Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013
Kan vi förvänta oss några ändringar i lag uppställning måntro med tanke på det mindre bra backspelet sist mot Västerås ?
Var det verkligen dåligt backspel sist? Enskilda misstag är ju svårt att försvara sig mot, annars tycker jag de flesta backarna gjorde bra ifrån sig.Göran skrev:Kan vi förvänta oss några ändringar i lag uppställning måntro med tanke på det mindre bra backspelet sist mot Västerås ?
Det enda tränarna ska göra jävligt annorlunda mot sist är att sätta våran bästa målvakt i kassen... Frågan är hur bra Mattsson ska behöva spela för att få stå i det här laget? Storspelat i alla matcher undantaget första i ET. Reideborn har varit "okej". I rest my case!
I övrigt tycker jag vi ska köra vidare med våra femmor. Börjar Holm plåttra så ska Lidström i på hans plats på heltid. Slut med att lira på fjolårets meriter. Han är för närvarande våran sämsta back!
I övrigt tycker jag vi ska köra vidare med våra femmor. Börjar Holm plåttra så ska Lidström i på hans plats på heltid. Slut med att lira på fjolårets meriter. Han är för närvarande våran sämsta back!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har aldrig någonsin besökt en arena för hockey på elitnivå som håller samma (obefintliga) klass som Gränbyhallen. Den får min barndomsrink att framstå som rena Madison Square Garden, trots att den är delvis förfallen.Isabo skrev:I mina ögon är den delad etta med Almtuna-DIF och sedan kommer DIF-Almtuna och DIF-Almtuna på delad tredjeplats...Lee Harvey Oswald skrev:Säsongens osexigaste match, tätt följd av DIF-Almtuna.
VINN!
Så jäkla osexig att jag skippar att besöka Migränbyhallen den här gången. Lite annat som spelar in också men de båda besöken förra säsongen gav faktiskt migrän, speciellt den vi förlorade (helt sjukt!)
Säger det liksom inte allt när matchvärdarna i Gränby står och delar ut "stjärtunderlägg" för att stolarna är så satans kalla att de nästintill garanterat förpackar dina ädlare delar i permafrost? Ofattbart tvärusel sunkhall. Satt och skämdes förra säsongen att mitt kära Djurgården behövde lida sig igenom upplevelsen....nu är det dags igen. Hoppas att våra yngre hungriga spelare har en högre acceptans för sorgligheten än vad vårt äldre garde hade förra säsongen.
Ja, till och med Arena Polarica (Haparanda), som är mycket mindre i jämförelse med Gränby, kändes betydligt fräschare och höll åtminstone värmen någorlunda trots minus tjugo utomhus. Rankar den högre trots att man som bortasupporter fick gå in genom samma ingång som alla andra och framför hemmaklacken till en liten hylla i ena hörnet.-daniel- skrev:Jag har aldrig någonsin besökt en arena för hockey på elitnivå som håller samma (obefintliga) klass som Gränbyhallen. Den får min barndomsrink att framstå som rena Madison Square Garden, trots att den är delvis förfallen.Isabo skrev:I mina ögon är den delad etta med Almtuna-DIF och sedan kommer DIF-Almtuna och DIF-Almtuna på delad tredjeplats...Lee Harvey Oswald skrev:Säsongens osexigaste match, tätt följd av DIF-Almtuna.
VINN!
Så jäkla osexig att jag skippar att besöka Migränbyhallen den här gången. Lite annat som spelar in också men de båda besöken förra säsongen gav faktiskt migrän, speciellt den vi förlorade (helt sjukt!)
Säger det liksom inte allt när matchvärdarna i Gränby står och delar ut "stjärtunderlägg" för att stolarna är så satans kalla att de nästintill garanterat förpackar dina ädlare delar i permafrost? Ofattbart tvärusel sunkhall. Satt och skämdes förra säsongen att mitt kära Djurgården behövde lida sig igenom upplevelsen....nu är det dags igen. Hoppas att våra yngre hungriga spelare har en högre acceptans för sorgligheten än vad vårt äldre garde hade förra säsongen.
