Daniel Fernholm till DIF
- Jim Morrison
Re: Daniel Fernholm till DIF (enligt Ros)
John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fernholm är ingen toppback men han är definitivt en BRA back. Han har tillräckligt med erfarenhet för att styra upp backsidan även om jag inte tror att han ska ha den rollen.Jim Morrison skrev:John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Vår trupp kommer att bygga på ett kollektiv - precis som truppen som tog oss upp - och kommer förmodligen inte att innehålla några fixstjärnor. Vi kommer inte att vara ett topplag denna säsong men vi kommer definitivt inte vara ett bottenlag heller. Jag är inte det minsta orolig!
- Jim Morrison
Den bistra verkligheten. Synd eftersom jag tycker att försvaret är det absolut viktigaste och en stark ledartyp behövs oftast. Tar plats och visar vägen kväll efter kväll. Ger unga backar chansen att utvecklas lite i skymundan. Fernholm hade varit en bättre värvning om han inte hade fått den rollen som Challe sagt att vi eftersöker. Men som the go-to-Guy? Nej. Hoppas han motbevisar mig rejält, men det är inte för inget som jag är skeptisk.Don66-2 skrev:Fernholm är ingen toppback men han är definitivt en BRA back. Han har tillräckligt med erfarenhet för att styra upp backsidan även om jag inte tror att han ska ha den rollen.Jim Morrison skrev:John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Vår trupp kommer att bygga på ett kollektiv - precis som truppen som tog oss upp - och kommer förmodligen inte att innehålla några fixstjärnor. Vi kommer inte att vara ett topplag denna säsong men vi kommer definitivt inte vara ett bottenlag heller. Jag är inte det minsta orolig!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Daniel Fernholm till DIF (enligt Ros)
Vem har sagt att just han ska bli den ledande backen av de två rutinerade, (Nordlund och Fernholm).Jim Morrison skrev:Den bistra verkligheten. Synd eftersom jag tycker att försvaret är det absolut viktigaste och en stark ledartyp behövs oftast. Tar plats och visar vägen kväll efter kväll. Ger unga backar chansen att utvecklas lite i skymundan. Fernholm hade varit en bättre värvning om han inte hade fått den rollen som Challe sagt att vi eftersöker. Men som the go-to-Guy? Nej. Hoppas han motbevisar mig rejält, men det är inte för inget som jag är skeptisk.Don66-2 skrev:Fernholm är ingen toppback men han är definitivt en BRA back. Han har tillräckligt med erfarenhet för att styra upp backsidan även om jag inte tror att han ska ha den rollen.Jim Morrison skrev:John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Challe sa ju att backsidan kommer bestå av dessa unga lovande killar sen är tanken att två mer rutinerade ska in, därav Nordlund. Jag tyckte iaf att han sa så i senaste intervjun. Rätta mig om jag har fel.
Det kanske är Nordlund som kommer få dra det största lasset av backarna.
Det stod i mailutskicket att Fernholm kommer att bli den ledande backen.ciirree skrev:Vem har sagt att just han ska bli den ledande backen av de två rutinerade, (Nordlund och Fernholm).Jim Morrison skrev:Den bistra verkligheten. Synd eftersom jag tycker att försvaret är det absolut viktigaste och en stark ledartyp behövs oftast. Tar plats och visar vägen kväll efter kväll. Ger unga backar chansen att utvecklas lite i skymundan. Fernholm hade varit en bättre värvning om han inte hade fått den rollen som Challe sagt att vi eftersöker. Men som the go-to-Guy? Nej. Hoppas han motbevisar mig rejält, men det är inte för inget som jag är skeptisk.Don66-2 skrev:Fernholm är ingen toppback men han är definitivt en BRA back. Han har tillräckligt med erfarenhet för att styra upp backsidan även om jag inte tror att han ska ha den rollen.Jim Morrison skrev:John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Challe sa ju att backsidan kommer bestå av dessa unga lovande killar sen är tanken att två mer rutinerade ska in, därav Nordlund. Jag tyckte iaf att han sa så i senaste intervjun. Rätta mig om jag har fel.
Född till sportchef.
