Trukhno klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Trukhno klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

S:t Djurgården skrev:
SebGla skrev:
S:t Djurgården skrev:
SirDIFalot skrev:
S:t Djurgården skrev:Honken hade gjort 0 mål och 2 assist i Linköping året innan vi värvade honom och det visade sig ju vara en bra värvning, vi kan väl låta Trukhno göra bort sig innan vi kastar bajs på han och Challe?
Honken värvades inte in för ett spela i topp 6 av ett annat lag i högsta serien dock. Han värvades till allsvenskan för att vara en rutinerad pjäs i en 3/4:e kedja..

Jag tror dock Trukhno kan göra en 10 mål eller liknande.
Håller med, det jag vill säga är att man behöver inte måla fan på väggen, killen har ju ändå levererat i stort sätt i hela sin karriär och en bottensäsong som han hade förra säsongen kanske inte speglar hela hans potential.
Men var har han presterat? I QMJHL har han gjort mycket ponäng. AHL inte speciellt imponerande. ECHL funkar, och i Asplöven där han var den stora stjärnan lyckades han. Vi får väl hoppas på att han har det i sig och kan hitta tillbaka till de där 43 poängen från HAS. Nu lär han ju få en större roll i DIF än i Luleå. Samtidigt så började han ju inte säsongen i en 4e line i Luleå.

EPvärvning i mina ögon. Stor chansning. Och vi har all rätt att vara oroliga
Ja, jag säger inte att han är Djurgårdens bästa värvning jag tycker bara att man kan ge han en chans innan man kastar skit.
Men vad fan, det är väl klart vi ger honom en chans? Snubben är värvad och klar, det är inte så mycket vi kan göra. Folk ställer sig skeptiska till att en kille som gjorde 0 mål under förra säsongen ska vara våran förstacenter eller förstaforward. Och det är väl bara naturligt eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Ska man se det lite positivt så presterade han i bottenlaget asplöven. Nu kommer han till bottenlaget DIF. Utan att veta något om Runken så är han kanske en kontringsspelare. Vi verkar ju bygga vårat lag på hyfsad skridskoåkning, hårt jobb och en skapligt tight defensiv. Förhoppningsvis pyntar Luleå en del av lönen också. Väljer att se det som att ekonomin är helt kass och att Challe och säcken försöker trolla med knäna. I så fall är värvningen i alla fall hyfsad.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Trukhno klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Vem är den där "Trunken"? Runken eller ryssen?
Kommer fimpen bära?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Som nån annan var inne på tidigare, det enda positiva är att med såna här värvningar kommer precis alla lag i SHL underskatta oss grovt.
Där kan vi iaf i början av serien få en del gratispoäng, Challe är listig som en lama......eller nåt

Spännande
Välkommen till DIF Broder Trukh!
:lol: :lol: :lol:

Jag orkar inte... Broder Trukh får han GARANTERAT heta f.rom nu. Tack för att du gjorde min söndagsförmiddag något lättare.

Tror på en braksuccé för vår ryska broder. (Så till den milda grad att han blir skeppad till Asplöven när vi börjar närma oss istappar-i-skägget temperatur kring juletider).
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Bra storlek på honom - han kan ta sig in på mål och/eller skapa ytor åt andra.

Jag tror just storleken (eller bristen på sådan) gjort att t.ex. Jacobs kunde blomma ut i Kvalserien, men har haft svårt att hävda sig i SHL.
BigJ

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.

Välkommen Trukhno!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Big JJ /bra skrivet!

Välkommen Truhkno! Ge Järnet nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.

Välkommen Trukhno!
Sprida dynga? Är väl ganska så klart att han faktiskt gjorde noll mål förra säsongen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:

Välkommen Trukhno!
Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?

Och vad för "dynga" syftar du på? Det är ju fakta att han har gjort noll mål och det är också fakta att DIF hockey hade sagt att det var en förstafemma vi hade kvar att värva.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:

Välkommen Trukhno!
Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?

Och vad för "dynga" syftar du på? Det är ju fakta att han har gjort noll mål och det är också fakta att DIF hockey hade sagt att det var en förstafemma vi hade kvar att värva.
Vafan.. alltid oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Staten skrev:
SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:

Välkommen Trukhno!

Vafan.. alltid oavsett.
"Jag är mer Djurgårdare än dig"

eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Staten skrev:
SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:

Välkommen Trukhno!

Vafan.. alltid oavsett.
"Jag är mer Djurgårdare än dig"

eller?
Kukmätartävling supporter-style.
Expert.
Olon

Inlägg av Olon »

BigJ skrev:

Välkommen Trukhno!
SirDIFalot skrev:Nytt för i år är att vi försöker skippa "välkommen" stämplarna på dessa trådar och kör hellre en tråd som handlar om att diskutera den specifika värvningen.

Försök hålla er till det :)
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Intressant att läsa tråden om trukhno i luleås forum. Fanns en del positiva trots usel statitisk för killen.

Verkar alltså varit en hyfsat populär spelartyp. När inte poängen trillade in i början fick han gneta i tredjekedja. Tog rollen bra, jobbig och elak att möta. Enligt vissa lite för många onödiga utvisningar.

Tuffhet och storlek är iaf något vi saknar. Hoppas också att han kan blomma ut hos oss om han hittar rätt kemi med spelare och får förtroende. Passar nog även bra i snabbt kontringsspel.
ciirree

Re: Sv: Trukhno klar för Djurgården

Inlägg av ciirree »

fidyekcoh skrev:Intressant att läsa tråden om trukhno i luleås forum. Fanns en del positiva trots usel statitisk för killen.

Verkar alltså varit en hyfsat populär spelartyp. När inte poängen trillade in i början fick han gneta i tredjekedja. Tog rollen bra, jobbig och elak att möta. Enligt vissa lite för många onödiga utvisningar.

Tuffhet och storlek är iaf något vi saknar. Hoppas också att han kan blomma ut hos oss om han hittar rätt kemi med spelare och får förtroende. Passar nog även bra i snabbt kontringsspel.
Det är ju precis av denna anledning som jag ville ha honom i fjärdekedjan med Hank-Honken sen låna ut Ahlèn. Det hade varit en förbättring.
Låst