IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Precis så som jag känner/tänker också! Tycker dock att vi för fan borde kunna slå Oskarshamn. Dom, tillsammans med Almtuna och Troja är enligt mig seriens sämsta lag. Är så jäkla tråkigt om vi ska åka ner dit och köra "bortalags-spel" och vara nöjda om vi tar en poäng bara för att det är en bortamatch. Men mot ett sånt här skitgäng så ska fan INGEN vara nöjd om vi inte gör allt vi kan för att gå för en 3-poängare! Vi måste ha så pass höga ambitioner att vi åker dit för att vinna. Gasa på från början istället för att fegspela och vara rädda om poängen. Vi borde kunna åka i åttor runt dom som vi gjorde i hemmamatchen (7-2 vinst).promannen skrev:Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Over and out!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
IKO är ett starkt hemmalag, 4:e bästa i serien. Snittar över 2 pinnar per hemmafajt.DIF#1 skrev:Precis så som jag känner/tänker också! Tycker dock att vi för fan borde kunna slå Oskarshamn. Dom, tillsammans med Almtuna och Troja är enligt mig seriens sämsta lag. Är så jäkla tråkigt om vi ska åka ner dit och köra "bortalags-spel" och vara nöjda om vi tar en poäng bara för att det är en bortamatch. Men mot ett sånt här skitgäng så ska fan INGEN vara nöjd om vi inte gör allt vi kan för att gå för en 3-poängare! Vi måste ha så pass höga ambitioner att vi åker dit för att vinna. Gasa på från början istället för att fegspela och vara rädda om poängen. Vi borde kunna åka i åttor runt dom som vi gjorde i hemmamatchen (7-2 vinst).promannen skrev:Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Over and out!
Det är ju sant iofs. Det jag vill komma fram till egentligen är att; bara för att det är bortamatch så ska vi backa hem och täta ihop försvaret och gå på kontring. Vi bevisade ju i förra matchen att vi är ett bättre hockeylag och då tycker jag ändå att vi borde kunna spela ut och köra på för en vinst. Jag filosoferar här.. för det måste ju bara vara psykiskt att man ska backa hem och försvara sig på bortaplan. Jag säger: kör på som om det vore en hemmamatch och kör offensivt men klokt!-daniel- skrev:IKO är ett starkt hemmalag, 4:e bästa i serien. Snittar över 2 pinnar per hemmafajt.DIF#1 skrev:Precis så som jag känner/tänker också! Tycker dock att vi för fan borde kunna slå Oskarshamn. Dom, tillsammans med Almtuna och Troja är enligt mig seriens sämsta lag. Är så jäkla tråkigt om vi ska åka ner dit och köra "bortalags-spel" och vara nöjda om vi tar en poäng bara för att det är en bortamatch. Men mot ett sånt här skitgäng så ska fan INGEN vara nöjd om vi inte gör allt vi kan för att gå för en 3-poängare! Vi måste ha så pass höga ambitioner att vi åker dit för att vinna. Gasa på från början istället för att fegspela och vara rädda om poängen. Vi borde kunna åka i åttor runt dom som vi gjorde i hemmamatchen (7-2 vinst).promannen skrev:Blir torsk idag , vi tar aldrig chanserna till att klättra.
Over and out!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Om IKO bjuder upp till dans gör vi 0-1 i PP via Sams klubba. Sedan rullar det bara på, alla linorna får näta och 3 pinnar kommer definitivt att lastas in i bagageutrymmet på DIFs buss på väg tillbaka hem till civilisationen.
Kvar står banjospelande bönder och undrar vad som hände. Samtidigt tar Asplöven 2 pinnar borta mot malmö, och vi har en tabell där vi ligger trea med 2p upp till tvåan och 2 matcher färre spelade. Ja tack.
Om IKO kör igelkotten blir det jämt och torsk i sudden efter sen bondekvittering.
Kvar står banjospelande bönder och undrar vad som hände. Samtidigt tar Asplöven 2 pinnar borta mot malmö, och vi har en tabell där vi ligger trea med 2p upp till tvåan och 2 matcher färre spelade. Ja tack.
Om IKO kör igelkotten blir det jämt och torsk i sudden efter sen bondekvittering.
Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt 

Kan bekräfta. Fick precis ett mail om det. Vad kom det där med 11:e november ifrån?ciirree skrev:Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt
Om man går in på deras sida, så står det: "NYA Spelaren!" på matchen 11 November.Schmosby skrev:Kan bekräfta. Fick precis ett mail om det. Vad kom det där med 11:e november ifrån?ciirree skrev:Breaking news på Twitter. Enligt difhockeyse så smyglanseras S24's nya spelare med bättre bildkvalitet samt att man kan se matchen i mobiler och surfplattor! Då slapp vi vänta till Moramatchen, skönt
På matcherna innan det så stog det ingenting, men dem lyckades tydligen få igång de tidigare

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Guter skjuter, och vi.. njuter?pulverapa skrev:Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Blandade magkänslor inför den här matchen, det som talar för förlust är ju den (om än irrationella) känslan att vi inte kan gå obesegrade hur länge som helst, Oskarshamn är starka hemma samt det faktum att de fick bra med stryk på Hovet och säkert är sugna på revansch.
Men samtidigt så känner åtminstone jag, vet att det är många här på forumet som inte håller med mig, otroligt säker i vårt grundspel. Jag tycker att vi har känts så grymt stabila ifrån omgång ett och även om vi inte spelar bländande hockey jämt så håller vi en väldigt bra lägstanivå.
Ska vi säga kryss igen? Johner med avgörande straff.
Men samtidigt så känner åtminstone jag, vet att det är många här på forumet som inte håller med mig, otroligt säker i vårt grundspel. Jag tycker att vi har känts så grymt stabila ifrån omgång ett och även om vi inte spelar bländande hockey jämt så håller vi en väldigt bra lägstanivå.
Ska vi säga kryss igen? Johner med avgörande straff.
Och byt ut den där jävla Mattsson/Reideborn!pulverapa skrev:Bara vi skjuuuuuuuter så vinner vi det här.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Avgå Zabel!
Så, då var det avklarat.
Så, då var det avklarat.
- DIF_Soldier
Märk väl.
Jag, som många andra, hade provat Heinerö i första.
Konstigt, eftersom Guter kommit igång de senaste matcherna. Men jag antar att Guter är "den tredje länken" så att säga, medan Jocke och Sören är radarparet.swehockey.se skrev:3rd Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
44. Guter, Mattias
2nd Line
66. Sörensen, Marcus
10. Eriksson, Joakim
52. Ahlén, Mikael
Säg den glädje som varar
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013
Jag gillar detta. Succé!DIF_Soldier skrev:Märk väl.
Konstigt, eftersom Guter kommit igång de senaste matcherna. Men jag antar att Guter är "den tredje länken" så att säga, medan Jocke och Sören är radarparet.swehockey.se skrev:3rd Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
44. Guter, Mattias
2nd Line
66. Sörensen, Marcus
10. Eriksson, Joakim
52. Ahlén, Mikael
Född till sportchef.
-
- Säsongskort: Ja
Uddamålsseger i vår favör tror jag på.
Även om hjärtat säger 1-4.
Även om hjärtat säger 1-4.
25/4-2025