Vilket mailutskick? Har inte fått något?android skrev:Det stod i mailutskicket att Fernholm kommer att bli den ledande backen.ciirree skrev:Vem har sagt att just han ska bli den ledande backen av de två rutinerade, (Nordlund och Fernholm).Jim Morrison skrev:Den bistra verkligheten. Synd eftersom jag tycker att försvaret är det absolut viktigaste och en stark ledartyp behövs oftast. Tar plats och visar vägen kväll efter kväll. Ger unga backar chansen att utvecklas lite i skymundan. Fernholm hade varit en bättre värvning om han inte hade fått den rollen som Challe sagt att vi eftersöker. Men som the go-to-Guy? Nej. Hoppas han motbevisar mig rejält, men det är inte för inget som jag är skeptisk.Don66-2 skrev:Fernholm är ingen toppback men han är definitivt en BRA back. Han har tillräckligt med erfarenhet för att styra upp backsidan även om jag inte tror att han ska ha den rollen.Jim Morrison skrev:John Terry: Artikeln handlade om Fernholm och Hannula och svaren var i direkt anknytning till dom två spelarna. Sedan vill jag fråga dig om du(alla här) tycker att Fernholm är den som ska leda våra backar i vår första säsong tillbaka? Är han bra nog? Har han någonsin varit bra nog? Att vi gick upp var det bästa som kunde hända Fernholm och det gör mig orolig. Ang vara bekväm.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I samma utskick stod det att Pugh Rogefeldt skulle snöra på sig ett par skridskor för första gången och bli vår offensiva spets.litto skrev: Vilket mailutskick? Har inte fått något?
android lattjar ju bara i sedvanlig ordning.
-
Men snälla ni. Seriöst. Fernholm är 30 år. 30! Inte 40. Han har minst fem år kvar i kroppen innan han ens kan börja fundera på att "varva ner". Vissa här inne argumenterar inte utifrån fakta, utan från egna föreställningar som inte ens stämmer. Bara för att ni har känt till en spelare under några år så är han gammal. Kolla på fakta istället. Fernholm är i den ålder som brukar anses allra bäst för en back. Om det är något vi inte ska haka upp oss på är det hans ålder, som är alldeles lysande. Gläds åt att vi har många spelare i 25-30-årsåldern, som så många har efterlyst, istället.
- Jim Morrison
Fernholm anses "gammal" för att han var bättre förut, om än något överskattad, och är inte alls samma spelare idag. Bara för att backar ska vara bäst vid 30 betyder inte det att Fernholm är det.Metal Machine skrev:Men snälla ni. Seriöst. Fernholm är 30 år. 30! Inte 40. Han har minst fem år kvar i kroppen innan han ens kan börja fundera på att "varva ner". Vissa här inne argumenterar inte utifrån fakta, utan från egna föreställningar som inte ens stämmer. Bara för att ni har känt till en spelare under några år så är han gammal. Kolla på fakta istället. Fernholm är i den ålder som brukar anses allra bäst för en back. Om det är något vi inte ska haka upp oss på är det hans ålder, som är alldeles lysande. Gläds åt att vi har många spelare i 25-30-årsåldern, som så många har efterlyst, istället.
Jag totalsågade förvisso Holmqvist-värvningen också och hade väldigt fel men där sades det ju åtminstone att han var tänkt riktigt långt ned i hierarkin och var väldigt billig. Äh, nu är det dags att lägga ned ang. Fernholm för min del. Värvas han så värvas han och det är inte så mycket vi kan göra åt. Vi får se till att samla ihop mycket cash till DH. Det kommer behövas.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, riktigt konstigt hur en 30-årig spelare helt plötsligt anses gammal!Metal Machine skrev:Men snälla ni. Seriöst. Fernholm är 30 år. 30! Inte 40. Han har minst fem år kvar i kroppen innan han ens kan börja fundera på att "varva ner". Vissa här inne argumenterar inte utifrån fakta, utan från egna föreställningar som inte ens stämmer. Bara för att ni har känt till en spelare under några år så är han gammal. Kolla på fakta istället. Fernholm är i den ålder som brukar anses allra bäst för en back. Om det är något vi inte ska haka upp oss på är det hans ålder, som är alldeles lysande. Gläds åt att vi har många spelare i 25-30-årsåldern, som så många har efterlyst, istället.
