Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Leksand är AB, Mora var (nåja det var gemensamt) arrangör och är inte AB därför slipper de betala.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jepe skrev:Leksand är AB, Mora var (nåja det var gemensamt) arrangör och är inte AB därför slipper de betala.
Leksands IF är inte AB, däremot är organisationen som äger Leksands hall ett AB (minns inte namnet), de hyr sedan ut hallen till idrottsföreningen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

JohanPez skrev:
Jepe skrev:Leksand är AB, Mora var (nåja det var gemensamt) arrangör och är inte AB därför slipper de betala.
Leksands IF är inte AB, däremot är organisationen som äger Leksands hall ett AB (minns inte namnet), de hyr sedan ut hallen till idrottsföreningen.
http://www.leksandsif.se/8328.php
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jepe skrev:
JohanPez skrev:
Edit:
Ägare Leksands IF Fastighets AB

(Sorry för dubbelpost, blev fel när jag gjorde via tapatalk, men arena bolaget heter som ovan, har jag även fel ang Leksand är AB så får ni gärna rätta mig)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
18DIF91

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av 18DIF91 »

Jepe skrev:
Jepe skrev:
JohanPez skrev:
Edit:
Ägare Leksands IF Fastighets AB

(Sorry för dubbelpost, blev fel när jag gjorde via tapatalk, men arena bolaget heter som ovan, har jag även fel ang Leksand är AB så får ni gärna rätta mig)
*Rant on*

Fy fan för alla jävla dalmasar.

De sitter och slår sig för bröstet om hur jävla underbart deras daladerby var, tacka fan för det när det är vi som får stå för kostnaderna för polisinsats och vad mera.

Jag kommer för alltid och för evigt hata dessa äckliga jävla löss och parasiter till bönder, de kan brinna i helvetet. Skall fan inte finns någon jävla nåd för detta pack.

Nästa jävla daladerby får de fan hålla i göteborg, vi får starta en kampanj för att hindra packet att ha sina jävla derbyn här i vårt Stockholm. Är ju för fan helt jävla sinnesslött att Stockholms kommun ens gick med på det.

Hoppas varenda jävla leksandbondesupporter och moraparasit som kommer hit läser denna post tar riktigt jävla illa upp. Jag hatar er som pesten, för alltid och för evigt.

Ert jävla "Aldrig hata" kan ni ta och köra upp nånstans där solen inte skiner.

*Rant off*
Senast redigerad av 18DIF91 den 2013-01-13 11:21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

18DIF91 skrev:
*Rant on*

Fy fan för alla jävla dalmasar.

De sitter och slår sig för bröstet om hur jävla underbart deras daladerby var, tacka fan för det när det är vi som får stå för kostnaderna för polisinsats och vad mera.

Jag kommer för alltid och för evigt hata dessa äckliga jävla löss och parasiter till bönder, de kan brinna i helvetet. Skall fan inte finns någon jävla nåd för detta pack.

Nästa jävla daladerby får de fan hålla i göteborg, vi får starta en kampanj för att hindra packet att ha sina jävla derbyn här i vårt Stockholm. Är ju för fan helt jävla sinnesslött att Stockholms kommun ens gick med på det.

Hoppas varenda jävla leksandbondesupporter och moraparasit som kommer hit läser denna post tar riktigt jävla illa upp. Jag hatar er som pesten, för alltid och för evigt.

Ert jävla "Aldrig hata" kan ni ta och köra upp nånstans där solen skiner.

*Rant off*
Kan inget annat än att hålla med!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

"Senast den 31 januari ska samtliga lag i allsvenskan komma med en delårsrapport. Den används sedan som underlag för att se vilka som klarar elitlicensen säsongen ut."
Undrar hur man betraktar Leksands nuvarande situation.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... g-i-ligan/

Bra att tom spelarna börjar snacka om sånt faktiskt :) Att Leksand ska få värva etc när dem inte ens kan betala matchbiljetter som dem köpte av oss .....
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

"– För mig är det som att handla och ta med sig varorna när det står "kort medges ej", säger Bik-forwarden Carl Berglund."

Klockren jämförelse!
2014-04-07, vad hände?
Morwin

Inlägg av Morwin »

Jepe skrev:"– För mig är det som att handla och ta med sig varorna när det står "kort medges ej", säger Bik-forwarden Carl Berglund."

Klockren jämförelse!
verkligen :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Låter ju förfan helt sjukt. Måste väl gå emot någon slags regel att köpa spelare när du inte ens kan betala en skuld på 10 lus. Pack
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nån får väl rätta mig om jag har fel här, men när man är i en rekonstruktion så får man väl inte dra på sig ytterligare kostnader/skulder än man hade vid rekonstruktionens start?
Men Leksand försöker väl motivera detta med att man gjort sig av med några spelare (2st?).
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jepe skrev:Nån får väl rätta mig om jag har fel här, men när man är i en rekonstruktion så får man väl inte dra på sig ytterligare kostnader/skulder än man hade vid rekonstruktionens start?
Men Leksand försöker väl motivera detta med att man gjort sig av med några spelare (2st?).
Då kan man ju ta pengarna från dom 2 spelarna och börja betala sina skulder. Jävla as.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Staten

Inlägg av Staten »

Jepe skrev:Nån får väl rätta mig om jag har fel här, men när man är i en rekonstruktion så får man väl inte dra på sig ytterligare kostnader/skulder än man hade vid rekonstruktionens start?
Jo, men det kräver rekonstruktörens samtycke vilket inte borde vara ett hinder då förmodligen han också är en inbiten Leksandssupporter.

Det är orimligt att tro att Leksand kommer kunna fortsätta med sina stora budgetar även nästa år. Svångremmen kommer dras åt ordentligt nu.
Senast redigerad av Staten den 2013-01-16 12:51:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Kan man inte kringgå rekonstruktionen genom externa finansiärer?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar