Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Malto

Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Inlägg av Malto »

Gibbs skrev:Jag vil se ett DIF som går ut och kör. Som visar glädje och vilja. Nu ser det ut som att 20 spelare har ångest på plan. Jag undrar om Zabel är rätt man att leda DIF...Väldigt många spelare är rädda för att göra misstag. I mina ögon är Zabel en juniortränare.
Fast han har ju nästan ett juniorlag, med lite farbröder som drar upp medelåldern.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Inlägg av Salas »

Hata SSK, krångliga jävlar. Säljer inte biljetter till bortastå på ticnet, utan verkar endast sälja via direktinsläpp.
Som straff borde alla Djurgårdare köpa upp närliggande sittplatssektionen och stå och röja och hetsa där i 60 minuter. Då hade dom kanske lärt sig till nästa gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev: Det där med Gud är ett talesätt.
Of course.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Daniel: Haha! Vi ger oss här. Ska sluta hålla på med mitt "stating the obvious"-kör. Jag fattar ju att du fattar, så det är onödigt att ens påpeka. :lol:

Salas: Men så har de väl alltid gjort å andra sidan?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Förra säsongen köpte jag förköp i klacken till båda matcherna i Södertälje.
Metal Machine

Åh, fan. Nåja...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jävla pissluffare nere i kebabtown. Ge oss älskade ticnet nu!
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Daniel: Haha! Vi ger oss här. Ska sluta hålla på med mitt "stating the obvious"-kör. Jag fattar ju att du fattar, så det är onödigt att ens påpeka. :lol:
Och jag skall göra samma sak, kändes rätt meningslöst faktiskt. ;)
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Apropå Sören: "Ps. Sörensen är med på dagens träning och förhoppningen är att han ska spela imorgon. Ds.".
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Janzoo skrev:Apropå Sören: "Ps. Sörensen är med på dagens träning och förhoppningen är att han ska spela imorgon. Ds.".
...och det läser du vart?
MGC

Inlägg av MGC »

-daniel- skrev:
Janzoo skrev:Apropå Sören: "Ps. Sörensen är med på dagens träning och förhoppningen är att han ska spela imorgon. Ds.".
...och det läser du vart?
Extra mailet från Jesper Björck.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väntar mig en jämn match imorgon (2-2?).
Tycker att vi spelat ett bättre bortaspel än hemmaspel. Vår DIF-logik har däremot givit oss fler poäng på hemmaplan.
Vi har svårt att föra matcher och därför har vi haft lättare borta där kraven på att vara spelförande är mindre och vi kan avvakta mer och göra spelvändningar. Där är vi skickliga.

Målvaktspelet har sett bra ut.
PP talar för sig självt, seriens bästa! (?)
BP, helt okey, även om jag personligen tycker vi är väl passiva i en del lägen. Mot en del lag som saknar vassa PP skulle jag vilja att vi var mer aggressiva.
Defensiven är bättre i år, vi ligger mer rätt i banan.

Det enda som inte fungerar så bra nu är 5-5 spelet, särskilt på hemmaplan då vi "ska" föra matcherna. Så länge vi håller uppe skridskoåkningen och intensiteten i närkampsspelet är vi klassen bättre än våra motståndare. Men ju längre matcherna går desto mer avvaktande blir vi och då vänder spelbilden. Vi fullföljer inte tacklingarna, vi blir avvaktande i understödet till medspelaren som försöker vinna puck/närkamp. Vi hamnar helt enkelt på mellanhand.

Sedan är vi stereotypa i våra uppspel. Kliver motståndarna fram med två killar ( en checkar vår puckförare och deras andra kille kliver upp på vår kille i fickan) så är vi rökta. I panik låser vi fast pucken alternativt spelar tillbaka på samma sida där det redan finns trafik.

Men, löser vi 5-5 spelet, så kommer denna säsong bli betydligt längre än föregående.
Med de två starka PP-femmorna, två stabila målvakter och ett godkänt försvarsspel så har vi en slagstyrka som inte många lag i denna serie kan mäta sig med.

Frågan är bara ifall vi lyckas lösa det eller inte? Vi har mycket som talar för. Många nya unga spelare som det kan ta tid för, men som samtidigt är formbara och villiga att jobba för att bli bättre. (Svårare att lära gamla hundar sitta) Jag är övertygad om att Zabel jobbar hårt med detta och jag är beredd att vänta ytterligare 10-talet matcher innan jag bedömer våra chanser längre fram i vår. Att vi slutar topp 7 har jag sagt tidigt och det står jag fast vid.

Skulle sitta riktigt skönt med 3 p imorgon, men jag tror på oavgjort.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Metal Machine

Ja, jag har väldigt svårt att se oss hamna utanför topp 7. När det gäller PP ligger Malmö före oss. Vi har båda lyckats göra 14 mål vardera i den spelformen, men de har haft två försök färre (41 mot våra 43).
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Vilken jäkla tur att vi fått ordning special teams till just den här säsongen, med alla dessa hockeybockey-utvisningar. Undrar var vi hade legat med förra årets PP.
Rix

Inlägg av Rix »

Matcherna mot SSK brukar oftast vara ett långt ställningskrig som slutar med uddamålsvinst för något av lagen. SSK har inte öppnat jättestarkt och DIF har 3 raka vinster (OT mot Timrå jag vet.) . Så det är väl mer eller mindre upplagt för en 3-2 vinst för SSK, men jag tror vårt PP gör att vågen tippar över till vår favör och vi vinner med 3-2 istället.
Skriv svar