BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013

Inlägg av ciirree »

Kolla hur dem skriver på deras hemsida, asså, så ruggigt tykigt... som att dem vill säga att vi suger men dem vågar bara inte!

"Djurgården, som de flesta vet, är inne på sitt andra år i Hockeyallsvenskan.
Djurgården var det laget som alla tippade skulle klara en topp3-plats förra året, men det kändes ganska direkt att de inte riktigt förstod och respekterade hur bra Hockeyallsvenskan egentligen är.
Därför kunde man tro att de skulle öppna bättre i år, men det har i år "endast" skrapat åt sig 9 poäng på 6 matcher till skillnad mot 10p på 6 matcher förra året."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

ciirree skrev:Kolla hur dem skriver på deras hemsida, asså, så ruggigt tykigt... som att dem vill säga att vi suger men dem vågar bara inte!

"Djurgården, som de flesta vet, är inne på sitt andra år i Hockeyallsvenskan.
Djurgården var det laget som alla tippade skulle klara en topp3-plats förra året, men det kändes ganska direkt att de inte riktigt förstod och respekterade hur bra Hockeyallsvenskan egentligen är.
Därför kunde man tro att de skulle öppna bättre i år, men det har i år "endast" skrapat åt sig 9 poäng på 6 matcher till skillnad mot 10p på 6 matcher förra året."
Det där stämmer ju in ganska bra. Dock antyder de ju att vi är sämre i år än ifjol i sista meningen, något jag såhär inledningsvis inte håller med om.
Säg den glädje som varar
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Resultatmässigt är vi sämre. Svårare är det tyvärr inte. Vi kommer åka på rådäng imorgon och skämskudden är framme igen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Usch vad jag ogillar BIK..Ett eländigt smutsigt lag som förtjänar att köras över så det svider ordentligt. Ser en bild framför mig med en banjo hängande vid ingången till deras omklädningsrummet o filmen "Den sista färden" rulla nonstop...
Snälla DIF, Vinn nu för fasen o make my day...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Usch vad jag ogillar BIK..Ett eländigt smutsigt lag som förtjänar att köras över så det svider ordentligt. Ser en bild framför mig med en banjo hängande vid ingången till deras omklädningsrummet o filmen "Den sista färden" rulla nonstop...
Håller egentligen med.

Men oftast respekterar jag nog laget BIK mer än mitt eget DIF.
Det finns en grundläggande skillnad, BIK är införstådda med sin begränsning rent kunskapsmässigt och försöker följaktligen anpassa spelet därefter.

DIF irrar vidare ständigt på jakt efter 60 min bra hockey i sträck.
Kommer dessa 60 ikväll?
Neeh...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Doyle skrev:Usch vad jag ogillar BIK..Ett eländigt smutsigt lag som förtjänar att köras över så det svider ordentligt. Ser en bild framför mig med en banjo hängande vid ingången till deras omklädningsrummet o filmen "Den sista färden" rulla nonstop...
Håller egentligen med.

Men oftast respekterar jag nog laget BIK mer än mitt eget DIF.
Det finns en grundläggande skillnad, BIK är införstådda med sin begränsning rent kunskapsmässigt och försöker följaktligen anpassa spelet därefter.

DIF irrar vidare ständigt på jakt efter 60 min bra hockey i sträck.
Kommer dessa 60 ikväll?
Neeh...
"Vi på Sture P, undrar hårt jobb va e de?
Schysst bil för pappas pengar
längtar hem till våra sängar
Det är i huvudet det sitter
att representera Djurgårn ser snyggast ut på Twitter"

I all seriositet, dock, så tror jag mer på detta lag än fjolårets. Kämpa grabbar!
Eller är det min förrädiska wishFUL thinking som spökar nu igen?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-10-03 07:38:04, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har oerhört svårt att uppbringa något "hat" mot ett ett helt intetsägande skitlag från de djupaste värmländska skogarna, som har noll historia eller stolthet. Lika ointressanta som de flesta andra lag i den här ökenserien...

Vad är det förresten att hata? Ett gäng som gör det de skall helt perfekt efter sina förutsättningar. Med en spelarbudget på typ 40% av vår kommer de med allra största sannolikhet fortfarande komma före oss i serien. Respekt snarare än hat.
Göran

Inlägg av Göran »

