ut en SHL kostym.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Är det någon man ska ifrågasätta är det väl tyvärr Zabel som "sköter" forwards. Förra säsongen fick man inte ut mycket mål, samma problem denna säsongen känns det som.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sPTNC skrev:Är det någon man ska ifrågasätta är det väl tyvärr Zabel som "sköter" forwards. Förra säsongen fick man inte ut mycket mål, samma problem denna säsongen känns det som.
Vi har typ en och en halv bra forward.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
sPTNC skrev:Är det någon man ska ifrågasätta är det väl tyvärr Zabel som "sköter" forwards. Förra säsongen fick man inte ut mycket mål, samma problem denna säsongen känns det som.
Vi har typ en och en halv bra forward.
Här håller jag med. De jobbar helt okej med det material som finns till förfogande. Många spelare in och ut, svårt att bygga kontinuerligt.

Förra säsongen gjorde vi 152 mål. Det är rätt bra.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Har en kompis med släktband till Derek Meech som tydligen kommer spela i Sverige nästa säsong. Klubb ej klar men förhandlar tydligen i dagsläget. Snälla DIF, försök få honom! Givetvis sa jag åt min vän be honom spela i Sthlm för lite mindre deg men för bättre publik :)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9506
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Lynxlynx skrev:Har en kompis med släktband till Derek Meech som tydligen kommer spela i Sverige nästa säsong. Klubb ej klar men förhandlar tydligen i dagsläget. Snälla DIF, försök få honom! Givetvis sa jag åt min vän be honom spela i Sthlm för lite mindre deg men för bättre publik :)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9506
Tungt! Men om han dyker upp i SHL tror jag att han hamnar i Skellefteå eller i Växjö tyvärr ..

Annars kan vi ju alltid värva hem dessa två: :wink:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Rocky3000 skrev:Tungt! Men om han dyker upp i SHL tror jag att han hamnar i Skellefteå eller i Växjö tyvärr ..

Nja, det vill vi väl inte? :)

Om jag förstått det rätt så kommer Djurgården att främst lägga krutet på att värva 5 spetsspelare till nästa säsong. 3 forwards (en center), och två backar. D. Tjärna är 38 barre och är väldigt seg i åkningen. Har kikat lite på honom. Dogge blev nobbad i år, så det är nog ingen i ledningen som är särskilt sugen på honom. När vi väl pratar om Kölne Haie så är väl i sådana fall Andreas Holmqvist den som vore aktuell, men ett stort frågetecken där också.

Jag har funderat över hur det blir med Nordlund. För mig känns det som om han kommer att skeppas. Undrar om han ens vill vara kvar.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns som jag ser det ingen anledning att ha kvar Nordlund.

Ersätt han med en back som faktiskt gör nytta i PP istället.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Helt enig angående Nordlund, känns inte alls som han axlat rollen han blivit tilldelad på ett tillfredsställande sätt.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattebo skrev:
Rocky3000 skrev:Tungt! Men om han dyker upp i SHL tror jag att han hamnar i Skellefteå eller i Växjö tyvärr ..

Nja, det vill vi väl inte? :)

Om jag förstått det rätt så kommer Djurgården att främst lägga krutet på att värva 5 spetsspelare till nästa säsong. 3 forwards (en center), och två backar. D. Tjärna är 38 barre och är väldigt seg i åkningen. Har kikat lite på honom. Dogge blev nobbad i år, så det är nog ingen i ledningen som är särskilt sugen på honom. När vi väl pratar om Kölne Haie så är väl i sådana fall Andreas Holmqvist den som vore aktuell, men ett stort frågetecken där också.

Jag har funderat över hur det blir med Nordlund. För mig känns det som om han kommer att skeppas. Undrar om han ens vill vara kvar.
Med tanke på att Nordlund värvades som tänkt topp-2 back lär vi inte vara särskilt lockade av att förlänga den löneposten, så länge han inte (som en skänk från ovan) hittar tillbaks till formen han hade för ett par år sen då han höll samma poängsnitt som Sörensen. Annars vore en förlängning förvånande, milt uttryckt.

Tyvärr har nog hela trion med Tjärnqvist, Holmqvist och Dogge sett sina bättre dagar. Jag tror inte att de vore rundningsmärken likt vissa andra, däremot tror jag att det finns yngre spelare som kan göra jobbet precis lika bra, till en lägre lön, och växa med åren så att vi får kontinuitet på backsidan. Gissar på att Fredrik Claesson tröttnat på AHL och byter plats med Arnesson, en back med riktigt fet lönepost likt Ahnelöv kommer in och resten ser ut ungefär som i år, men med en säsong till på nacken. Tror på en topp-4 uppsättning med (Ahnelöv), Högström, Claesson och Falk till nästa år, varav Högström och Claesson är de som blir kvar många år framöver.
Låst