Kvalserien till Elitserien 2013/2014
Re: Kvalserien till Elitserien 2013/2014
Ska herr Tjärnqvist spela ner ännu ett lag i allsvenskan?
Lägger mina dollars på att han drar till Tyskland efter den här säsongen.
Lägger mina dollars på att han drar till Tyskland efter den här säsongen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Verkar som vi (i den form vi kan vara, inte som igår) har/hade en trupp som mycket väl kunde ha gått till ES i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tveksamt, inte med dom backarna och brist på närkampsspelminalman skrev:Verkar som vi (i den form vi kan vara, inte som igår) har/hade en trupp som mycket väl kunde ha gått till ES i år.
- -daniel-
Det smärtar något oerhört men om vi hade fått vart inne i ett bättre flyt och haft lite bättre självförtroende (likt stundtals tidigare under säsongen) hade vi garanterat varit med och krigat på allvar om en ES-plats.minalman skrev:Verkar som vi (i den form vi kan vara, inte som igår) har/hade en trupp som mycket väl kunde ha gått till ES i år.
Känns inte direkt mindre tungt efter att ha beskådat första omgången av KS... jag kräks lite på kuppen.
Jodå. Men klart likvärdiga på att hamna i hörnorna, inte synka nånstans på banan och passa spelare utan fart.Donkels skrev:Ingen ger bort enklare mål än DIF 2012/2013 men det ser ut som om elitserielagen får det tufftMalto skrev:Herregud, SSK ger bort enklare mål än DIF. Oj, men gör åxå.
-
Jag tror på allvar vi hade haft en jättechans i Kvalserien. För första gången på hela säsongen hade vi haft allt att vinna. Och elitserielagen är fan inte bra i år. Kanske sämre än någonsin.
Vidrigast är att det kan dröja många många år innan vi har chansen igen. Dopade Leksand går väl upp och toksatsar.
Vidrigast är att det kan dröja många många år innan vi har chansen igen. Dopade Leksand går väl upp och toksatsar.
jensa öhling skrev:Jag tror på allvar vi hade haft en jättechans i Kvalserien. För första gången på hela säsongen hade vi haft allt att vinna. Och elitserielagen är fan inte bra i år. Kanske sämre än någonsin.
DIF klarade inte ens av playoff-serien så nej DIF hade inte haft en jättechans i kvalserien, Leksand, Ssk, Vik, Rögle, Timrå är alla bättre än DIF. Förnedringen hade bara fortsatt.
(Även Örebro & Karlskoga är bättre än DIF.)
Hade Kvalserien varit för en månad sen hade vi haft god chans. Väldigt många åkte ner i en formsvacka när det som mest gällde. Om det är nerver, mentalt eller bara ren formsvacka låter jag vara osagt. Men Södertälje var fan inte bra igår, dock var knäckebröd jäkligt effektiva och enkla.Caveman skrev:jensa öhling skrev:Jag tror på allvar vi hade haft en jättechans i Kvalserien. För första gången på hela säsongen hade vi haft allt att vinna. Och elitserielagen är fan inte bra i år. Kanske sämre än någonsin.
DIF klarade inte ens av playoff-serien så nej DIF hade inte haft en jättechans i kvalserien, Leksand, Ssk, Vik, Rögle, Timrå är alla bättre än DIF. Förnedringen hade bara fortsatt.
(Även Örebro & Karlskoga är bättre än DIF.)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Åååh, leksandsäcklen. 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kvitterat nu men jag är helt övertygad om att Leksand går upp i år.
Avskaffa tre mot tre.
Det känns så, just för att göra hela vår situation ännu mer bitter då ekodopning tillåts löna sig.Mattias_87 skrev:Kvitterat nu men jag är helt övertygad om att Leksand går upp i år.
-
Heja örebro!
3-2 Mot Läxand nu
3-2 Mot Läxand nu

-
4-2, fy fan
Där ser man
Där ser man