KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
Har lovat mig själv och inte titta imorn för mina nervers skull...Men man sitter nog där och plågar sig och krampaktigt håller fast i det lilla hopp som fortfarande finns.....
Fan, kan vi inte vinna med 5-0 i morgon...Jag var en fara för allmänheten och mig själv efter matchen i lördags, gick in i någon sorts bubbla där jag inte riktigt hade koll på vad jag så och skrev (sms), försökte se en film i går kväll men dif-hockey kom bara upp i huvudet hela tiden, jobbade i vredesmod idag på jobbet och pratade knappt med någon, men eftersom hoppet är det sista som överger mig så tror jag det blir storvinst i morgon.
Åh vad gött det vore med en storvinst.#10 skrev:Fan, kan vi inte vinna med 5-0 i morgon...Jag var en fara för allmänheten och mig själv efter matchen i lördags, gick in i någon sorts bubbla där jag inte riktigt hade koll på vad jag så och skrev (sms), försökte se en film i går kväll men dif-hockey kom bara upp i huvudet hela tiden, jobbade i vredesmod idag på jobbet och pratade knappt med någon, men eftersom hoppet är det sista som överger mig så tror jag det blir storvinst i morgon.!
Samtidigt är det kanske lika bra att vi torskar så att det är över, då kvarstår bara att ladda revolvern och bita i cyanidpillret. Känns ändå som att man bara går och väntar på att det ska hända.
Men som den gode HST en gång skrev "We’d be fools not to ride this strange torpedo all the way out to the end.”"
Vinn eller försvinn!
- Nummer19
Vinn och försvinn!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Enkel förutsättning.
Förlora och vi är i Allsvenskan nästa år. Vinn matchen och vi har fortfarande chansen att gå upp.
Soppan har nu kokat ned till det enkla resultatet.
Nästan allt talar för Tik imorgon.
Förlora och vi är i Allsvenskan nästa år. Vinn matchen och vi har fortfarande chansen att gå upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Daniel942
Just därför vinner vi, och sen vinner och vinner tills det kommer till den sista avgörande matchen när vi såklart torskar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Enkel förutsättning.
DIF!
Vinner vi inte imorn kan man ju lika gärna dra och dränka sig. Men mitt älskade DIF ska få en 61:a chans.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, innan Kvalserien började målade jag upp ett mardrömsscenario där Rögle knep sista platsen istället för Malmö. Nu blev det så, och jag är rädd för att vi kan få rätt båda två.Daniel942 skrev:Just därför vinner vi, och sen vinner och vinner tills det kommer till den sista avgörande matchen när vi såklart torskar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Enkel förutsättning.
Fyfan att spela en avgörande nere i Skåne. Då går nog några säkringar både här och där.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lidingö DIF
Det blir torsk!
Inga målgörare nånstans i laget betyder ännu en match där vi håller i taktpinnen men aldrig kommer in på mål utan spenderar 55 min ute i hörnen. Där förlorar vi närkamperna gång på gång, blir överspelade av "älskade" #73 som lägger nån smörmacka fram till nån same som drar vänster, höger, släpper mellan benen ala Wiklander och Wesslau är överspelad. Paniken sätter in och dump-and-chase blir till dump-and-change; en dumpar, fyra åker och byter bara för att slippa vara på banan.
Vi på forumet hatar alla i laget som faktiskt sliter som djur men inte kan bättre och Bajen-Järlan kan lagom till påsk stoltsera med att ha varit delaktig i två stora Stockholmsklubbars undergång. Jag kommer aldrig sträcka mig till att önska honom eller någon annan fysiskt illa (sånt skit håller vi inte på med i DIF) men skulle jag slippa befinna mig i samma land som honom skulle det åtminstone vara ett första steg i den mycket utdragna psykiska läkningsprocess DIF Hockey har tvingat mig till. Allt på grund av hans utstuderade inkompetens. Tack för ingenting, s**tstövel.
Inga målgörare nånstans i laget betyder ännu en match där vi håller i taktpinnen men aldrig kommer in på mål utan spenderar 55 min ute i hörnen. Där förlorar vi närkamperna gång på gång, blir överspelade av "älskade" #73 som lägger nån smörmacka fram till nån same som drar vänster, höger, släpper mellan benen ala Wiklander och Wesslau är överspelad. Paniken sätter in och dump-and-chase blir till dump-and-change; en dumpar, fyra åker och byter bara för att slippa vara på banan.
Vi på forumet hatar alla i laget som faktiskt sliter som djur men inte kan bättre och Bajen-Järlan kan lagom till påsk stoltsera med att ha varit delaktig i två stora Stockholmsklubbars undergång. Jag kommer aldrig sträcka mig till att önska honom eller någon annan fysiskt illa (sånt skit håller vi inte på med i DIF) men skulle jag slippa befinna mig i samma land som honom skulle det åtminstone vara ett första steg i den mycket utdragna psykiska läkningsprocess DIF Hockey har tvingat mig till. Allt på grund av hans utstuderade inkompetens. Tack för ingenting, s**tstövel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Mycket bra skrivit! Skicka han till AIK!Lidingö DIF skrev:Det blir torsk!
Nu går man bara och väntar på avrättningen känns det som. Det är över..
Lätt med facit i hand givetvis men jag är helt övertygat om att MIF hade förstört för DIF och kanske till råga på allt gått upp i ES tack vare EN bra spelare (Klasen). Nej fan glad vi slapp dem. Inse fakta att om vi inte klarar denna KS så ska vi inte vara i ES heller, då får vi ta vad som förhoppningsvis bara blir ett (1) hundår i AS och (förhoppningsvis) ett organiserat tillnyktrande i förening och näringsliv som vill se Sveriges marknadsmässigt mest värdefulla klubbmärke (faktiskt) i ES igen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mm, innan Kvalserien började målade jag upp ett mardrömsscenario där Rögle knep sista platsen istället för Malmö. Nu blev det så, och jag är rädd för att vi kan få rätt båda två.Daniel942 skrev:Just därför vinner vi, och sen vinner och vinner tills det kommer till den sista avgörande matchen när vi såklart torskar.BOMBOM BOUCHARD skrev:Enkel förutsättning.
Fyfan att spela en avgörande nere i Skåne. Då går nog några säkringar både här och där.....
Re: Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
Håller med,fy faan asså att det skulle sluta såhär trodde man ju aldrig inför säsongen...Djurgårn skrev:Nu går man bara och väntar på avrättningen känns det som. Det är över..
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- Lee Harvey Oswald
Djurgårn skrev:Nu går man bara och väntar på avrättningen känns det som. Det är över..
Agree!
Känns ändå befriande på nåt sjukt sätt att detta elände nu får ett slut, att de blir definitivt.
Ett sista "barmhärtighets-nackskott" från ett taggat TIK på ett sedan länge döende hockeylag.
Tror aldrig jag skämts så mycket i mitt liv som denna vinter/vår.
Dels för lagets insatser, men kanske mest för eget totalt bortkastat engagemang då den sociala biten i "riktiga livet" fått lida nåt oerhört.
Vilken jävla loser man är
Tack DIF för bajsmacka modell dubbel...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan