Det är ju inte bara för DIF att ladda ner en låt från nätet och spela upp den på Hovet, det krävs ju rättigheter och STIM pengar för att få igång en sådan process och inte alla artister vill ha sina alster förknippade med en idrottsklubb. I år i AS är väl detta ännu mera uppenbart och jag tror DIF väljer att köpa rättigheterna via nån publishing agent typ Epidemic Sound, Music2Publishing till nån billig skräplåt och undkomma STIM.
Beslutade mig för att skriva en låt själv som jag tror skulle passa, vill ha mycket dynamik i ett intro och nåt som bygger upp stämning, många här är inne på metal så självklart la ja in en tung avslutning med ett groovigt riff. Tanken är att spelarna ska komma in 0.46 in i låten, därav den stora smällen. La upp låten på en gammal my space sida som jag har kvar trots att bandet inte längre är aktivt, den heter "Resurrection of the iron stove".
http://www.myspace.com/cosmictongue
Detta är ett första utkast och tidig mix, ska jobba mer på den så kom gärna med förslag!
Angående Heroes tycker jag ni är helt ute och cyklar, låten handlar ju om en kärlekspar som kämpar i murens skugga i kalla krigets Berlin där Bowie befann sig när han spelade in den 1977 och har ingenting med hjältar att göra, sen är den väl lite väl trevande?