Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av diftobbe89 »

JohanPez:

Ta det lugnt och läs om. Jag har väl verken sagt att jag förväntar mig mer av Honken eller tycker han är dålig.
Och jag förväntar mig inte att han ska tacklas som Ölve eller hänga kassar som Klasen.

Men nu har vi snart fullt lag igen, och då måste någon sättas åt sidan. Och som det artat sig de senaste omgångarna så skulle Honken eller Tim ligga närmast till hands att starta som extraspelare (För mig). Va det så konstigt?

Måste jag förklara varför så tycker jag helt enkelt Honken är minst het för stunden men skulle ändå vilja se honom i specialsituationer han alltid är bra i, typ BP osv.

Och jag har alltid gillat Honken och har aldrig tyckt det va någon märklig eller dålig tillbakavärvning inför säsongen (som många andra tyckte)

Men Fimpen är given från start för mig om han är tillbaka och Honken brukar lira center så det kändes naturligast att plocka bort honom. Men vafan sätt honom på kanten då och plocka bort ''den korte'' eller ''den tjocke'' i fjärdelinan :wink:

Ölvestad - Ottosson - Bengan

Landeskog - Ljungh - Åberg

Sörensen - Johner - Wennberg

Tim - Fimpen - Hank
Spela fult
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Sv: Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av Rocky3000 »

pulverapa skrev:
Rocky3000 skrev:"Pickardtabben" är given, så mål framåt är ett måste och det gör vi! Vi vinner och resultatet blir: 2-3
From Hero to Zero? Åh vilken tråkmåns du är på detta forum.
"pulverapa" är du blind?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Vore rätt skönt med en ignore-knapp på forumet (första gången jag ens tänker tanken, förövrigt).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Vore rätt skönt med en ignore-knapp på forumet (första gången jag ens tänker tanken, förövrigt).
Det finns. Men det går ju åt helvete när någon quotar den personen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Vore rätt skönt med en ignore-knapp på forumet (första gången jag ens tänker tanken, förövrigt).
Det finns. Men det går ju åt helvete när någon quotar den personen.
Förlåt, missade att lägga till "fungerande" framför ignore-knapp. Just det som är problemet...

EDIT: Om vi hoppar till matchen på onsdag skulle jag vilja se (om nu alla skulle råka vara tillgängliga:

Linkan - Otto - Bengan (ja, ge det ett försök)
Landeskog - Ljungh - Åberg
Sörensen - Johner - Wennberg
Jimmie - Fimpen - Hank (som en stenhård checkingline, dock får Hank steppa upp 12 snäpp för att ta en plats).

Timmy - Granath
Murray - Arnesson
Holm - Gustafsson

Extra: Tim/Honken (spelar ingen roll för min del) samt Lennhammer

Jag tycker Arnesson borde gå före Lennhammer (som förvisso varit helt OK men tyckte han sjabblade ovanligt mycket senast och gick bort sig rätt rejält vid åtminstone två tillfällen).

Pickard får fortsatt förtroende.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

subba1891 skrev: Giller den femman förutom tanken med honken.
Vore bra med någon avslutare som även kan ta mer defensivt.
Eller någon som verkligen är skicklig defensivt och kan låta Linkan och Tim spela ut lite mer?

Honken har väl dessutom satt några fina avslutt på smörpass från Linkan i år? Sprätte upp en i krysset i början minns jag iallafall.
Shike

Re: Sv: Re: Örebro IK - Djurgårdens IF 21/11 2012

Inlägg av Shike »

Rocky3000 skrev:
pulverapa skrev:
Rocky3000 skrev:"Pickardtabben" är given, så mål framåt är ett måste och det gör vi! Vi vinner och resultatet blir: 2-3
From Hero to Zero? Åh vilken tråkmåns du är på detta forum.
"pulverapa" är du blind?

Jag håller nog med dig Rocky när det gäller detta. Chet är ju bra, det är inte det vi säger, MEN han slarvar nästan alltid in EN puck.
När matcher avgörs med uddamål blir dom målen inte roliga. (nu tycker jag ändå att Chet ska stå för vi behöver honom i BRA form om detta ska gåvägen)
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Denna match känns lite som den kan sluta hursom. Tror att första målet kommer bli riktigt viktigt. Om Riddan står i deras mål så hoppas jag på många pass och skott med sidledsförflyttningar för lill-Riddarn. Det är hans största svaghet tycker jag.
Natanoy

Inlägg av Natanoy »

Den här matchens känns så otroligt viktig på flera sätt. Vinner vi så kan hela säsongen vända då alla spelare kommer börja tro på sig själva på riktigt. Förlorar vi, vilket inte under normala förhållanden skulle vara något märkligt (Örebro kan en bra dag slå alla lag i AS) så kan mycket väl osäkerheten komma tillbaka hos spelarna med samma negativa tankar som innan. Mycket psykologi i detta men det är det ju alltid i hockey, vi känns så otroligt sköra just nu dom lag bara.

För att vara lite positiv så tror jag på seger, känns som att vi skulle kunna markera sköldens storhet med, säg 1-4!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Natanoy skrev:Den här matchens känns så otroligt viktig på flera sätt. Vinner vi så kan hela säsongen vända då alla spelare kommer börja tro på sig själva på riktigt. Förlorar vi, vilket inte under normala förhållanden skulle vara något märkligt (Örebro kan en bra dag slå alla lag i AS) så kan mycket väl osäkerheten komma tillbaka hos spelarna med samma negativa tankar som innan. Mycket psykologi i detta men det är det ju alltid i hockey, vi känns så otroligt sköra just nu dom lag bara.

För att vara lite positiv så tror jag på seger, känns som att vi skulle kunna markera sköldens storhet med, säg 1-4!
En vinst mot örebro och sedan 4 ytterligare raka vinster mot allsvenskans för tillfället 4 sämsta lag skulle nog skjuta upp oss i tabellen, är nog inte helt omöjligt men ska inte hoppas för mycket heller
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Zabel i 5 snabba:

Får samma lag chansen igen i Behrn Arena?
- Det ska vi gå igenom nu efter träningen men det ska väl mycket till att vi ändrar på det som var senast.

Får hoppas då att dom inte förändrar så mycket eller någonting alls, alla kedjor var ju bra förra matchen.
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

Imorgon tror jag det blir 2-2 trotts bra spel av Djurgården. Vi missar alldeles för många lägen men spelet funkar bra.

Men de hade varit så skönt om vi kunde vinna två matcher irad mot AS två bästa lag!

KÄMPA DIF!
Rix

Inlägg av Rix »

Pontulf skrev:Imorgon tror jag det blir 2-2 trotts bra spel av Djurgården. Vi missar alldeles för många lägen men spelet funkar bra.

Men de hade varit så skönt om vi kunde vinna två matcher irad mot AS två bästa lag!

KÄMPA DIF!
Ja du, vid 2-2 blåser dommaren av. Grabbarna köper korv och alla går hem nöjda? :lol:
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Matchen slutar 1-3 till oss, samma heta dif som mot lif krigar på isen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är bara att ånga på igen. Stämningen borde vara bra och alla tittar uppåt och inte ängsligt nedåt. Tror vi blir svårslagna idag om det inte är några konstigheter med skador.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar