Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av Buford »

Jepe skrev:Alla på Viasatsport sitter väl med råbånge just nu.
Japp, medans på Canal+ så är det begravingsstämming.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Sorgen har ju ett gäng faser, personligen så är jag någonstans mellan chock och förnekelse
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Min största farhåga nu är konken.

Vi försöker ta oss tillbaka så snabbt som möjligt, lägger alla ägg i en korg och det går åt helvete.

Skynda långsamt!

1.Lägg alla ägg i samma korg & hoppa jämfota på dom.

2.Lägg ner,

I bästa fall, i ett utopiskt drömscenario är DIF tillbaka i ES 2016.
Tror dock att det kommer ta betydligt längre tid
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

1783, 1244, 1371, 3185, 2460. AIK:s snitt i allsvenskan 5 åren innan de gick upp i Elitserien. Man får hoppas det inte blir lika ödsligt för DIF i Hockeyallsvenskan nästa år, men just nu är man ju inte jättesugen precis.
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

Håller med Mikael Rehnbergs kommentar i hockeykväll i veckan. "som lag är Djurgården för dåligt tränade denna säsong". Visar sig i dåligt tempo och att vi inte åker tillräckligt mycket skridskor eller krigar ordentlit längs sargerna.
Bort med gamla trötta spelare, in med nytt fräscht blod och bygg upp en ny spelidé kring fart, rakare spel mot mål. Modernare hockey helt enkelt. Bort med snurr och duttspelet utmed sargerna och in med folk och puckar på mål. Finns inget bättre än grismål. Ger så mycket energi.
100 % i varje situation!
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

storpotäten skrev:Håller med Mikael Rehnbergs kommentar i hockeykväll i veckan. "som lag är Djurgården för dåligt tränade denna säsong". Visar sig i dåligt tempo och att vi inte åker tillräckligt mycket skridskor eller krigar ordentlit längs sargerna.
Bort med gamla trötta spelare, in med nytt fräscht blod och bygg upp en ny spelidé kring fart, rakare spel mot mål. Modernare hockey helt enkelt. Bort med snurr och duttspelet utmed sargerna och in med folk och puckar på mål. Finns inget bättre än grismål. Ger så mycket energi.
Jag vill minnas någon artikel inför säsongen så var vi det lag som hade överlägset minst gemensamma träningar på försäsongen, mycket "eget ansvar" och mindre fys än typ... gnaget.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Gyllen

Inlägg av Gyllen »

Jepe skrev:
Kall-El skrev:Kommer ju ett studande årsmötet och jag utgår från att styrelsen inte gers ansvarsfrihet för det föregående året.

Att samtliga skall bort inklusive JJ ser jag som självklart.

Sedan är det bara att försöka nå ut till externa finansiärer och hoppas på tur för det som krävs är ruskigt mycket stålar. Att tro att det går att börja om och ta några år i Allsvenskan för att sedan komma upp starkare finns inte på kartan. De ekonomiska skillnaderna är helt enkelt för stora.
Familjen Persson skulle lätt kunna finansiera DIF utan att det ens skulle märkas i deras kassa!
Precis! Här gäller det att ta sig upp pronto! Och något jävla årsmöte är inte att vänta på. Om ansvariga på ledande positioner har någon som helst skam i kroppen och ansvarskänsla så avgår de på rullande band nu. Annars är de helt enkelt inte Djurgårdare och behöver hjälp på traven! Jag vill se en haverikommision och att man börjar jobba för nästa säsong redan nu. Kontinuerligt vill jag se nyheter på denna websida i hur man arbetar för en snabb comeback.

Och absolut ska det visas missnöje på nästa match, alla som har varit delaktiga i detta förfall ska ha MYCKET klart för sig att det inte är ok!!! Något annat trams vill jag inte höra talas om. De åker gladeligen och tar emot jubel när de gjort det de ska, så varsågoda och ta konsekvensen av att ni nu har dragit oss i smutsen! Fy fan det är ju helt jävla overkligt detta, tänker titta i flaskan för första gången på hur lång tid som helst. Det är sannerligen en bedrift de har gjort. Inte ens när vi var som mest nederlagstippade under Säckens tid så vek ner spelarna ner sig och åkte ur. Då var ekonomin ansträngd och publiksiffrorna betydligt sämre.
Nej en introduktionsvideo för alla spelare som anländer nya till Djurgårdens spelartrupp där de får en grundkurs i att det inte är vilken kreti pleti klubb som helst de har fått förtroendet att representera. Stockholms Stolthet, Mesta Mästarna m.m.

FYY FAAN!!! Tur för de att man har ett uns av självbevarelsedrift!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Blir svårt bara att ta sig till kvalserien. Malmö storsatsar, precis som Örebro och Leksands unga lag blir bättre nästa år.
Rabben
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rabben »

Vad kommer ett säsongskort i klacken gå på tro?

mer än 1300 så kan dom glömma att jag köper, då är det för dyrt med tanke på vilka jävla loosergäng vi ska möta, bönder från alla möjliga jävla hålor i vårt avlånga land. ne

3 kategorier

Klack-1200 kr

Kurvorna samt kanterna- 1800

Långsida, övre-2300 nedre-2000
Berra

Inlägg av Berra »

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Den här föreningen har verkligen sköts helt sjukt amatörmässigt. Dessa idioter har skämt ut oss allihop. Nu har vi en rejält lång resa framför oss...
Mash

Inlägg av Mash »

Rabben skrev:Vad kommer ett säsongskort i klacken gå på tro?

mer än 1300 så kan dom glömma att jag köper, då är det för dyrt med tanke på vilka jävla loosergäng vi ska möta, bönder från alla möjliga jävla hålor i vårt avlånga land. ne

3 kategorier

Klack-1200 kr

Oj vad en hundralapp kan göra skillnad :roll: Du baserar väl knappast biljettpriserna på motståndet, då skulle biljetterna varit rekordlåga när vi tog emot Örebro, Karlskoga etc.

Canal+ lär förlora en hel drös med abbonenter om dem inte köper upp Allsvenskan tills nästa säsong.
Djurgårdens IF lär förlora en helvetes massa publik om inte styrelsen avgår med omedelbar verkan efter långfredagen.
Ser gärna ett förnyat Djurgården med veteraner (Ölvestad, Ottosson, Fimpen, Nilson) i spetsen. Värva helt nytt på backsidan, Printz och Gustafsson kan jag se kvar men resten vill jag faktiskt ha bort.
Få en stadig ekonomi och börja arbeta uppåt igen, ju långsammare desto bättre. Hellre ser jag flera säsonger i Allsvenskan för att sedan dominera Elitserien.
Berra

Inlägg av Berra »

3 kategorier

Klack-1200 kr

Jag kan tänka mig att betala elitseriepris så länge som att de ansvariga får gå. Helst under den kommande veckan.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Berra

Inlägg av Berra »

Mash skrev:

3 kategorier

Klack-1200 kr

Oj vad en hundralapp kan göra skillnad :roll: Du baserar väl knappast biljettpriserna på motståndet, då skulle biljetterna varit rekordlåga när vi tog emot Örebro, Karlskoga etc.

Canal+ lär förlora en hel drös med abbonenter om dem inte köper upp Allsvenskan tills nästa säsong.
Djurgårdens IF lär förlora en helvetes massa publik om inte styrelsen avgår med omedelbar verkan efter långfredagen.
Ser gärna ett förnyat Djurgården med veteraner (Ölvestad, Ottosson, Fimpen, Nilson) i spetsen. Värva helt nytt på backsidan, Printz och Gustafsson kan jag se kvar men resten vill jag faktiskt ha bort.
Få en stadig ekonomi och börja arbeta uppåt igen, ju långsammare desto bättre. Hellre ser jag flera säsonger i Allsvenskan för att sedan dominera Elitserien.
Håller med om spelare som ska vara kvar i stort sätt. Jag skulle dock vilja se DT kvar och Nilson (Den jävla förloraren) kan dra.
Staten

Inlägg av Staten »

Finns det något lag som åkt ur som faktiskt har varit nere och vänt på ett år? Jag tror inte vi kommer bli det första isåfall. Vi kan börja bygga på någonting nytt till nästa säsong, men jag tror inte vi kommer vara framme förrän 2-3 år, förutsatt att vi har en kompetent ledning.
Skriv svar