Hur kommer det sig att det enbart gäller honom?SirDIFalot skrev:Han får en skattesmäll om han stannar i Sverige i över 30 dagar.1962FenderStrat skrev:"Han kan inte spela pga. nuvarande skattesituation?" Och vad betyder det på svenska?
Välkommen hem Patric Hörnqvist!
Re: Välkommen hem Patric Hörnqvist!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen hem Patric Hörnqvist!
Han kanske varit i Sverige hela sommaren, vad vet jag? Artistkontrakt innebär ju att man måste skatta fullt efter 183 dagar, samt att arbetsgivaren får betala fulla arbetsgivaravgifter. Enligt Wikipedia: Artistkontrakt är en anställningsform i Sverige som låter en arbetsgivare anlita en persons tjänster under en kortare period om 183 dagar och ger den anställde en nettolön skattefritt och kostar arbetsgivaren ersättning för lön och en artistskatt på 15 procent. Anställningsformen är vanlig i flera idrotter, bland annat ishockey.easer90 skrev:Hur kommer det sig att det enbart gäller honom?SirDIFalot skrev:Han får en skattesmäll om han stannar i Sverige i över 30 dagar.1962FenderStrat skrev:"Han kan inte spela pga. nuvarande skattesituation?" Och vad betyder det på svenska?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Välkommen hem Patric Hörnqvist!
Jo han har nog varit i Sverige hela sommaren. Han har ju sagt att han tränat med DIF och jag har sett han ute ett par gånger.minalman skrev:Han kanske varit i Sverige hela sommaren, vad vet jag? Artistkontrakt innebär ju att man måste skatta fullt efter 183 dagar, samt att arbetsgivaren får betala fulla arbetsgivaravgifter. Enligt Wikipedia: Artistkontrakt är en anställningsform i Sverige som låter en arbetsgivare anlita en persons tjänster under en kortare period om 183 dagar och ger den anställde en nettolön skattefritt och kostar arbetsgivaren ersättning för lön och en artistskatt på 15 procent. Anställningsformen är vanlig i flera idrotter, bland annat ishockey.easer90 skrev:Hur kommer det sig att det enbart gäller honom?SirDIFalot skrev:Han får en skattesmäll om han stannar i Sverige i över 30 dagar.1962FenderStrat skrev:"Han kan inte spela pga. nuvarande skattesituation?" Och vad betyder det på svenska?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...