IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
promannen

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av promannen »

Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

promannen skrev:Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Precis så som jag känner/tänker också! Tycker dock att vi för fan borde kunna slå Oskarshamn. Dom, tillsammans med Almtuna och Troja är enligt mig seriens sämsta lag. Är så jäkla tråkigt om vi ska åka ner dit och köra "bortalags-spel" och vara nöjda om vi tar en poäng bara för att det är en bortamatch. Men mot ett sånt här skitgäng så ska fan INGEN vara nöjd om vi inte gör allt vi kan för att gå för en 3-poängare! Vi måste ha så pass höga ambitioner att vi åker dit för att vinna. Gasa på från början istället för att fegspela och vara rädda om poängen. Vi borde kunna åka i åttor runt dom som vi gjorde i hemmamatchen (7-2 vinst).

Over and out!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF#1 skrev:
Precis så som jag känner/tänker också! Tycker dock att vi för fan borde kunna slå Oskarshamn. Dom, tillsammans med Almtuna och Troja är enligt mig seriens sämsta lag. Är så jäkla tråkigt om vi ska åka ner dit och köra "bortalags-spel" och vara nöjda om vi tar en poäng bara för att det är en bortamatch. Men mot ett sånt här skitgäng så ska fan INGEN vara nöjd om vi inte gör allt vi kan för att gå för en 3-poängare! Vi måste ha så pass höga ambitioner att vi åker dit för att vinna. Gasa på från början istället för att fegspela och vara rädda om poängen. Vi borde kunna åka i åttor runt dom som vi gjorde i hemmamatchen (7-2 vinst).

Over and out!
IKO är ett starkt hemmalag, 4:e bästa i serien. Snittar över 2 pinnar per hemmafajt.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

-daniel- skrev:
DIF#1 skrev:

Over and out!
IKO är ett starkt hemmalag, 4:e bästa i serien. Snittar över 2 pinnar per hemmafajt.
Det är ju sant iofs. Det jag vill komma fram till egentligen är att; bara för att det är bortamatch så ska vi backa hem och täta ihop försvaret och gå på kontring. Vi bevisade ju i förra matchen att vi är ett bättre hockeylag och då tycker jag ändå att vi borde kunna spela ut och köra på för en vinst. Jag filosoferar här.. för det måste ju bara vara psykiskt att man ska backa hem och försvara sig på bortaplan. Jag säger: kör på som om det vore en hemmamatch och kör offensivt men klokt!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Om IKO bjuder upp till dans gör vi 0-1 i PP via Sams klubba. Sedan rullar det bara på, alla linorna får näta och 3 pinnar kommer definitivt att lastas in i bagageutrymmet på DIFs buss på väg tillbaka hem till civilisationen.

Kvar står banjospelande bönder och undrar vad som hände. Samtidigt tar Asplöven 2 pinnar borta mot malmö, och vi har en tabell där vi ligger trea med 2p upp till tvåan och 2 matcher färre spelade. Ja tack.

Om IKO kör igelkotten blir det jämt och torsk i sudden efter sen bondekvittering.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt :)
Schmosby

Inlägg av Schmosby »

ciirree skrev:Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt :)
Kan bekräfta. Fick precis ett mail om det. Vad kom det där med 11:e november ifrån?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Schmosby skrev:
ciirree skrev:Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt :)
Kan bekräfta. Fick precis ett mail om det. Vad kom det där med 11:e november ifrån?
Om man går in på deras sida, så står det: "NYA Spelaren!" på matchen 11 November.
På matcherna innan det så stog det ingenting, men dem lyckades tydligen få igång de tidigare :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av pulverapa »

Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
ciirree

Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
Guter skjuter, och vi.. njuter?
Användarvisningsbild
Edin

Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av Edin »

Blandade magkänslor inför den här matchen, det som talar för förlust är ju den (om än irrationella) känslan att vi inte kan gå obesegrade hur länge som helst, Oskarshamn är starka hemma samt det faktum att de fick bra med stryk på Hovet och säkert är sugna på revansch.

Men samtidigt så känner åtminstone jag, vet att det är många här på forumet som inte håller med mig, otroligt säker i vårt grundspel. Jag tycker att vi har känts så grymt stabila ifrån omgång ett och även om vi inte spelar bländande hockey jämt så håller vi en väldigt bra lägstanivå.

Ska vi säga kryss igen? Johner med avgörande straff.
pulverapa skrev:Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
Och byt ut den där jävla Mattsson/Reideborn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Avgå Zabel!

Så, då var det avklarat.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Märk väl.
swehockey.se skrev:3rd Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
44. Guter, Mattias

2nd Line
66. Sörensen, Marcus
10. Eriksson, Joakim
52. Ahlén, Mikael
Konstigt, eftersom Guter kommit igång de senaste matcherna. Men jag antar att Guter är "den tredje länken" så att säga, medan Jocke och Sören är radarparet.

Jag, som många andra, hade provat Heinerö i första.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:Märk väl.
swehockey.se skrev:3rd Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
44. Guter, Mattias

2nd Line
66. Sörensen, Marcus
10. Eriksson, Joakim
52. Ahlén, Mikael
Konstigt, eftersom Guter kommit igång de senaste matcherna. Men jag antar att Guter är "den tredje länken" så att säga, medan Jocke och Sören är radarparet.

Jag, som många andra, hade provat Heinerö i första.
Jag gillar detta. Succé!
Född till sportchef.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Uddamålsseger i vår favör tror jag på.

Även om hjärtat säger 1-4.
25/4-2025
Skriv svar