Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013
Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013
@1962FenderStrat
Hahahaha
Hahahaha
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vill verkligen folk ha rött bara för att de råkade gå bra i slutspelet med dom? Samtidigt som folk gnällde på DIFs skrockfullhet i samma fråga?1962FenderStrat skrev:
Sorry att jag fuckade upp tråden, men den förra bilden var så stor att ta-bort-knappen försvunnit!
Tycker det ser gräsligt ut med röda tröjor. Ser ut som Timrå eller Modo eller något liknande. Dom röda från 09/10 var i alla fall bättre med blåa axlarna.
Expert.
Tror att folk vill ha rött för att de främst helt enkelt tycker att det är snyggare. Den röda tröjan vi hade 09/10 var den snyggaste vi haft någonsin om man frågar mig. Fantastisk! De blåa är å andra sidan, enligt mig, väldigt svåra att lyckas med, var bra längesen vi hade en toksnygg blå tröja. Vi kan ju börja med att ta tillbaka kransen som helt enkelt SKA vara där. Bara den detaljen drar ner massor! Rött är betydligt lättare att jobba med, sen tror jag att finalåret bidrar naturligtvis. Personligen blir jag glad över att se tröjorna, då det tar en tillbaka till röda havet-perioden när dessutom hela publiken var rödklädda.SirDIFalot skrev:Vill verkligen folk ha rött bara för att de råkade gå bra i slutspelet med dom? Samtidigt som folk gnällde på DIFs skrockfullhet i samma fråga?1962FenderStrat skrev:
Sorry att jag fuckade upp tråden, men den förra bilden var så stor att ta-bort-knappen försvunnit!
Tycker det ser gräsligt ut med röda tröjor. Ser ut som Timrå eller Modo eller något liknande. Dom röda från 09/10 var i alla fall bättre med blåa axlarna.
Men som sagt, FRÄMST för att det är en så mycket snyggare tröja än den blåa. Lägg därtill att jag även älskar den vita tröjan vi har nu. Även den vita vi hade finalåret var fantastiskt snygg! Men för guds skull ta med kransen igen när vi byter nästa gång....
- Lee Harvey Oswald
Som alternativ tröja tycker jag röd fortfarande sitter fint, dock inte pga senaste "storhetstiden" som varade en säsong" 09/10, utan mer för fina minnen från 80-talet (som nån annan också var inne på).
Men som alltid, smaken är som där bak....lite delad.
Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning så är ju fotbollslagets blårandigt med vita byxor direkt osmakligt, det SKA vara blå byxor.PUNKT!
Ser lite finskt ut på nåt sätt, i min värld samma som dålig smak
Men som alltid, smaken är som där bak....lite delad.
Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning så är ju fotbollslagets blårandigt med vita byxor direkt osmakligt, det SKA vara blå byxor.PUNKT!
Ser lite finskt ut på nåt sätt, i min värld samma som dålig smak
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sv: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013
Blått är DIF. Den röda tröjan är ju typ kultförklarad sen 09/10, vilket däremot inte borde göra att den ersätter den blåa. Den är samtidigt ett 3:e ställ och skall därför även bara användas vid enstaka tillfällen enligt mig, typ hyllingsmatcher och dylikt Dessutom tycker jag årets röda ställ ser mycket sämre ut än det blåa stället.
Tippar 4-2 vinst här. Vi tar ledningen med 3-0, släpper upp Oskarshamn till 3-2 och så sätter Sören 4-2 i tom kasse.
Tippar 4-2 vinst här. Vi tar ledningen med 3-0, släpper upp Oskarshamn till 3-2 och så sätter Sören 4-2 i tom kasse.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Premiären var ju en speciell match. Upplägget kanske är sådant att helgmatcher/hyllningsmatcher betyder rött och blått används i övrigt.
En sån lösning skulle nog alla gilla.
Oh, just det - Mattsson kommer nog att stå mot IKO (hoppas jag).
Jag tror personligen att Mattsson tar förstaspaden framöver.
En sån lösning skulle nog alla gilla.
Oh, just det - Mattsson kommer nog att stå mot IKO (hoppas jag).
Jag tror personligen att Mattsson tar förstaspaden framöver.
Säg den glädje som varar
Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:
http://www.difarkivet.se/bild.asp?check ... 78&id=4242
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kall-El skrev:Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:
Den var riktigt läcker. Lite Vintage-style.
-
LHO: Personligen tycker jag att det är snyggt med vita byxor till de blåa ställen. Se så olika man kan tycka!
Jag vill ha match nu! Sjukt irriterande utan match på nästan en vecka. Samt tröjorna ska vara blå! Gillar inte dom röda
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Den där var riktigt jävla snygg!! Lite större klubbmärke i mitten och lite nyare detaljer givetvis, men själva designen får 15 av 10 toastKall-El skrev:Allt jag menar är att en upphottad version av följande tröja skulle bli hysteriskt snygg:

Så kan ni ju kolla in Karlskronas nya hemmatröjor. Fan va fula. Orangea när man har rött i halva klubbmärket! Fattar inte hur man tänkte därLee Harvey Oswald skrev: Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning

Vadå, är det i stil med vägarbetare eller?ciirree skrev:Så kan ni ju kolla in Karlskronas nya hemmatröjor. Fan va fula. Orangea när man har rött i halva klubbmärket! Fattar inte hur man tänkte därLee Harvey Oswald skrev: Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning
Vaa.. Tyckte deras tröjor var snygga.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Lite så ja, asså rött och orange går ju inte ihop alls (tycker jag) det skär ju! Rött i klubbmärket, dessutom mycket rött i sina sponsorer. Och sen har ju dem såna tröjor utan brodyrer, det är ju bara samma tyg rakt igenom! Ser väldigt billig utIsabo skrev:Vadå, är det i stil med vägarbetare eller?ciirree skrev:Så kan ni ju kolla in Karlskronas nya hemmatröjor. Fan va fula. Orangea när man har rött i halva klubbmärket! Fattar inte hur man tänkte därLee Harvey Oswald skrev: Om vi ändå ska prata dålig färgmatchning