OS 2014
Re: OS-truppen - era förslag
Karlsson och Edler är de två som är gjutna på backsidan. Edler var dessutom vår bästa back i VM och en av NHL:s absolut stabilaste backar. Kronwall och Hjalmarsson strax bakom i andra prioriteringen. Ekman-Larsson funkar finfint som en joker. Men de första fyra är stjärnbackarna vi har till godo. Kräver dock att stabbiga Hedman lämnas utanför en OS-trupp. Fruktansvärt överskattad!
Douglas Murray ska med av den anledningen att hans spelstil inte finns hos någon annan. Ser honom dock som sjunde back eller liknande som ska kastas in när hans spelartyp behövs. När vi ställs mot Kanada i en semifinal så vill jag inte slita mig flintis för att spelare som Ekman-Larsson och Hjalmarsson viker ner sig i viktiga skeden på matchen. Vill inte se Karlsson stå och darra brevid kassen när random lönnlöv kör över Lundqvist utan någon som helst reprimand. Då ska Murray in och vinna tillbaka momentumet.
Murray till OS, ja tack!
Douglas Murray ska med av den anledningen att hans spelstil inte finns hos någon annan. Ser honom dock som sjunde back eller liknande som ska kastas in när hans spelartyp behövs. När vi ställs mot Kanada i en semifinal så vill jag inte slita mig flintis för att spelare som Ekman-Larsson och Hjalmarsson viker ner sig i viktiga skeden på matchen. Vill inte se Karlsson stå och darra brevid kassen när random lönnlöv kör över Lundqvist utan någon som helst reprimand. Då ska Murray in och vinna tillbaka momentumet.
Murray till OS, ja tack!
Tycker snarare att Erik Karlsson kan "kastas in" om vi behöver en offensiv push. Han är ju sjukt nishad i sitt spel. Snabb som fan och fantastisk att transportera och leverera puck och dessutom följa med i anfallen. Det blir ofta mål, sen om det är framåt eller bakåt varierar 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Erik Karlsson är våran utpräglade stjärnback. Han ska spela MYCKET! Hans defensiva jobb är underskattat. Dock så föredrar jag Edler personligen även om han inte har samma stjärnstatus. I vilket fall är bägge gjutna i en OS-trupp.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han spelade väl typ 25 minuter totalt eller något?Manijock skrev:Karlsson och Edler är de två som är gjutna på backsidan. Edler var dessutom vår bästa back i VM och en av NHL:s absolut stabilaste backar. Kronwall och Hjalmarsson strax bakom i andra prioriteringen. Ekman-Larsson funkar finfint som en joker. Men de första fyra är stjärnbackarna vi har till godo. Kräver dock att stabbiga Hedman lämnas utanför en OS-trupp. Fruktansvärt överskattad!
Murray till OS, ja tack!
Men allvarligt talat. Hur lite NHL ser folk som vill tycker Murray kan ens vara det minsta aktuell? Dessutom på stor rink.
Kallar du OEL för "joker" så har du nog inte sett honom heller. I mitt tycke landets bästa back. Vinner nog Norris Trophy inom ett par år.
Jag höll Edler högre förut, men sedan han skrev på sitt nya kontrakt har han inte varit samma back. Tappat i rangordningen i Canucks.
Expert.
Vad gäller Murray så räcker det nog att nämna Scott Niedermyers fula tackling på Foppa under vm-2005. Efter den tacklingen så stod det ett gäng skitnödiga Svenska spelare på isen och vågade inte göra någonting..Med Murray på isen så lär nog Kanadensare tänka både en och två gånger innan dom gör något fult.
- SirDIFalot
För det första, det var inte Scott Niedermayer som tacklade Foppa och det var inte i VM 2005.warrant skrev:Vad gäller Murray så räcker det nog att nämna Scott Niedermyers fula tackling på Foppa under vm-2005. Efter den tacklingen så stod det ett gäng skitnödiga Svenska spelare på isen och vågade inte göra någonting..Med Murray på isen så lär nog Kanadensare tänka både en och två gånger innan dom gör något fult.
Att Murray skulle komma med som någon goon köper jag inte heller. Han skulle max äta 5-6 minuters istid. Chansen att han får "stå upp" då är oerhört liten. Både Jonte Ericsson och Niclas Grossmann är yngre och bättre versioner av Murray. Dogge peakade ju 2010 när han spelade i första backparet med Dan Boyle. Nu är han sjätte/sjunde back i Montreal.
Expert.
Tog fel på broder Niedermayer. Rob skulle det ha varit. Och tog fel på ett helt år. 2004 var det.SirDIFalot skrev:För det första, det var inte Scott Niedermayer som tacklade Foppa och det var inte i VM 2005.warrant skrev:Vad gäller Murray så räcker det nog att nämna Scott Niedermyers fula tackling på Foppa under vm-2005. Efter den tacklingen så stod det ett gäng skitnödiga Svenska spelare på isen och vågade inte göra någonting..Med Murray på isen så lär nog Kanadensare tänka både en och två gånger innan dom gör något fult.
Att Murray skulle komma med som någon goon köper jag inte heller. Han skulle max äta 5-6 minuters istid. Chansen att han får "stå upp" då är oerhört liten. Både Jonte Ericsson och Niclas Grossmann är yngre och bättre versioner av Murray. Dogge peakade ju 2010 när han spelade i första backparet med Dan Boyle. Nu är han sjätte/sjunde back i Montreal.
