Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Nå, kan vi få nå svar på ifall Gabbe åker med till Leksand?
Expert.
SirDIFalot skrev:Nå, kan vi få nå svar på ifall Gabbe åker med till Leksand?
Gabbe spelar sin första match på onsdag mot Örebro!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han åker inte med. Tränar troligtvis med J20 imorgon också.SirDIFalot skrev:Nå, kan vi få nå svar på ifall Gabbe åker med till Leksand?
DIF!
- Jim Morrison
Hur vet ni att han inte åker med? Tänk om han tycker formen är svinbra och Challe likaså ifall han kollade in honom på J20-träningen? Officiellt ord har väl inte getts, förutom när han precis hade landat på Arlanda?
Eller vet ni någonting mer?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Några säger att han sagt till Hallman i en Viasat-intervju att det är onsdag som gäller.Jim Morrison skrev:Hur vet ni att han inte åker med? Tänk om han tycker formen är svinbra och Challe likaså ifall han kollade in honom på J20-träningen? Officiellt ord har väl inte getts, förutom när han precis hade landat på Arlanda?
Expert.
- Jim Morrison
Ja, när han landade på Arlanda. Sedan dess har han tränat och Challe har förhoppningsvis sett honom? Don't get me wrong, det är säkert på Onsdag som gäller, men officiellt ord från DIF skulle vara skönt att få.SirDIFalot skrev:Några säger att han sagt till Hallman i en Viasat-intervju att det är onsdag som gäller.Jim Morrison skrev:Hur vet ni att han inte åker med? Tänk om han tycker formen är svinbra och Challe likaså ifall han kollade in honom på J20-träningen? Officiellt ord har väl inte getts, förutom när han precis hade landat på Arlanda?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är han ens spelklar?
- Jim Morrison
Jag vet inte. Han är med i Hockeykväll kl. 22:15 i alla fall, där kanske han ger något slutgiltigt besked.
- Daniel942
Jag har fått bekräftat från officiellt håll att så är fallet. Se tidigare inlägg.SirDIFalot skrev:Några säger att han sagt till Hallman i en Viasat-intervju att det är onsdag som gäller.Jim Morrison skrev:Hur vet ni att han inte åker med? Tänk om han tycker formen är svinbra och Challe likaså ifall han kollade in honom på J20-träningen? Officiellt ord har väl inte getts, förutom när han precis hade landat på Arlanda?
DIF!
Fast igår var han aldrig bra, undantaget förspelet till Honkens mål. Han sänder osäkra vibbar vilket backarna tvivellöst känner av. Vi behöver en keeper som tar pucken i magplattan utan någon retur ibland, inte en sprattel-nicklas som visserligen kan bjuda på drömräddningar, men samtidigt, jaa ni ser själva. Kasta in puckarna i eget mål!förevigtdjurgården skrev:Ändå ska vi tacka Chet, både för mål framåt och för att det inte blir mer bakåt igår...Manijock skrev:Pickard är hockeyns Dembo fast snäppet värre. Inget som lockar! Gnällde inte när han gjorde tabben i debuten, inte heller efter hans minst sagt svajiga spel mot Troja. Höll till och med käft när han släppte ett inlägg mot Mora. Men senaste matchen var fan droppen.JohanPez skrev:Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
Med Picard torsk 7-0. Med andra nobodyn 5-0!
Jag förväntar mig inte någon vinst i morgon men åtminstone vid ett tillfälle denna säsong vill jag att vi fullkomligt manglar sönder det här skenheliga äckelgänget på samtliga plan.
Mora knäcke smakar mycket bättre!
Reideborn har jag inte sett så var inte direkt någon pik mot honom. Dock väljer jag att dissa hela målvaktssidan då den inte alls är scoutad utan Challe har helt enkelt FM-värvat. Imponerande att vara så oprofessionell på denna nivå...
Främsta dissen är dock mot vårt försvarsspel!
