Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiären

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med prem

Inlägg av Magnutz »

daaviid skrev:Jag bidrog med en slant och köpte även en t-shirt, men bor allt för långt bort ifrån Sthlm för att kunna dyka upp. Hur gör jag som också önskar en signering utav Otto på min t-shirt?
Då skickar du den till någon av oss så ordnar vi det.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Re: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiäre

Inlägg av Andy »

pulverapa skrev:
Rash skrev:
Lucky Luke skrev:
Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Skulle vara intressant att höra vad du menar med "soppan"? :?
Otto-insamlingen har splittrat DIF-familjen i de som tycker att Otto är en levande legend som man ska gå långt för att behålla och de som tycker insamlingen skickar fel signaler till resten av truppen. Detta kan mao sticka i ögonen på vissa, kan vara värt att ha med i beräkningen.

Personligen tycker jag insamlingen var ett bra initiativ och lämnade ett symboliskt bidrag men man får också respektera dem som tycker att hela grejen var fel.
Det Daniel942 lackar på är väl att några som skänkt pengar betraktar sig som "mer djurgårdare" eller den "bättre sidan av djurgårdsfamiljen". Där håller jag med Daniel942 till 100%.
Ingen av oss som drivit kampanjen har någonsin hävdat att de som bidrar skulle vara bättre än någon annan.

Vi har klargjort vår uppfattning - att läget för föreningen är allvarlig och att vi tror att vi alla tillsammans kan och bör bidra till att skapa ett bättre läge.

Vi har tillhandahållit en av många möjligheter för engagerade supportrar att frivilligt bidra genom insamlingen. Vi hade aldrig startat insamlingen om inte DIF och Otto stöttat tanken och till oss deklarerat att man önskar finna en lösning.

Det finns många andra sätt och många andra kanaler att kanalisera sitt engagemang genom. Ingen är bättre eller sämre än någon annan - det viktiga är att vi alla sluter upp kring skölden och gör vad vi kan för att stötta grabbarna på isen samt för att skapa så bra sportliga möjligheter som möjligt för föreningen att ta sig tillbaks till Elitserien. Jag tror och hoppas att alla vill tillbaks och att alla står bakom laget.

Det här är ju dessutom lite av en storm i ett vattenglas - resultatet, engagemanget och kommentarerna talar sitt tydliga språk - tillräckligt många Djurgårdare har velat se Otto i DIF och varit beredda att bidra för att göra det möjligt.

Att vi gärna vill träffa och tacka de som som hjälpt oss skapa förutsättningar för andra att hjälpa till samt att vi vill skapa ett möte mellan Otto och de som hjälpt till (och alla andra som är intresserade) där tröjor och mobilskal kan signeras tycker vi är en hederssak samt en viktig handling för att sätta punkt på en framgångsrik insamling som gjort både Otto och DIF såväl som många, många, många supportrar glada...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
pulverapa skrev:
Rash skrev:
Lucky Luke skrev:
Daniel942 skrev:Kom igen nu, ni har lyckats - otto är kvar. Fortsätt inte med soppan nu.
Skulle vara intressant att höra vad du menar med "soppan"? :?
Otto-insamlingen har splittrat DIF-familjen i de som tycker att Otto är en levande legend som man ska gå långt för att behålla och de som tycker insamlingen skickar fel signaler till resten av truppen. Detta kan mao sticka i ögonen på vissa, kan vara värt att ha med i beräkningen.

Personligen tycker jag insamlingen var ett bra initiativ och lämnade ett symboliskt bidrag men man får också respektera dem som tycker att hela grejen var fel.
Det Daniel942 lackar på är väl att några som skänkt pengar betraktar sig som "mer djurgårdare" eller den "bättre sidan av djurgårdsfamiljen". Där håller jag med Daniel942 till 100%.
Ingen av oss som drivit kampanjen har någonsin hävdat att de som bidrar skulle vara bättre än någon annan.

Vi har klargjort vår uppfattning - att läget för föreningen är allvarlig och att vi tror att vi alla tillsammans kan och bör bidra till att skapa ett bättre läge.

Vi har tillhandahållit en av många möjligheter för engagerade supportrar att frivilligt bidra genom insamlingen. Vi hade aldrig startat insamlingen om inte DIF och Otto stöttat tanken och till oss deklarerat att man önskar finna en lösning.

Det finns många andra sätt och många andra kanaler att kanalisera sitt engagemang genom. Ingen är bättre eller sämre än någon annan - det viktiga är att vi alla sluter upp kring skölden och gör vad vi kan för att stötta grabbarna på isen samt för att skapa så bra sportliga möjligheter som möjligt för föreningen att ta sig tillbaks till Elitserien. Jag tror och hoppas att alla vill tillbaks och att alla står bakom laget.