Har sett Kanadensare utföra väldigt fula saker på isen och vill gärna slippa se det i OS.
Inte förvånad över att just ditt nick skulle försöka sig på någon form av uppläxning ala "min pappa slår din pappa" när det gäller NHL-kunnande. Lika väntat som ett kryss i speltablån när det gäller DIF.SirDIFalot skrev:Han spelade väl typ 25 minuter totalt eller något?Manijock skrev:Karlsson och Edler är de två som är gjutna på backsidan. Edler var dessutom vår bästa back i VM och en av NHL:s absolut stabilaste backar. Kronwall och Hjalmarsson strax bakom i andra prioriteringen. Ekman-Larsson funkar finfint som en joker. Men de första fyra är stjärnbackarna vi har till godo. Kräver dock att stabbiga Hedman lämnas utanför en OS-trupp. Fruktansvärt överskattad!
Murray till OS, ja tack!
Men allvarligt talat. Hur lite NHL ser folk som vill tycker Murray kan ens vara det minsta aktuell? Dessutom på stor rink.
Kallar du OEL för "joker" så har du nog inte sett honom heller. I mitt tycke landets bästa back. Vinner nog Norris Trophy inom ett par år.
Jag höll Edler högre förut, men sedan han skrev på sitt nya kontrakt har han inte varit samma back. Tappat i rangordningen i Canucks.
Ekman-Larsson hör till den kategorin hockeyspelare jag inte litar det minsta på när det verkligen gäller. En skitnödig spelare, dock ska han absolut vara med. Han har potential men är långt ifrån den spelaren du hyllar honom till. När du påstår att Grossman, Ericsson är samma spelartyp som Murray så har du missförstått hela funktionen jag är ute efter med Douglas. Det är mentaliteten jag är ute efter, inte defensivt stabila backar.
Vad gällande Edler så visade han på sina två matcher prov på en världsklass gällande tvåvägsspel. Att han sen fortsatt, oavsett vad du hävdar, imponerat stort i Vancouver även de senaste åren, skadar knappast min tes. Trots att du endast mäter kvalite i backparsordning. Ett system som alltmer faller bort! Följer både honom och Sedinarna relativt frekvent då alla tre är spelare som tilltalar mig stort.
- SirDIFalot
Ja, det känns inte så meningsfullt att diskutera så mycket mer. Kan bara konstatera att jag tycker väldigt annorlunda än dig när det kommer till alla spelare du nämner. Edler har tappat senaste åren, av någon anledning. Att ens benämnda OEL som är tryggheten själv som "skitnödig" känns helt befängt.Manijock skrev:Inte förvånad över att just ditt nick skulle försöka sig på någon form av uppläxning ala "min pappa slår din pappa" när det gäller NHL-kunnande. Lika väntat som ett kryss i speltablån när det gäller DIF.SirDIFalot skrev:Han spelade väl typ 25 minuter totalt eller något?Manijock skrev:Karlsson och Edler är de två som är gjutna på backsidan. Edler var dessutom vår bästa back i VM och en av NHL:s absolut stabilaste backar. Kronwall och Hjalmarsson strax bakom i andra prioriteringen. Ekman-Larsson funkar finfint som en joker. Men de första fyra är stjärnbackarna vi har till godo. Kräver dock att stabbiga Hedman lämnas utanför en OS-trupp. Fruktansvärt överskattad!
Murray till OS, ja tack!
Ekman-Larsson hör till den kategorin hockeyspelare jag inte litar det minsta på när det verkligen gäller. En skitnödig spelare, dock ska han absolut vara med. Han har potential men är långt ifrån den spelaren du hyllar honom till. När du påstår att Grossman, Ericsson är samma spelartyp som Murray så har du missförstått hela funktionen jag är ute efter med Douglas. Det är mentaliteten jag är ute efter, inte defensivt stabila backar.
Vad gällande Edler så visade han på sina två matcher prov på en världsklass gällande tvåvägsspel. Att han sen fortsatt, oavsett vad du hävdar, imponerat stort i Vancouver även de senaste åren, skadar knappast min tes. Trots att du endast mäter kvalite i backparsordning. Ett system som alltmer faller bort! Följer både honom och Sedinarna relativt frekvent då alla tre är spelare som tilltalar mig stort.
Expert.
Murray behövs därför att han förutom att han är en defensivt stark back är bra att ha när det ska pinkas in revir
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Finns bättre defensiva backar och ska Murray börja "pinka revir" i en IIHF-turnering så blir han ändå avstängd direkt.Donkels skrev:Murray behövs därför att han förutom att han är en defensivt stark back är bra att ha när det ska pinkas in revir
Murray fyller ingen roll alls i en svensk OS-trupp.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
-
Jag ser Murray mer än gärna i DIF igen. Men i OS? Nej tack. Finns 15-20 backar jag skulle välja före honom. Hans tid är förbi tyvärr.
-
Jag vill ha med Söderberg även om jag tror det är kört nu, då han inte är uttagen i den preliminära truppen. Honom med Gabbe och Bengan tror jag skulle bli en grymt jobbig kedja att möta. Alla 3 väldigt fysiska och offensiva.
- minalman
Hur stor är sannolikheten att vi ser en ren DIF-femma? Större än en ren gnagarfemma i alla fall!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Landeskog - Kruger - Hörnqvist
Oduya - Kronwall
Jo tack.
Oduya - Kronwall
Jo tack.