NHL våldtäkt av europa.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: NHL våldtäkt av europa.

Inlägg av SirDIFalot »

Linus Hugosson ?@linushugosson
Sv. Hockeyförb. mailar om att svenska spelare "går till NHL först vid 22 års ålder", ang. nya 4-årsregeln. Märkligt, tyckte jag & ringde ->

-> Christer Englund, som redde ut att spelare visst får gå till NHL tidigare, men klubbarna har nu 4 år på sig att sajna draftade EU-spelare

Joel Lillbroända ?@JoeLills
Svenska Hockeyförbundet uttalar sig oerhört märkligt. Men NHL-lagen tvingas nu inte att skriva kontrakt med draftade svenskar inom 2 år. BRA

Det var som jag trodde. Fantastiskt bra besked för svensk hockey.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Linus Hugosson ?@linushugosson
Sv. Hockeyförb. mailar om att svenska spelare "går till NHL först vid 22 års ålder", ang. nya 4-årsregeln. Märkligt, tyckte jag & ringde ->

-> Christer Englund, som redde ut att spelare visst får gå till NHL tidigare, men klubbarna har nu 4 år på sig att sajna draftade EU-spelare

Joel Lillbroända ?@JoeLills
Svenska Hockeyförbundet uttalar sig oerhört märkligt. Men NHL-lagen tvingas nu inte att skriva kontrakt med draftade svenskar inom 2 år. BRA

Det var som jag trodde. Fantastiskt bra besked för svensk hockey.
Då är det mycket bättre. Så jävla dåligt formulerat först.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL våldtäkt av europa.

Inlägg av minalman »

Bägge sidor tjänar på detta. Moderklubbarna får behålla talangerna två år. NHL behöver inte betala relativt höga löner till spelare som inte utvecklats klart, men har ändå tjing på dem. Förlorare är fjunisar som inte får bli miljonärer vid 20 års ålder.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu kan NHL-klubbarna ta det lugnt och slippa ge NHL-kontrakt till Sebastian Wännström, John Klingberg, Tim Heed, Ludvig Byström bara för att tiden på avtalet kommer gå ut efter 24 månader. Osäkert om Nashville hade signat Cehlin redan i somras om de inte var tvingade.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

NHL våldtäkt av europa.

Inlägg av minalman »

Av egen erfarenhet som "late bloomer" hade jag gärna sett åldern satt till 35 när de ändå höll på :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Av egen erfarenhet som "late bloomer" hade jag gärna sett åldern satt till 35 när de ändå höll på :)
Fast är ju bra att spelaren blir tillgängliga för "alla" efter en viss ålder om klubben som draftat honom inte vill satsa på honom. Även om jag förstår att just ditt inlägg var i skämtsam anda.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

NHL våldtäkt av europa.

Inlägg av minalman »

Jag är säker på att de är tvungna att träna i NHL idag, fast det är idrottsgala. Snacka om no respect for Sweden.
Skriv svar