Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Boeman »

Jag tror på 3-2.

Kvalserien är galen och det är långt ifrån kört.

Ööööööös järnet!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Om ni inte överröstar min spelning på Mosebacke imorrn blir jag besviken... Hela Stockholm ska fan rämna av 8094 hoppande och sjungande mentala idioter!
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

minalman skrev:Jag kan inte förstå de som säger att det går dåligt för oss. Vi har förlorat tre tuffa bortamatcher i en mycket jämn liga. Vi vann vår hemmamatch ganska klart. Se på övriga lag! De har ungefär samma resultatrad.
Fattar mig inte på folks krav och förväntningar ibland.
Vill man vara garanterad lyckliga slut kan man gå på bio.
Jag tycker inte personligen att det "går dåligt".

Vår relativt tunna och obeprövade trupp skiner igenom, men vi har haft EN (1) hemmamatch, och det är där vi plockat flest poäng även i Hockeyallsvenskna. Kan vi ta en seger imorgon är vi på vinnarspåret.

Samma äcklen som bortprioriterar morgondagens match (med förlorarinställningsmotivationen "det betyder ändå inget") säljer biljetter kommer likförbannat stå där mot Örebro och Västerås ifall matchen spelar någon roll. Tycker det är vidrigt och respektlöst.

Det är för det första för fan DIF mot ajk. Vi mot packet.

För det andra är det HÄR Kvalserien vänder. Det är nu vi skriver historia.

Jag tror på det här. Jag fortsätter tro tills det inte längre finns en matematisk chans, och jag är tillräcklig Djurgårdare i hjärtat för att ALLTID, OAVSETT stå på Hovet (främst i resterande Kvalserie), men också nästa år. Oavsett om vi torskar kommande 5 matcher kommer jag stå mot Västerås och heja fram mitt lag. Och på en ny seriepremiär, oavsett serie, och vara så där förväntansfull man bara kan vara i början på en säsong.

HEJA DJURGÅRN
25/4-2025
macin

Inlägg av macin »

Det är simpelt för mig. Ger vi allt på läktarn så kommer vi att vinna, så är min känsla. Gnägget är så bottenskrapade som det går att vara just nu. Och med tanke på att vi kommer vinna, så kommer vi även skölja över Rögle av bara farten. Då kan serien mycket väl se ut såhär (ja, ni får ursäkta men jag gillar odds och att drömma mig bort):

1. Örebro 15 poäng (vinst mot Rögle hemma och Västerås borta)
2. Västerås 10 poäng (vinst mot Malmö hemma, torsk mot Örebro hemma)
3. Djurgården 9 poäng (vinst mot gnägget och Rögle hemma)
4. Rögle 8 poäng (de torskar mot Örebro och oss)
5. Malmö 8 poäng (torsk mot Västerås borta, vinst mot gnägget hemma)
6. Gnägget 4 poäng (torsk mot oss och torsk mot Västerås)

Efter det har vi Rögle borta (om vilka som tar kommando), Örebro hemma (redan klara?), Malmö borta (kanske redan halvt avsågade?) och Västerås hemma (direkt avgörande?).

Ni vet vart ni hörde det först.. eller vart ni läste drömmen först kanske jag ska säga ;)

Alla till Hovet!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Johner ska tydligen spela imorgon.

Säga vad man vill om honom och hans prestationer (eller saknad därav under ett tag) tidigare så är han en injektion som BEHÖVS. Tack gud. Om det finns någon.
25/4-2025
ciirree

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:Johner ska tydligen spela imorgon.

Säga vad man vill om honom och hans prestationer (eller saknad därav under ett tag) tidigare så är han en injektion som BEHÖVS. Tack gud. Om det finns någon.
Man får hoppas han är såndär som blir bättre nu efter skada.
Nisse har ju varit katastrofal, det är tråkigt med tanke på hans formkurva innan skada!
Staten

Inlägg av Staten »

Herre vilka goda nyheter om de nu stämmer. Han behövs verkligen. Vi behöver vår offensiva spets nu mer än någonsin.

Två hemmamatcher nu där vi har chansen att vända trenden.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Viktigt. Min favorit på forwardssidan och jag tycker att han fått oförtjänt mycket skit! Vet folk ens att han leder vår poängliga på 17+20? Det var någon vecka sedan som jag kikade så jag kan ha fel där, men det är rätt så fina siffror.

Allin på alla håll och kanter idag, this is it. Hoppas personligen att få skräna till: viiiii är inte aaaaiikkååå!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SkönaDjurgårn skrev:
Allin på alla håll och kanter idag, this is it. Hoppas personligen att få skräna till: viiiiitkååål !
?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Allin på alla håll och kanter idag, this is it. Hoppas personligen att få skräna till: viiiiitkååål !
?
"Nysvenska"? Vem är Allin? Hittade inget om hen på nätet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kära vänner det börjar kännas lite jobbigt nu - derbyångesten har som alltid uppfyllt min kropp. Sitter på jobbet och väntar på att timmarna ska gå så att det äntligen är dags att få ta sig ut till Hovet.

Hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag till slutsatsen att vi på läktarna kommer att spela en ovanligt stor roll i kväll. Vi kan bära våra Järnkaminer till seger, sätta skräck i motståndarna och säkert få ett och annat domslut att tippa över till vår fördel.

Vad säger ni om att vi här inne lovar varandra dyrt och heligt att, oavsett plats på Hovet, säkerställa att trycket blir maximalt från en bra stund innan spelarna kommer in på isen till en bra stund efter matchen (oavsett resultat). Vi har alla en möjlighet att påverka de närmaste runt omkring oss på våra sektioner och på så sätt bidra till att Hovet kokar - kan vi lova varandra att ta det ansvaret?

Samtidigt känner jag också för vår framtid att det är viktigt att derbyt löper utan intermesson. Bra tryck och grym stämning får inte slå över i något som skadar vårt lag - även här har vi alla ett ansvar.

Vet inte varför jag skriver detta inlägg riktigt. Troligen bara ett sätt att hantera ångesten. Samtidigt känns alltid lite bättre att veta att jag har er - mina Djurgårdsbröder och Djurgårdssystrar - omkring mig på Hovet och att veta att ni också kommer att ge allt i kväll.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
puffen1

Inlägg av puffen1 »

Har inte ens möjlighet att se matchen på tv ikväll p.g.a jobb, men har en känsla att jag kommer njuta av att höra er sjunga fram laget i radion!
Senast redigerad av puffen1 den 2014-03-25 10:41:43, redigerad totalt 1 gånger.
”Det är stort, så jävla stort. Det är det största jag har gjort i mitt liv.” -Michael Holmqvist
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Går det att köpa matchen någonstans?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Buford skrev:Går det att köpa matchen någonstans?
Viaplay fast då får du signa en månad. Tror inte dom säljer enstaka matcher(?).
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Va fan, då är det bättre och knalla ner på O´learys, då får man ju nästan 5 bärs för samma pengar dessutom:)
Låst