Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Jim Morrison »

JohanPez skrev:
Jim Morrison skrev:Matchen spelas under min födelsedag så jag förväntar mig fan en vinst i present...
Grattis i förskott!
Tack! Nu är jag 23. Tiden går fort.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
Malto skrev:Vad är det för fel på Linkan? Kan väl inte gärna vara lårkaka?
Känns rätt uppenbart att det är hans ljumskar som bråkar, tror det är just de som får hans karriär att gå om intet. Trist men tyvärr är det nog så. :(
Man kunde lätt tro det om det hade varit knäpptyst, men Linkan själv hävdar ju på Twitter att en återkomst inte är långt borta. "Hoppas på nästa match" osv. Svaret hade nog varit sjukt mycket diffusare om det hade hotat hans karriär. Du kan nog slappna av lite.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

supreme skrev:
Malto skrev:
-daniel- skrev:
Känns rätt uppenbart att det är hans ljumskar som bråkar, tror det är just de som får hans karriär att gå om intet. Trist men tyvärr är det nog så. :(
Ok. Trist som sagt var. Antar att man tar en chans och ser om ljumskarna håller någon av de sista matcherna av serien, annars är det nog slutspelat.
Linkan har ju dementerat ljumskarna och sagt att det är låret som spökar.

Ingen vore gladare än jag, hoppas att han snart är tillbaka.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:
Man kunde lätt tro det om det hade varit knäpptyst, men Linkan själv hävdar ju på Twitter att en återkomst inte är långt borta. "Hoppas på nästa match" osv. Svaret hade nog varit sjukt mycket diffusare om det hade hotat hans karriär. Du kan nog slappna av lite.
Självklart hävdar han det, annars skulle pressen från fans att han skall lägga av (och slippa kosta pengar) bli för stor...

Hoppas såklart du har rätt, dock. :wink:
Göran

Inlägg av Göran »

Äntligen match !!
Saknar inte Linkan och Fimpen speciellt mycket just nu , men dom kommer givetvis att bli värdefulla längre fram .
Hoppas att man går på samma lag som senast men att Kim får spela på Linus plats om Linus inte är kurant .
Om Granath inte kan spela tycker jag att man skall låta Timmy ,Erik ,Holm och Lidström dubbla på den rollen i stället för att ta in Bohman .Speciellt Lidström blir bara bättre och bättre med mycket speltid har det visat sig
Kedje formationerna kan få vara som dom var senast mot Oskarshamn !!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Linus är ung klart han klarar av att lira. Är snudd på ett måste nu när Granath saknas också.

Pickard (Reideborn)

Lennhammer - Pettersson
Åberg - Otto - Wennberg

Gustafsson - Arnesson
Guter - Johner - Sörensen

Lidström - Holm
Kalus - Holmqvist - Ölvestad

Hank - Ljungh - Eriksson

Bohman
Hari

Känns glasklart!
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Spelar vi som vi gjort på senaste tiden och med klacken (oavsett om den underpresterar eller inte) i ryggen så blir det förhoppningsvis en seger. Hur många biljetter sålda och vet någon hur det är med Chet´s knä/lår?

Tilläggas kan väl att Karlskoga kan gärna vinna sina kommande matcher (om vi också gör det) tills vi möter och spöar dem (jinxar jag nu!?). Vi har båda tufft schema, som vi kommer komma ur starkare från. Vi spelar alltid bättre mot bra lag medans Karlskoga får mer och mer problem med de lag över play-off sträcket.

Jag ser optimistiskt på de sista matcherna. Bara DIF inte faller ihop de sista matcherna mot de skitlag vi har haft krångel med tidigare.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Linus är ung klart han klarar av att lira. Är snudd på ett måste nu när Granath saknas också.

Pickard (Reideborn)

Lennhammer - Pettersson
Åberg - Otto - Wennberg

Gustafsson - Arnesson

Lidström - Holm

Hank - Ljungh - Eriksson

Bohman
Hari

Känns glasklart!
Men Ljungh kan väl omöjligt gå före Hari?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Linus är ung klart han klarar av att lira. Är snudd på ett måste nu när Granath saknas också.

Pickard (Reideborn)

Lennhammer - Pettersson
Åberg - Otto - Wennberg

Gustafsson - Arnesson

Lidström - Holm

Hank - Ljungh - Eriksson

Bohman
Hari

Känns glasklart!
Men Ljungh kan väl omöjligt gå före Hari?
Ljungh är något bättre defensivt än Hari, offensivt är de väl likvärdiga sett till vad de skapar.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hari är inget annat än en galen säkerhetsrisk. Bidrar inte nämnvärt offensivt eftersom han är för harig och för oklok, defensivt är han en ren och skär katastrof det har vi sett flera tydliga exempel på. Grundläggande markeringsspel hanterar han inte, och även om han mot förmodan skulle vara på rätt plats så har han inte styrkan att jobba klart situationen. Ska han vara något så är det en ytterforward som kan avlasta något trött spelare då och då. Har tyvärr helt tappat tron på det där lånet. När/om Linkan och Fimpen kommer tillbaka så ska han inte ens vara ombytt.