-
Dembo var en bra målvakt. Han gjorde sina tabbar men vägde upp det med storräddningar som avgjorde matcher. Bara mot aik räddade han många poäng. Pickard har visat att även han kan storspela och han har inte direkt fått en tacksam uppgift heller.Manijock skrev:Pickard är hockeyns Dembo fast snäppet värre. Inget som lockar! Gnällde inte när han gjorde tabben i debuten, inte heller efter hans minst sagt svajiga spel mot Troja. Höll till och med käft när han släppte ett inlägg mot Mora. Men senaste matchen var fan droppen.JohanPez skrev:Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
Jag förväntar mig inte någon vinst i morgon men åtminstone vid ett tillfälle denna säsong vill jag att vi fullkomligt manglar sönder det här skenheliga äckelgänget på samtliga plan.
Reideborn har jag inte sett så var inte direkt någon pik mot honom. Dock väljer jag att dissa hela målvaktssidan då den inte alls är scoutad utan Challe har helt enkelt FM-värvat. Imponerande att vara så oprofessionell på denna nivå...
Jag tror Challe hade bra koll på Reideborn faktiskt, men hans agerande vid värvningen av Pickard var definitivt under all kritik. Hur kan han inte ha klara alternativ när värvningen av Valiquette inte gick i lås??? Seriöst, att chansa så på den här nivån känns inte förtroendeingivande alls. Håller verkligen med där. Dock är jag minst orolig över målvaktssidan efter de matcher jag sett. Allt annat oroar mer.
Du har så rätt, En osäker målvakt smittar av sig till laget. In med en stabil målvakt. Eller spela Adam!Manijock skrev:Fast igår var han aldrig bra, undantaget förspelet till Honkens mål. Han sänder osäkra vibbar vilket backarna tvivellöst känner av. Vi behöver en keeper som tar pucken i magplattan utan någon retur ibland, inte en sprattel-nicklas som visserligen kan bjuda på drömräddningar, men samtidigt, jaa ni ser själva. Kasta in puckarna i eget mål!förevigtdjurgården skrev:Ändå ska vi tacka Chet, både för mål framåt och för att det inte blir mer bakåt igår...Manijock skrev:Pickard är hockeyns Dembo fast snäppet värre. Inget som lockar! Gnällde inte när han gjorde tabben i debuten, inte heller efter hans minst sagt svajiga spel mot Troja. Höll till och med käft när han släppte ett inlägg mot Mora. Men senaste matchen var fan droppen.JohanPez skrev:Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
- SirDIFalot
Reideborn var Järlans värvning. Det har Challe själv sagt.
Chet Pickard erkände han ju att han ALDRIG hade sett spela, det hade inte heller målvaktstränaren. Det är ju faktiskt helt sjukt att man värva en förstamålvakt helt på rekommendationer. Men det har ju fungerat okej hittills.
Chet Pickard erkände han ju att han ALDRIG hade sett spela, det hade inte heller målvaktstränaren. Det är ju faktiskt helt sjukt att man värva en förstamålvakt helt på rekommendationer. Men det har ju fungerat okej hittills.
Expert.
-
Å andra sidan känns det ju rätt typiskt för DIF som en institution just nu... eller är det bara jag som får det intrycket?SirDIFalot skrev:Reideborn var Järlans värvning. Det har Challe själv sagt.
25/4-2025
Var inte mycket optimism här inte.
Ni har en bättre chans än ni tror. Leksand är inte så bra som ni tror och detta är väl en av få matcher i AS där ni kan spela utan pressen på er, samtidigt som det vore värt mycket att vinna. Klockren match för en vändning av trenden, med andra ord.
Jag kommer satsa en slant på tvåa, men hoppas givetvis att jag får fel.
Ni har en bättre chans än ni tror. Leksand är inte så bra som ni tror och detta är väl en av få matcher i AS där ni kan spela utan pressen på er, samtidigt som det vore värt mycket att vinna. Klockren match för en vändning av trenden, med andra ord.
Jag kommer satsa en slant på tvåa, men hoppas givetvis att jag får fel.