Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF#1

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av DIF#1 »

@1962FenderStrat

Hahahaha
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Bild

Sorry att jag fuckade upp tråden, men den förra bilden var så stor att ta-bort-knappen försvunnit!
Vill verkligen folk ha rött bara för att de råkade gå bra i slutspelet med dom? Samtidigt som folk gnällde på DIFs skrockfullhet i samma fråga?

Tycker det ser gräsligt ut med röda tröjor. Ser ut som Timrå eller Modo eller något liknande. Dom röda från 09/10 var i alla fall bättre med blåa axlarna.
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Bild

Sorry att jag fuckade upp tråden, men den förra bilden var så stor att ta-bort-knappen försvunnit!
Vill verkligen folk ha rött bara för att de råkade gå bra i slutspelet med dom? Samtidigt som folk gnällde på DIFs skrockfullhet i samma fråga?

Tycker det ser gräsligt ut med röda tröjor. Ser ut som Timrå eller Modo eller något liknande. Dom röda från 09/10 var i alla fall bättre med blåa axlarna.
Tror att folk vill ha rött för att de främst helt enkelt tycker att det är snyggare. Den röda tröjan vi hade 09/10 var den snyggaste vi haft någonsin om man frågar mig. Fantastisk! De blåa är å andra sidan, enligt mig, väldigt svåra att lyckas med, var bra längesen vi hade en toksnygg blå tröja. Vi kan ju börja med att ta tillbaka kransen som helt enkelt SKA vara där. Bara den detaljen drar ner massor! Rött är betydligt lättare att jobba med, sen tror jag att finalåret bidrar naturligtvis. Personligen blir jag glad över att se tröjorna, då det tar en tillbaka till röda havet-perioden när dessutom hela publiken var rödklädda.

Men som sagt, FRÄMST för att det är en så mycket snyggare tröja än den blåa. Lägg därtill att jag även älskar den vita tröjan vi har nu. Även den vita vi hade finalåret var fantastiskt snygg! Men för guds skull ta med kransen igen när vi byter nästa gång....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Som alternativ tröja tycker jag röd fortfarande sitter fint, dock inte pga senaste "storhetstiden" som varade en säsong" 09/10, utan mer för fina minnen från 80-talet (som nån annan också var inne på).
Men som alltid, smaken är som där bak....lite delad.

Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning så är ju fotbollslagets blårandigt med vita byxor direkt osmakligt, det SKA vara blå byxor.PUNKT!
Ser lite finskt ut på nåt sätt, i min värld samma som dålig smak
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av David1891 »

Blått är DIF. Den röda tröjan är ju typ kultförklarad sen 09/10, vilket däremot inte borde göra att den ersätter den blåa. Den är samtidigt ett 3:e ställ och skall därför även bara användas vid enstaka tillfällen enligt mig, typ hyllingsmatcher och dylikt Dessutom tycker jag årets röda ställ ser mycket sämre ut än det blåa stället.

Tippar 4-2 vinst här. Vi tar ledningen med 3-0, släpper upp Oskarshamn till 3-2 och så sätter Sören 4-2 i tom kasse.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Premiären var ju en speciell match. Upplägget kanske är sådant att helgmatcher/hyllningsmatcher betyder rött och blått används i övrigt.

En sån lösning skulle nog alla gilla.

Oh, just det - Mattsson kommer nog att stå mot IKO (hoppas jag).
Jag tror personligen att Mattsson tar förstaspaden framöver.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:

http://www.difarkivet.se/bild.asp?check ... 78&id=4242
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Kall-El skrev:Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:

Den var riktigt läcker. Lite Vintage-style.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

LHO: Personligen tycker jag att det är snyggt med vita byxor till de blåa ställen. Se så olika man kan tycka!
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

Jag vill ha match nu! Sjukt irriterande utan match på nästan en vecka. Samt tröjorna ska vara blå! Gillar inte dom röda
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:

Den där var riktigt jävla snygg!! Lite större klubbmärke i mitten och lite nyare detaljer givetvis, men själva designen får 15 av 10 toast :D
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev: Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning
Så kan ni ju kolla in Karlskronas nya hemmatröjor. Fan va fula. Orangea när man har rött i halva klubbmärket! Fattar inte hur man tänkte där :P
Isabo

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:
Så kan ni ju kolla in Karlskronas nya hemmatröjor. Fan va fula. Orangea när man har rött i halva klubbmärket! Fattar inte hur man tänkte där :P
Vadå, är det i stil med vägarbetare eller?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Vaa.. Tyckte deras tröjor var snygga.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ciirree

Inlägg av ciirree »

Isabo skrev:
ciirree skrev:
Vadå, är det i stil med vägarbetare eller?
Lite så ja, asså rött och orange går ju inte ihop alls (tycker jag) det skär ju! Rött i klubbmärket, dessutom mycket rött i sina sponsorer. Och sen har ju dem såna tröjor utan brodyrer, det är ju bara samma tyg rakt igenom! Ser väldigt billig ut :P
Skriv svar