Inför dagens match mot BIK Karlskoga hoppas jag att mycket av det jag skriver nedan förändras till mycket positivitet när matchen är över i kväll :
Tror på seger med 3-2 om vi inte ger oss in i dera sätt att spela lite små ”gruffigt” utan håller hos till vår spelide med hög forchecking och att vi definitivt inte tar utvisningar då dom har ett grymt pp-spel .
Personliga aspekter :
Målvakter : Tycker att dom är jämna och kan inte se någon första målvakt riktigt ännu .
Backar:
Arnesson och Falk har just nu en negativ trend med mycket misstag .
Petersson har inte varit bra i någon match (det går för sakta).Även en kapten kan bänkas tycker jag !
Holm kan mycket bättre än vad han visat så här långt (är dock ingen pp-spelare utan riktigt bra i box-play.
Nisse tar mycket plats och har gjort det bra så här långt , men har haft tur många ggr att hans forvard har tagit hans plats när han är ut och raidar runt .
Sam har inte varit bra men har fått alldeles för mycket is-tid enligt min mening och i pp-spelet har han inte heller lyckats så bra som mina förväntningar har varit .Han skjuter hårt ,men hur ofta träffar han målet ?
Lidström är svår bedömd utifrån den is tid han har fått , men det verkar som det har lossnat lite .Skulle vilja se honom i pp-spelet också .
Norell hur bra som helst innan skadan ,och snart får vi se vad den kan ha påverkat honom framöver .
Forwards :
Ahlen : Jobbar bra ,men är ingen lirare
Henke : Likså , men är väldigt värdefull för laget
Jocke : Började säsongen bra ,men har dalat mycket på slutet . Hur han kunde matchens pris sist bör man fundera på .
Guter : En sniper ,men försvinner alldeles för långa stunder
Heinerö: Har väl inte blommat ut ännu
Holmkvist : Kanske mest värdefull just nu
Johner : Jobbar bra ,säker målskytt ,men tar ibland obegripliga utvisningar i offensiv zon .
Kalin : Har sett för lite ...
Kruger : gnistar till ibland
Ljung : Började bra , men lik Guter försvinner för mycket
Saviano : Kanske den bästa så här långt
Sundberg : Har en bit kvar
Sörensen : Stort ego ,behöver lite mer ”split vision” för han behöver inte göra allt på egen hand . Tar alldeles för dumma utvisningar .
Coacherna : Har en syn på hur DIF skall spela , men jag delar inte deras syn på det i alla matcher .
Ex:1 Har man en spelide´när matchen börjar och motståndarna läser av den ,så tycker jag inte att dom har förmågan att ändra planen så att spelarna taggar i den direkt .
Ex:2 Varför inte prova andra lösningar i pp- om man ser att dom formationer man har för dagen inte lyckas få i väg ett skott på 2 minuter? Det är för mig obegripligt .
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Vi är varken sämre resultatmässigt eller spelmässigt, vi hade 11p på 9 matcher förra året. Tar vi inte 2 poäng på nästa tre matcherna, går jag och gräver ner mig självmant.

Dock så tror jag det blir torsk ikväll tyvärr.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Tror på storstryk. Vill inte bli lika besviken som vanligt.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Jag har oerhört svårt att uppbringa något "hat" mot ett ett helt intetsägande skitlag från de djupaste värmländska skogarna, som har noll historia eller stolthet. Lika ointressanta som de flesta andra lag i den här ökenserien...

Vad är det förresten att hata? Ett gäng som gör det de skall helt perfekt efter sina förutsättningar. Med en spelarbudget på typ 40% av vår kommer de med allra största sannolikhet fortfarande komma före oss i serien. Respekt snarare än hat.
Instämmer helt.

Bik är en perfekt måttståck på vårt eget misslyckande. Med betydligt mindre resurser presterar de bättre sportsliga resultat.
Dessvärre finns flertalet andra lag i denna serie som bevis på detta.

Sedan har de en helt annan glädje och lust till ishockeyn. När de vinner (om än en turseger på straffar) är glädjen uppenbar. Det firas och hurras och alla är glada. I DIF står man och pratar om mental kollaps efter en vinst och de flesta spelarna ser sammanbitna ut.

Att gräva ned sig efter matcher är aldrig något framgångsrecept. Analysera det som är mindre bra dagen efter då alla fått lite perspektiv på vad som egentligen var mindre bra. Om man inte kan fira segrar, när fan ska man då ha roligt? Bara ifall vi går upp?

Släpp oket från axlarna och ut och kör och ha roligt. Spelarna har betalt för att spela ishockey. Vad är det som är så jävla tråkigt och betungande?
Finns människor som inte ens får ihop till brödfödan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Finns det belägg att BIK är just fula? Med det menar jag tjuvtricks, knätacklingar eller annat nesligt som utförs i lönndom?

Annars spelar dom väl ungefär som jag hade hoppats att vi skulle börja göra något jäkla år. Utnyttjar att hockey faktiskt är ett spel där kontakt tillåts för att ge sig själva fördelar och få motståndaren att tappa fokus.

Att vara ett lag som andra tycker är jobbigt och eländigt att möta är givetvis ett av det bästa betygen man kan få i den här sporten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Wäwäwä - DIF 5-2 är mitt tips...

Sånt jäkla tråkigt lag Karlskoga är.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

sensei skrev:Finns det belägg att BIK är just fula? Med det menar jag tjuvtricks, knätacklingar eller annat nesligt som utförs i lönndom?

Annars spelar dom väl ungefär som jag hade hoppats att vi skulle börja göra något jäkla år. Utnyttjar att hockey faktiskt är ett spel där kontakt tillåts för att ge sig själva fördelar och få motståndaren att tappa fokus.

Att vara ett lag som andra tycker är jobbigt och eländigt att möta är givetvis ett av det bästa betygen man kan få i den här sporten.
Här är bara ett exempel som jag bara tar ur huvudet. Det är ett jävla grisgäng, skulle det bara vara hårda tacklingar skulle det vara en annan femma.

http://stats.swehockey.se/Game/Events/123160
nooorris

Inlägg av nooorris »

Tycker inte de är speciellt fula, däremot jävligt gnälliga och slänger sig som kärringar. Har svårt att få en hatkänsla för något lag i hockeyallsvenskan skulle väl va Södertälje då eftersom jag bott i den där skithålan för ett flertal år sen.

Hur som helst så tror jag på en jämn match där DIF drar längsta stråt i sudden eller PS. Hoppas dock att vi lyckas få med oss 3 pinnar.

Önskar dessutom att någon proppar Vesterholmarna ordentligt.

//Niclas
Skriv svar