Hela kortsidan är klack. De som tycker om att sitta ner och hålla tyst förutsätter jag har köpt på långsidan.klyshan skrev:Har nu fixat en ticket, dock sittplats på DIF sidan. Ingen som vill byta mot en klack plåt?
Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Vi fortstätter med insamlingen till ny megafon

Invadera Västerås, ta över arenan och visa bönderna att det inte behövs en megafon eller en trumma i en klack. Detta är vår match!
Det har varit två tuffa matcher. Vi har endast plockat en (1) poäng på två matcher. Lirar vi samma spel som vi gjorde 5-6 matcher efter Leksand 18/11 så har vi en god chans att ta tre poäng imorgon. Jag är helt övertygad om att det nuvarande laget kan ta sig till kvalserien genom topp tre. Speciellt efter det spel vi har visat upp fram tills igår.
Vad talar du om? Vi vann matchen innan Malmö mot Oskarshamn och även matchen innan mot Mora. Missförstår jag nått?Mash skrev:Vi fortstätter med insamlingen till ny megafonHar dom inte en trumma på sin kortsida också?
Invadera Västerås, ta över arenan och visa bönderna att det inte behövs en megafon eller en trumma i en klack. Detta är vår match!
Det har varit två tuffa matcher. Vi har endast plockat en (1) poäng på två matcher. Lirar vi samma spel som vi gjorde 5-6 matcher efter Leksand 18/11 så har vi en god chans att ta tre poäng imorgon. Jag är helt övertygad om att det nuvarande laget kan ta sig till kvalserien genom topp tre. Speciellt efter det spel vi har visat upp fram tills igår.

Vi har bara plockat en poäng på två matcher mot Västerås tror jag Mash menar!Manijock skrev: Vad talar du om? Vi vann matchen innan Malmö mot Oskarshamn och även matchen innan mot Mora. Missförstår jag nått?

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Han syftar på VIK-matcherna. 0-3 borta och övertidsförlust hemma.Manijock skrev:Vad talar du om? Vi vann matchen innan Malmö mot Oskarshamn och även matchen innan mot Mora. Missförstår jag nått?Mash skrev:Vi fortstätter med insamlingen till ny megafonHar dom inte en trumma på sin kortsida också?
Tror, hoppas, och vill få med oss 3p hem imorgon. Ska inte vara för svårt (:
25/4-2025
Haha tack för detta, en jävla massa resultat surrade runt i skallen för en stund därKentta skrev:Vi har bara plockat en poäng på två matcher mot Västerås tror jag Mash menar!Manijock skrev: Vad talar du om? Vi vann matchen innan Malmö mot Oskarshamn och även matchen innan mot Mora. Missförstår jag nått?Var själv tvungen att dubbelkolla.. Haha.

Haha, det blev jävligt otydligt! Ber om ursäkt för detManijock skrev:Haha tack för detta, en jävla massa resultat surrade runt i skallen för en stund därKentta skrev:Vi har bara plockat en poäng på två matcher mot Västerås tror jag Mash menar!Manijock skrev: Vad talar du om? Vi vann matchen innan Malmö mot Oskarshamn och även matchen innan mot Mora. Missförstår jag nått?Var själv tvungen att dubbelkolla.. Haha.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt enig med dig. Förlust och vi kan glömma top 3.Mattias_87 skrev:Underbara nyheter!
Som sagt en riktig jävla viktig match. Förlorar vi så får vi ge upp tredjeplatsen på riktigt och satsa på fjärdeplatsen som har sina fördelar, jämtemot 5-7 då.
Visst har lag 4-5 hemmafördel i en ev tredje avgörande match i playoff?
(Kan inte säga att jag följt AS särskilt hårt senaste åren)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Så fungerar det inte alls. Alla lag i förkvalserien spelar väl mot varandra 2 gånger, en hemma och en borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:
De fyra lagen från HockeyAllsvenskan får med sig placeringspoäng till Förkvalserien
enligt följande: Lag 4 får 4 placeringspoäng, lag 5 får 3 placeringspoäng, lag 6 får 2 placeringspoäng och lag 7 får 1 placeringspoäng
Så var det förra säsongen och inte läst om några förändringar. Det är alltså väldigt viktigt att komma 4 istället för 7.
- minalman
Är det inte 3-2-1-0? Spelar roll....-daniel- skrev:Så fungerar det inte alls. Alla lag i förkvalserien spelar väl mot varandra 2 gånger, en hemma och en borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:
De fyra lagen från HockeyAllsvenskan får med sig placeringspoäng till Förkvalserien
enligt följande: Lag 4 får 4 placeringspoäng, lag 5 får 3 placeringspoäng, lag 6 får 2 placeringspoäng och lag 7 får 1 placeringspoäng
Så var det förra säsongen och inte läst om några förändringar. Det är alltså väldigt viktigt att komma 4 istället för 7.
Edit: Kollade på Swehockeys bestämmelser. 4-3-2-1 är det riktiga. Sex matchomgångar mellan 5/3 och 13/3!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, som sagt. Har inte följt AS särskilt noga tidigare.minalman skrev:Är det inte 3-2-1-0? Spelar roll....-daniel- skrev:Så fungerar det inte alls. Alla lag i förkvalserien spelar väl mot varandra 2 gånger, en hemma och en borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Edit: Kollade på Swehockeys bestämmelser. 4-3-2-1 är det riktiga. Sex matchomgångar mellan 5/3 och 13/3!
Då vill jag samtidigt påpeka att våra chanser att nå kvalserien ökar något. Tror ett direkt playoff skulle varit alldeles för jobbigt mentalt för våra spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Att komma fyra, ha fördel av placeringspoäng och få upp farten under den intensiva playoffserien och bara mangla i KS. Jag längtar till i mars!BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, som sagt. Har inte följt AS särskilt noga tidigare.minalman skrev:Är det inte 3-2-1-0? Spelar roll....-daniel- skrev:Så fungerar det inte alls. Alla lag i förkvalserien spelar väl mot varandra 2 gånger, en hemma och en borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Då vill jag samtidigt påpeka att våra chanser att nå kvalserien ökar något. Tror ett direkt playoff skulle varit alldeles för jobbigt mentalt för våra spelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Vill se att Linkan-Johner-Kalus fortsätter att vara riktigt bra. Vill se att Tim fortsätter att briljera. Vill se Ölvestad med samma skridskoåkning och kampvilja som senast. Vill se Ottosson vara lika bra som han alltid är. Vill se Janos Hari rycka upp sig något oerhört. Vill se Erik Gustafsson fortsätta visa vilken bra offensiv back han är.
Vill se tre poäng!!!
VIK-DIF 2-4 (0-1, 1-1, 1-2)
0-1 Åberg (Gustafsson/Tim)
1-1 Berglund
1-2 Bremberg (Johner/Pettersson)
2-2 Berglund
2-3 PP Lidström (Bremberg/Johner)
2-4 ENG Ottosson (Ölvestad)
Vill se tre poäng!!!
VIK-DIF 2-4 (0-1, 1-1, 1-2)
0-1 Åberg (Gustafsson/Tim)
1-1 Berglund
1-2 Bremberg (Johner/Pettersson)
2-2 Berglund
2-3 PP Lidström (Bremberg/Johner)
2-4 ENG Ottosson (Ölvestad)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag vill se samma grejer som Mäklaren samt ett JÄVLIGT taggat försvar som är på tårna i 60 min.
Då kommer vi åka hemåt med tre färska pinnar.
Då kommer vi åka hemåt med tre färska pinnar.