Slapp stjärtlapp i Uppsala tack vare ståplats, men har för mig att man nästan var glad när "den som inte hopper..." drogs igång så man kunde värma sig lite.
Intressant match.
Det var sådana här matcher vi torskade massor av förra året. Skitlag som vi bara ska köra över men som höjer sig och kämpar ner oss och man blev helt vansinning och alla spelare var horor som kunde dra åt helvete (ja ni vet).
Idag tror jag dock vi vinner.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Det var sådana här matcher vi torskade massor av förra året. Skitlag som vi bara ska köra över men som höjer sig och kämpar ner oss och man blev helt vansinning och alla spelare var horor som kunde dra åt helvete (ja ni vet).
Idag tror jag dock vi vinner.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Det viktiga är att vi inte kör Falk och Arnesson i backpar tror jag. Dem är egentligen bättre än dem visat men just nu känns de bättre att dela på dem. I övrigt tror jag att alla kedjor kommer se likadana ut. Jag är positiv till att Lidström har 1 ass, ingen onödig utvisning och +3. Känns som att han kan vara bättre i år än ifjol.
Både Arnesson och Falk spelade upp sig mot VIK. Speciellt Falk. Grymt imponerad.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Och jag tyckte att Arnesson var den absolut bästa backen på hela isen mot VIK. Tog inte ett dåligt beslut på hela matchen, bra Linus!Godnoken skrev:Både Arnesson och Falk spelade upp sig mot VIK. Speciellt Falk. Grymt imponerad.
Jo jag tycker med att dem spelade upp sig, generellt så va defensiven helt okej förutom några individuella misstag. Men jag tror fortfarande det är bättre att spela dem med någon annan och inte tillsammans. Men jag kan ju ha fel också. Det visar sig ju ikväll om dem håller i formen 

-
- Säsongskort: Ja
Manijock skrev:Det enda tränarna ska göra jävligt annorlunda mot sist är att sätta våran bästa målvakt i kassen... Frågan är hur bra Mattsson ska behöva spela för att få stå i det här laget? Storspelat i alla matcher undantaget första i ET. Reideborn har varit "okej". I rest my case!
+1
Hur många indianare slår Jocke E ikväll? Får han plats med fler fjädrar i hjälmen?
Manijock skrev:Det enda tränarna ska göra jävligt annorlunda mot sist är att sätta våran bästa målvakt i kassen... Frågan är hur bra Mattsson ska behöva spela för att få stå i det här laget? Storspelat i alla matcher undantaget första i ET. Reideborn har varit "okej". I rest my case!
Känns som att dom kommer stå varannan match till en början. Det är inte så att Mattsson är i frysboxen.
Ja men visst, vi ger bort varannan match bara för att vi har en dum princip som vi till varje pris måste följa. Låter som Järlan-syndromet deluxe! Mattsson är i sjuk form för närvarande, dra för helvete nytta av det istället för att fjanta runt med töntiga stolthetsprinciper..Husmusen skrev:Manijock skrev:Det enda tränarna ska göra jävligt annorlunda mot sist är att sätta våran bästa målvakt i kassen... Frågan är hur bra Mattsson ska behöva spela för att få stå i det här laget? Storspelat i alla matcher undantaget första i ET. Reideborn har varit "okej". I rest my case!
Känns som att dom kommer stå varannan match till en början. Det är inte så att Mattsson är i frysboxen.
Jag håller med, att spela den som är het gynnar konkurrensen samt att det premierar den som spelat bra. Ska bli intressant att se när Tony frångår regeln.Manijock skrev:Ja men visst, vi ger bort varannan match bara för att vi har en dum princip som vi till varje pris måste följa. Låter som Järlan-syndromet deluxe! Mattsson är i sjuk form för närvarande, dra för helvete nytta av det istället för att fjanta runt med töntiga stolthetsprinciper..Husmusen skrev:Manijock skrev:Det enda tränarna ska göra jävligt annorlunda mot sist är att sätta våran bästa målvakt i kassen... Frågan är hur bra Mattsson ska behöva spela för att få stå i det här laget? Storspelat i alla matcher undantaget första i ET. Reideborn har varit "okej". I rest my case!