Det här är ju dessutom lite av en storm i ett vattenglas - resultatet, engagemanget och kommentarerna talar sitt tydliga språk - tillräckligt många Djurgårdare har velat se Otto i DIF och varit beredda att bidra för att göra det möjligt.

Att vi gärna vill träffa och tacka de som som hjälpt oss skapa förutsättningar för andra att hjälpa till samt att vi vill skapa ett möte mellan Otto och de som hjälpt till (och alla andra som är intresserade) där tröjor och mobilskal kan signeras tycker vi är en hederssak samt en viktig handling för att sätta punkt på en framgångsrik insamling som gjort både Otto och DIF såväl som många, många, många supportrar glada...
Mycket bra skrivet. Jag förstår inte problemet. Mig veterligt har ingen som drev kampanjen yttrat något om bättre eller sämre DIF supportrar. När kampanjen startades deklarerades klart och tydligt vad som gällde dvs. huvudmålet var att samla ihop pengar till Ottos återkomst i DIF. Eventuellt överskott skulle användas till eventuell förstärkning. Det fanns inget tvång utan var och en kunde själv avgöra huruvida man ville vara med på tåget eller inte. Jag tycker det var glasklart. Ingenstans nämndes att de som inte önskade bidra var sämre DIF supportrar. Det är självklart att alla i en så stor förening som DIF inte kan tycka precis likadant i alla frågor. Det är jag övertygad om att de flesta tycker oavsett om man har bidragit eller inte. Ingen skugga skall falla på de som har en avvikande inställning till kampanjen. Jag har full respekt för det och jag håller med Andy om att det har blivit en storm i ett vattenglas.

Nu hoppas jag att vi kan lämna tjafset bakom oss och istället fokusera på att på alla sätt stödja och hjälpa vårt älskade DIF tillbaka till finrummet igen.

Som vi sa på 60 talet – Love, peace and understanding… :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med premiäre

Inlägg av pulverapa »

Det har varit några klumpiga formuleringar ibland, egentligen inget att hänga upp sig på. Däremot har några som bidragit till kampanjen ansett sig själva mer supportrar än andra.

Kampanjen i sig har varit fantastisk och jag tror inte många varit emot kampanjen eller er som drog igång den.

Jag tror inte Daniel942 var emot kampanjen heller, han har bara valt att inte bidra. Varför vet jag inte, kanske för att han inte anser Ottosson värd mer än 70k i månaden.

Återigen, Daniel942 gnäller inte på kampanjen eller er som drog igång den. Han blir sur över att vissa inte anser honom lika mycket djurgårdare som andra.

Jag kan intyga att Daniel942 är en eldsjäl, bl.a. drog han ihop en buss upp till timrå i 50:e (?) omgången.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Fantastiskt drag med insamlingen, och kul för dem som hjälpt till ekonomiskt att få en chans att träffa Otto.

Sen uppfattade jag de "största supportrarna" i första inlägget var menat som varit de största supportrarna till insamlingen, och inte störst supportrar till Djurgården per se.

Otto är tillbaka, allt är väl. Kan vi alla bara vara nöjda med det?

PS. Nej, jag gav inga pengar så jag försöker inte klappa mig själv på ryggen med det här inlägget. Jag är en fattig stackare den här sommaren.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Sv: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med prem

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Det har varit några klumpiga formuleringar ibland, egentligen inget att hänga upp sig på. Däremot har några som bidragit till kampanjen ansett sig själva mer supportrar än andra.

Kampanjen i sig har varit fantastisk och jag tror inte många varit emot kampanjen eller er som drog igång den.

Jag tror inte Daniel942 var emot kampanjen heller, han har bara valt att inte bidra. Varför vet jag inte, kanske för att han inte anser Ottosson värd mer än 70k i månaden.

Återigen, Daniel942 gnäller inte på kampanjen eller er som drog igång den. Han blir sur över att vissa inte anser honom lika mycket djurgårdare som andra.

Jag kan intyga att Daniel942 är en eldsjäl, bl.a. drog han ihop en buss upp till timrå i 50:e (?) omgången.
Vad jag vet har det varit ett(!) inlägg som läste "Tack till den bästa delen av Djurgårdsfamiljen" varpå det blev ett sjujävla liv. Nu grinas det över att många anser att vissa är sämre Djurgårdare, vilket aldrig yttrats. Det handlade förmodligen om att man ansåg att beslutet att skänka var ett bättre beslut än att inte göra det. Det skrev singenting om att manvar bättre eller sämre.

