Welcome Chet Pickard!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av Salas »

Värvningen av Chet Pickard är onekligen den mest intressanta den här säsongen. Den öppnar upp många dörrar, och ger oss en osäker grund att stå på, en grund som kan sluta i dundersuccé eller i katastrof.

Hade jag valt att vara negativ, så hade jag kunde finna det ena efter det andra och klaga på. Jag tänker dock se fram emot det här på ett positivt sätt, och hoppas på att värvningen slår ut på bästa möjliga sätt. Chet Pickard värvar vi för en relativt billig peng kan man gissa, och i honom så får vi mer talang än vad vi någonsin annars kunde ha fått för samma pengar. Chet Pickard spåddes en lysande framtid som ung, och att han draftades tidigt förklarar ju att han har något i sig. Det jag tror är att Challe har resonerat på så sätt att då han inte lyckades hitta en bra och säker förstemålvakt för ett möjligt pris, så väljer han istället ett tillvägagångssätt som innefattar två unga målvakter som ska slåss om förstespaden och höja varandra i form av den kampen som kommer vara mellan de två målvakterna, Reideborn och Pickard.

Jag ska inte säga att jag tror att det kommer gå bra, för att jag har i ärlighetens namn ingen aning, likt alla andra här på forumet. Framtiden är oviss, och allt vi kan göra är att hoppas på det bästa. Men jag har en bra känsla över det här, känner bara på mig att det kommer bli riktigt bra till slut. Reideborn tror jag mycket starkt på, och Pickard borde kunna få sig ett lyft av den flytten som han gör. Det är en nystart, och det är kanske precis vad han behöver för att kunna få ut sin fulla potential på isen och bli en absolut toppmålvakt i allsvenskan som kan ta oss tillbaka till elitseriens finrum där vi hör hemma.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Salas skrev:Värvningen av Chet Pickard är onekligen den mest intressanta den här säsongen. Den öppnar upp många dörrar, och ger oss en osäker grund att stå på, en grund som kan sluta i dundersuccé eller i katastrof.

Hade jag valt att vara negativ, så hade jag kunde finna det ena efter det andra och klaga på. Jag tänker dock se fram emot det här på ett positivt sätt, och hoppas på att värvningen slår ut på bästa möjliga sätt. Chet Pickard värvar vi för en relativt billig peng kan man gissa, och i honom så får vi mer talang än vad vi någonsin annars kunde ha fått för samma pengar. Chet Pickard spåddes en lysande framtid som ung, och att han draftades tidigt förklarar ju att han har något i sig. Det jag tror är att Challe har resonerat på så sätt att då han inte lyckades hitta en bra och säker förstemålvakt för ett möjligt pris, så väljer han istället ett tillvägagångssätt som innefattar två unga målvakter som ska slåss om förstespaden och höja varandra i form av den kampen som kommer vara mellan de två målvakterna, Reideborn och Pickard.

Jag ska inte säga att jag tror att det kommer gå bra, för att jag har i ärlighetens namn ingen aning, likt alla andra här på forumet. Framtiden är oviss, och allt vi kan göra är att hoppas på det bästa. Men jag har en bra känsla över det här, känner bara på mig att det kommer bli riktigt bra till slut. Reideborn tror jag mycket starkt på, och Pickard borde kunna få sig ett lyft av den flytten som han gör. Det är en nystart, och det är kanske precis vad han behöver för att kunna få ut sin fulla potential på isen och bli en absolut toppmålvakt i allsvenskan som kan ta oss tillbaka till elitseriens finrum där vi hör hemma.
Bra skrivet Salas! Känner precis samma sak! Vi får verkligen hålla tummarna att Pickard visar sitt "rätta" jag och blommar ut till HockeyAllsvenksans bästa keeper! :D Får sköna vibbar av det här som när Owuya och Riddan stod hos oss, när de triggade varann! 8)
Senast redigerad av Rocky3000 den 2012-08-03 20:41:26, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Salas skrev:Bra text.
Den trycker vi på Gilla-knappen för.
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

tycker det är lite fånigt när vissa skriver "prestera eller dra"

visst, jag är väl inte heller överförtjust över värvningen så här initialt. Men den som ska ha mest skit om det går snett är challe.
Men att säga det på det här forumet är väl som att svära i kyrkan
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Farsta & Cobran skrev:tycker det är lite fånigt när vissa skriver "prestera eller dra"

visst, jag är väl inte heller överförtjust över värvningen så här initialt. Men den som ska ha mest skit om det går snett är challe.
Nä då, jag håller fullständigt med. Det är helt obegripligt att inleda en välkomsttråd med att skriva ”prestera eller dra”. Vad är poängen med att sprida den negativa energin när man hälsar en ny spelare välkommen? Det är ju inte Chet Pickards fel att han har blivit värvad ...
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Farsta & Cobran skrev:tycker det är lite fånigt när vissa skriver "prestera eller dra"

Men herregud vad bittra ni är ;).
Det är ju skrivet med glimten i ögat.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att jag helt plötsligt blivit "den negativa" här. Bara för några månader skrev Jim Morrison ett versal-inlägg här om hur jag inte klarar av att kritisera DIF. Jag har dessutom varit väldigt nöjd med 23 av våra 25 värvningar. Märkligt var ordet.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Om man inte presterar ska man inte heller vara i DIF.
DIF!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Kul att jag helt plötsligt blivit "den negativa" här. Bara för några månader skrev Jim Morrison ett versal-inlägg här om hur jag inte klarar av att kritisera DIF. Jag har dessutom varit väldigt nöjd med 23 av våra 25 värvningar. Märkligt var ordet.
Det kanske är skillnad på att vara missnöjd och att alltid låta missnöjd...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:Kul att jag helt plötsligt blivit "den negativa" här. Bara för några månader skrev Jim Morrison ett versal-inlägg här om hur jag inte klarar av att kritisera DIF. Jag har dessutom varit väldigt nöjd med 23 av våra 25 värvningar. Märkligt var ordet.
Men det är rätt kul hur man på några månader kan gå från att vara den som får kritik för att "man inte vågar kritisera" till att "vara gnällig" när jag dessutom är betydligt mer positiv nu än för några månader sedan.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Men det är rätt kul hur man på några månader kan gå från att vara den som får kritik för att "man inte vågar kritisera" till att "vara gnällig" när jag dessutom är betydligt mer positiv nu än för några månader sedan.
Det finns ju både form och innehåll.... Formen tenderar ju också ofta att stå iväg för innehåll och substans hur bra, klokt och relevant innehållet än är.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Slackass74

Inlägg av Slackass74 »

Prestera eller dra! Så är det.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Slackass74 skrev:Prestera eller dra! Så är det.
Det gäller väl alla spelare, eller? Förövrigt ett jävla sätt att välkommna DIF-spelare på.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Buford skrev:
Slackass74 skrev:Prestera eller dra! Så är det.
Det gäller väl alla spelare, eller? Förövrigt ett jävla sätt att välkommna DIF-spelare på.
Riktigt pinsamt är det. Har inte DFG ett eget forum?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

"Prestera eller DIF blir kvar" snarare.
Säg den glädje som varar
Skriv svar