Ljungh har spelat upp sig något och gör inte bort sig därute. Stabil defensivt men kräver mycket mer offensivt av honom. Men i brist på annat så blir det Markus, just för att han åtminstone kan spela försvarsspel på en acceptabel nivå.
Honken

Inlägg av Honken »

Hari gjorde ett mål och två assist +3 i helgens landslagsspel.
Säger väl inte speciellt mycket, motståndet var inte det bästa direkt.
http://eihcsite.stats.pointstreak.com/p ... onid=10274
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Staten

Inlägg av Staten »

Han gjorde poäng mot Korea och Rumänien. Vet inte, men det är väl knappast allsvensk klass på de lagen?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Staten skrev:Han gjorde poäng mot Korea och Rumänien. Vet inte, men det är väl knappast allsvensk klass på de lagen?
Beror på, Sydkorea är väl inte de bästa direkt, men Nordkorea dominerar hockeyvärlden. Tror de vunnit de senaste 10 OS gulden i hockey eller nått sånt.. Vi vet inte om det bara. :)

Grymt viktigt att få en bra start i matchen idag. Är sjukt nervig inför nedsläpp.
2014-04-07, vad hände?
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Varför skulle det bli bättre utan Bohman Göran?
När ska vi börja syna vad som sker och inte bara ha förutfattade meningar?

Sen Bohman debuterade mot Mora borta har han inte spelat i två matcher.
Facit är inne på två bakåt trots mkt speltid i 12-13 matcher. 7-2 totalt.

Senast hann han väl bara spela 5-6 byten mot IKO med plus 1. Arnesson hann vara inne på 2 bakåt bara i den matchen. Men därmed inget ont om Arnesson, han har också framtiden för sig.
Men notera, den som ids och vill, att nr 56 knappt spelat plus några andra matcher än med just Bohman som backkollega sedan Mora borta.

Som jag sagt förut, 21 är ingen stjärna i A-laget, ska heller inte vara det som 19-åring men han har ju ett mkt bra facit. Bästa facit defensivt av samtliga backar sedan debuten, så varför hitta på ngt annat?
DIF har i både 8 och 21 två mkt bra backtalanger som förhoppningsvis tas väl om hand för många år framåt. Och att 21 inte spelar fysiskt stämmer ju inte heller. också lätt att kolla upp.

Får han lira ngt mer framöver så lär ju tränarna se ngt av det jag noterat. Men han bör ju bedömas med samma glasögon som övriga backar!

Men viktigast nu är 3p i två raka hemmamatcher oavsett vilka som anses förtjäna istid!

Å grattis Herr Morrison....
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Ugglan skrev:Varför skulle det bli bättre utan Bohman Göran?
När ska vi börja syna vad som sker och inte bara ha förutfattade meningar?

Sen Bohman debuterade mot Mora borta har han inte spelat i två matcher.
Facit är inne på två bakåt trots mkt speltid i 12-13 matcher. 7-2 totalt.

Senast hann han väl bara spela 5-6 byten mot IKO med plus 1. Arnesson hann vara inne på 2 bakåt bara i den matchen. Men därmed inget ont om Arnesson, han har också framtiden för sig.
Men notera, den som ids och vill, att nr 56 knappt spelat plus några andra matcher än med just Bohman som backkollega sedan Mora borta.

Som jag sagt förut, 21 är ingen stjärna i A-laget, ska heller inte vara det som 19-åring men han har ju ett mkt bra facit. Bästa facit defensivt av samtliga backar sedan debuten, så varför hitta på ngt annat?
DIF har i både 8 och 21 två mkt bra backtalanger som förhoppningsvis tas väl om hand för många år framåt. Och att 21 inte spelar fysiskt stämmer ju inte heller. också lätt att kolla upp.

Får han lira ngt mer framöver så lär ju tränarna se ngt av det jag noterat. Men han bör ju bedömas med samma glasögon som övriga backar!

Men viktigast nu är 3p i två raka hemmamatcher oavsett vilka som anses förtjäna istid!

Å grattis Herr Morrison....
Ugglan är du Bohman eller? Nästan alla sjutton av dina inlägg handlar om honom.
Skriv svar