Douglas Murray

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Douglas Murray

Inlägg av diftobbe89 »

medu82 skrev:
diftobbe89 skrev:Ligger våra backar på gränsen till det tillåtna? hahahah

Ollas-Mattsson och Falk är dom ända som går in någorlunda i närkamper, Arnesson och Högström gör det på mer smartness, resten avskyr kroppskontakt och spelar gärna så snällt det bara går.
Och givetvis är vi oftast för snälla framför Tellan, där var Printz en gud.

"Korrigering av antalet tacklingar: Englund 36, Ollas Mattsson 27, Norell 19. Dock fortfarande ledande bland SHL:s juniorbackar."
Englund ska vara en defensiv fysisk back, 36 tacklingar på 30 matcher kan knappast vara mycket om man jämför med samma spelartyper i andra lag, 80kg Kristoffer Berglund i Hv 71 hade tydligen lika många, Norell är mjuk överlag, det behöver jag ingen statistik på.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Donkels skrev:David Printz en gud? Han var så jävla usel det året vi åkte ur så jag är evigt tacksam att han är historia numer
Printz var begränsad men skötte det han skulle och gav fan i resten, och det gjorde han bra. Att han sen inte var så flashig i övrigt och gjorde mycket poäng som många här inne väljer att lägga fokus på, då förstår jag att man inte gillar honom.

På vilket sett var han usel?
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Många tacklingar innebär oftast att ditt lag inte har pucken. Ser det inte som en direkt positiv statistik.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag blir inte klok på Stoppel. Menar han att Dogge är för dålig eller att han inte är värd de pengar han begär i ersättning? Det är självklart att han inte kan vara för dålig för att spela i SHL. Då måste det vara det andra alternativet. Men i så fall måste han berätta vad han tänker göra med pengarna i stället.
Just nu skulle Murray kunna göra underverk för stämningen kring laget och skapa förutsättningar för en andra säsongshalva att minnas. Bara som extraback skulle han vara ett ess i ärmen för coacherna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Jag blir inte klok på Stoppel. Menar han att Dogge är för dålig eller att han inte är värd de pengar han begär i ersättning? Det är självklart att han inte kan vara för dålig för att spela i SHL. Då måste det vara det andra alternativet. Men i så fall måste han berätta vad han tänker göra med pengarna i stället.
Just nu skulle Murray kunna göra underverk för stämningen kring laget och skapa förutsättningar för en andra säsongshalva att minnas. Bara som extraback skulle han vara ett ess i ärmen för coacherna.
Tror du Douglas skulle göra underverk för stämningen när han sätts som sjundeback?
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Många tacklingar innebär oftast att ditt lag inte har pucken. Ser det inte som en direkt positiv statistik.
Hahah, den var bra. Jag drar dock resonemanget lite längre och lägger till att spelarna i bytet före troligtvis inte gjorde ett bra jobb. Så den backen tvingades återvinna pucken genom en tackling.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev: Tror du Douglas skulle göra underverk för stämningen när han sätts som sjundeback?
Är det enligt din bedömning cementerat att så skulle bli fallet, för all framtid?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev: Tror du Douglas skulle göra underverk för stämningen när han sätts som sjundeback?
Är det enligt din bedömning cementerat att så skulle bli fallet, för all framtid?
Det var inte mina ord. Jag tror inte att det skulle bli bra stämning när Murray inser att han knappt skulle spela. För den åsikten verkar ju Djurgården vara av, både tränartrion och KG.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
Det var inte mina ord. Jag tror inte att det skulle bli bra stämning när Murray inser att han knappt skulle spela. För den åsikten verkar ju Djurgården vara av, både tränartrion och KG.
Jamen din fråga tappar ju mening om du inte ser det som troligt att Murray väsentligen skulle vara 7:e-back, så implicit är det det du tror, alltså.

Jag tror säkert att Murray kan vara rostig just nu, men potentialen finns där bevisligen såvitt jag vet. Skillnaden (mot ledningen) är att jag så otroligt gärna hade gett detta en chans. Uppsidan hade ju vart helt jävla enorm om det slår väl ut.
Användarvisningsbild
minalman

Douglas Murray

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Jag blir inte klok på Stoppel. Menar han att Dogge är för dålig eller att han inte är värd de pengar han begär i ersättning? Det är självklart att han inte kan vara för dålig för att spela i SHL. Då måste det vara det andra alternativet. Men i så fall måste han berätta vad han tänker göra med pengarna i stället.
Tror du Douglas skulle göra underverk för stämningen när han sätts som sjundeback?
Nej. Tänkte inte att han skulle hamna där.
Han ska lira med en rörlig back som #4 eller #36. Stämningen skulle finnas där på plats flera dagar före första nedsläpp.
Men om han nu är så dålig som Stoppel säger är han ändå ett bra vapen i matcher som hemma mot Luleå nästa gång. Sänk Forsberg 4ever och kliv av för resten av säsongen med stolthet Dogge!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Nej. Tänkte inte att han skulle hamna där.
Han ska lira med en rörlig back som #4 eller #36. Stämningen skulle finnas där på plats flera dagar före första nedsläpp.
Men om han nu är så dålig som Stoppel säger är han ändå ett bra vapen i matcher som hemma mot Luleå nästa gång. Sänk Forsberg 4ever och kliv av för resten av säsongen med stolthet Dogge!
Dogge skulle vara ett smycke i laget, vilket vore positivt på alla sätt. Han är så mycket Djurgårn att det gör ont ;-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
Skriv svar