Ferna är en bra värvning. Däremot finns det verkligen STORA frågetecken kring några andra nyförvärv.
Sedan skulle jag vilje se namnen på de här "klassbackarna" alla skriker efter trots denna värvning. Vem finns ledig? Som VILL spela i ett troligt bottenlag som DIF? Till en lön vi kan betala?
Namn på den/de tack.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Nej, det har du rätt i. Ovechkin var som bäst kring 23-24, istället för 25-28 som brukar vara fallet för forwards. Sedan är ju frågan: Har någon av dessa herrar verkligen blivit sämre - objektivt sett? Det är svårt att svara på. Klart är i a f att Fernholm fortfarande håller några år till på den här nivån, vi vet vad vi kan förvänta oss av honom och att han förmodligen är det bästa vi kan få i den rollen.Jim Morrison skrev:Fernholm anses "gammal" för att han var bättre förut, om än något överskattad, och är inte alls samma spelare idag. Bara för att backar ska vara bäst vid 30 betyder inte det att Fernholm är det.Metal Machine skrev:Men snälla ni. Seriöst. Fernholm är 30 år. 30! Inte 40. Han har minst fem år kvar i kroppen innan han ens kan börja fundera på att "varva ner". Vissa här inne argumenterar inte utifrån fakta, utan från egna föreställningar som inte ens stämmer. Bara för att ni har känt till en spelare under några år så är han gammal. Kolla på fakta istället. Fernholm är i den ålder som brukar anses allra bäst för en back. Om det är något vi inte ska haka upp oss på är det hans ålder, som är alldeles lysande. Gläds åt att vi har många spelare i 25-30-årsåldern, som så många har efterlyst, istället.
Jag totalsågade förvisso Holmqvist-värvningen också och hade väldigt fel men där sades det ju åtminstone att han var tänkt riktigt långt ned i hierarkin och var väldigt billig. Äh, nu är det dags att lägga ned ang. Fernholm för min del. Värvas han så värvas han och det är inte så mycket vi kan göra åt. Vi får se till att samla ihop mycket cash till DH. Det kommer behövas.
- Remy Lebeau
Mer gnäll här än när Deilert värvades nästan. Vad hade folk väntat sig? Ossi? Staffan Kronwall?
Vi är ett bottenlag med sunkig ekonomi, med det i betraktande är Ferna en bra värvning. Bra ålder och är en helt okej spelare.
Oförtjänt mycket kritik för att folk verkar ha orimliga förväntningar. Nämn en annan "klassback" som kan tänkas vilja spela i DIF för det vi kan erbjuda?
Vi är ett bottenlag med sunkig ekonomi, med det i betraktande är Ferna en bra värvning. Bra ålder och är en helt okej spelare.
Oförtjänt mycket kritik för att folk verkar ha orimliga förväntningar. Nämn en annan "klassback" som kan tänkas vilja spela i DIF för det vi kan erbjuda?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Jim Morrison
Hur ska någon här kunna veta vem som vill spela i DIF eller inte? Eller hur den egentliga spelarmarknaden ser ut? Otroligt slentrian att ställa såna frågor bara för att man är skeptisk till en värvning. "Amen durå??"-nivå.
Självklart kan man inte med säkerhet veta något sådant men nog går det bra att ge exempel på spelare som man hellre sett i DIF än Fernholm. Eller?Jim Morrison skrev:Hur ska någon här kunna veta vem som vill spela i DIF eller inte? Eller hur den egentliga spelarmarknaden ser ut? Otroligt slentrian att ställa såna frågor bara för att man är skeptisk till en värvning. "Amen durå??"-nivå.
Med tanke på DIF:s förhandlingsposition ter det sig uppenbart att vissa värvningar stannar vid rent önsketänkande, Kronwall exempelvis.
Alltså, vem hade utifrån våra förutsättningar varit ett större tillskott på pappret än Fernholm?
Victory is sweetest when you've known defeat.
- diftobbe89
Det mesta gnäll från Jim kommer när Nordlund, Fernholm värvas. Va i helvete hade du räknat med pojke lilla?
Spela fult