Vad som stör mig är att alla grinolle-figurer läser in egna tolkningar och hävdar saker som ingen ens har sagt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Lakrisal skrev:Fantastiskt drag med insamlingen, och kul för dem som hjälpt till ekonomiskt att få en chans att träffa Otto.

Sen uppfattade jag de "största supportrarna" i första inlägget var menat som varit de största supportrarna till insamlingen, och inte störst supportrar till Djurgården per se.

Otto är tillbaka, allt är väl. Kan vi alla bara vara nöjda med det?

PS. Nej, jag gav inga pengar så jag försöker inte klappa mig själv på ryggen med det här inlägget. Jag är en fattig stackare den här sommaren.
Ja - så var det - avsåg våra - dvs Rädda Otto kampanjens - största supportrar och pådrivare.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Förstår inte vad folk blir upprörda av, spelar väl ingenroll vad andra tycker och tänker!? Alla vet här inne och ute att det är inte den här insamlingen eller andra specifika saker som gör en mer eller mindre Djurgårdare! Jag blev inte mer Djurgårdare för jag gjorde DIF motiv över ena armen men det gör mig nöjd. Samma sak gäller ju denna insamling blir man glad av att ge pengar så ska man göra det vill man inte så låter man bli. Ibland kan man gå på alla hemma matcher vissa säsonger vissa 70% av dom ändå är man 100% Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Men snälla...Nu får ni sluta att driva någon snyftkampanj om vem som är mest Djurgårdare, Se det i stället som att alla här på forumet har blå/gul/röda hjärtan och älskar DIF.

Gläds nu i stället över att ett supporterinitiativ visar den kraft som finns inom vår familj.
Alla vi inom familjen bidrar ju på olika sätt genom att bli medlemmar, köpa säsngskort eller på olika sätt bidrar till att heja fram vårt kära DIF på olika sätt på läktarna vilket inte kan räknas i pengar ... eller att man har ett större DIF-hjärta än sin bänkgranne.

Ingen av oss är mer värd än någon annan. Men vi måste fan alla vara så proffsiga att hylla dom i familjen som bidrog till att Otto blev kvar ytterligare en säsong...Hur svårt är det ?...Jag är glad att tillhöra en förening med sådana supportrar som imte bara pratar verkstad utan gör verkstad. Hyll till Er alla ni vet vilka NI är utan att namn skrivs ut :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Doyle skrev:Men snälla...Nu får ni sluta att driva någon snyftkampanj om vem som är mest Djurgårdare, Se det i stället som att alla här på forumet har blå/gul/röda hjärtan och älskar DIF.

Gläds nu i stället över att ett supporterinitiativ visar den kraft som finns inom vår familj.
Alla vi inom familjen bidrar ju på olika sätt genom att bli medlemmar, köpa säsngskort eller på olika sätt bidrar till att heja fram vårt kära DIF på olika sätt på läktarna vilket inte kan räknas i pengar ... eller att man har ett större DIF-hjärta än sin bänkgranne.

Ingen av oss är mer värd än någon annan. Men vi måste fan alla vara så proffsiga att hylla dom i familjen som bidrog till att Otto blev kvar ytterligare en säsong...Hur svårt är det ?...Jag är glad att tillhöra en förening med sådana supportrar som imte bara pratar verkstad utan gör verkstad. Hyll till Er alla ni vet vilka NI är utan att namn skrivs ut :)
Tack! :)
daaviid

Re: Sv: Re: Signering med Ottosson, aktivitet i samband med

Inlägg av daaviid »

Magnutz skrev:
daaviid skrev:Jag bidrog med en slant och köpte även en t-shirt, men bor allt för långt bort ifrån Sthlm för att kunna dyka upp. Hur gör jag som också önskar en signering utav Otto på min t-shirt?

Det låter kanon! :D
Jag vore jäkligt nöjd om du, Andy eller Martin kunde pm:a mig sin adress så att jag kan skicka tröjan. Om någon av er kan tänka er att ordna detta?

Tusen tack i förskott!
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

daaviid skrev:
Magnutz skrev:

Jag vore jäkligt nöjd om du, Andy eller Martin kunde pm:a mig sin adress så att jag kan skicka tröjan. Om någon av er kan tänka er att ordna detta?

Tusen tack i förskott!
Tar du det Magnutz? Jag bor som sagt inte i Sthlm och är idag inte 100% på att kunna närvara, även om jag jobbar på det!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

cCat skrev:
daaviid skrev:
Magnutz skrev:

Tusen tack i förskott!
Tar du det Magnutz? Jag bor som sagt inte i Sthlm och är idag inte 100% på att kunna närvara, även om jag jobbar på det!
Det ordnar vi, på ett eller annat sätt, no worries!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar