KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:Herregud,folk verkar tro att vi verkligen kommer leka vem matchen på torsdag. Tror ni kommer bli oerhört besvikna om ni har sådana tankar inför KS. Detta kommer bli den tuffaste perioden på väääldigt länge för Djurgårdens IF. Personligen måste jag mentalt förbereda mig på det absolut värsta....
Haha, ja verkligen.
Folk verkar glömma fort, en av människans både bästa & sämsta egenskaper.
Vi har knappt gjort 2 bra matcher i rad på 55 omgångar & nu måste det radas upp iaf 6-7st av 10 möjliga.

Tror ändå att vi ska greja detta till slut.
Förutsatt då att laget inte tänker i samma banor som många här inne gör.
Kvallagen må spela hafsigt & slafsigt & lite på chans, men det är också det som blir problem för ett ES-lag som är vant med mer systemtänk.

Längtar bara till det är över...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev:Herregud,folk verkar tro att vi verkligen kommer leka vem matchen på torsdag. Tror ni kommer bli oerhört besvikna om ni har sådana tankar inför KS. Detta kommer bli den tuffaste perioden på väääldigt länge för Djurgårdens IF. Personligen måste jag mentalt förbereda mig på det absolut värsta....
Haha, ja verkligen.
Vi har knappt gjort 2 bra matcher i rad på 55 omgångar & nu måste det radas upp iaf 6-7st av 10 möjliga.

Kvallagen må spela hafsigt & slafsigt & lite på chans, men det är också det som blir problem för ett ES-lag som är vant med mer systemtänk.

Kom igen nu. Alla vet att vi råsuger sportsligt.

Folk försöker bara hetsa igång kvalserien. Vi är Djurgårn i från stan och inga bondelag kommer köra över oss! :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Haha, ja verkligen.

Men herregud, precis som SirDIFAlot skriver så vet väl alla för bövelen att vi SUGER. Det handlar ju bara om att skapa några slags positiva vibbar och få bort negativt tänk nu när det som mest behövs... vi alla vet att all kritik är mer än befogad (egentligen borde ett vanligt lag ute i landet inte haft en jävel på läktarna om man uppvisat det icke-spel som DIF gjort under säsongen) men just nu behövs allt stöd som finns. Även här på forumet för att skapa lite positiva tankar bland oss närmast sörjande!

Ingen av oss orkar egentligen det här. Man vill bara vakna upp den 6:e april och veta att vi klarat av den här pissiga undergångsserien....

Men nu väljer åtminstone jag att titta positivt på det här framöver. Vi SKA klara det här. Jag skiter i hur det ser ut. Om vi så slår sarg-ut-icing 99% av matcherna, gör vi mål den där 1% av resten och kniper 3 poäng på det så är jag nöjd. Vi bara måste skrapa ihop de ca 20 pinnarna som kommer behövas. Punkt.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Haha, ja verkligen.

Vad är detta för trams, vi skiter i hur det sett ut i 55 omgångar. Det är en ny serie nu, det är DIFs viktigaste serie/slutspel på 30 år, vi SKA klara oss kvar i elitserien.
Menar du att laget ska åka omkring och tänka på hur dåliga dom har varit i 55 omgångar, är det vad Challe ska banka in i huvudet på laget, ni suger, ni har bara varit bra i 2 matcher av 55, nollor...

Lägg ner den där negativa inställningen, allt sånt får vi ta efter kvalserien, vi/DIF vinner ingenting på att gnälla nu.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Rix

Inlägg av Rix »

Fattar inte hur en del tänker. "Vi har varit dåliga hela säsongen och inte vunnit två matcher i rad blablabla". Ja det är skrämmande sant och otroligt tragiskt. Håller med er fullt ut vi har gjort en piss säsong i ES. Men allt det där är skitsamma nu! det som gäller nu är att skapa en positivt stämning och hjälpa laget klara KS. Allt annat får vi ta efter säsonen, vi kan inte sitta en dag innan KS börjar och såga laget med motorsåg.

Nu är det bara vinst och poäng som gäller, det kommer verkligen inte bli det lättaste men alla måste sluta upp och se till att vi grejar det här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har vi chansen. Alla står på noll poäng. Börja om från början. Nu kör vi.

Vi är DIF och ingen små skitgäng som Bofors och Örebro ska bara pissas på!

UR SPÅR BÖNDER - VI ÄR DIF!
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Haha, ja verkligen.

Vad är detta för trams, vi skiter i hur det sett ut i 55 omgångar. Det är en ny serie nu, det är DIFs viktigaste serie/slutspel på 30 år, vi SKA klara oss kvar i elitserien.
Menar du att laget ska åka omkring och tänka på hur dåliga dom har varit i 55 omgångar, är det vad Challe ska banka in i huvudet på laget, ni suger, ni har bara varit bra i 2 matcher av 55, nollor...

Lägg ner den där negativa inställningen, allt sånt får vi ta efter kvalserien, vi/DIF vinner ingenting på att gnälla nu.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Haha, detta forum är i en klass för sig alltså.
-Tyck "rätt" annars jävlar

Har inte skivit nånstans att laget ska ge upp innan man spelat.
Det jag menar är att vissa individers förväntningar här inne är lite komiska.
-Öööh nu kör vi över dom baah
-Öööh..... 6-0

Tror absolut att DIF grejar detta...... med rätt inställning.
Det lilla orosmolnet är väl bara att det brustit just i inställningen hela säsongen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kul att fler och fler börjar fatta att vi måste in i kvalserien med självförtroende och optimism.

En del verkar bara vilja ge upp för att "vi är så värdelösa".
Det är ju inte Saik, Fbk eller Luleå vi möter nu på Torsdag.

Menmen, alla tacklar väl denna motgång på olika sätt. Viktigast är att Challe och övriga ledare intalar spelarna att vi fixar detta om vi följer de gemensamma ramarna som nu sätts upp.

Jag är helt övertygad om att vi tar denna match om vi bara ger 100% och följer Challes och Zabels direktiv. Vi har allt i egna händer medan övriga lag får hoppas att vi underpresterar, det är den viktiga skillnaden.

Nu kör vi.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kalle99

Inlägg av kalle99 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag är helt övertygad om att vi tar denna match om vi bara ger 100% och följer Challes och Zabels direktiv. Vi har allt i egna händer medan övriga lag får hoppas att vi underpresterar, det är den viktiga skillnaden.

Nu kör vi.
Håller med. Vi MÅSTE DIREKT visa var skåpet skall stå. Början av en kvalserie är EXTREMT viktig. Man får inte halka efter. Historiskt är det så att de ES lag som åkt ut slirat i början och bara fått en massa måste matcher att spela efter det. Hemmamatcherna måste vinnas. ALLA. Det är nästan ett krav för att gå upp. Man slipper aldrig undan "måsten" i kvalserien men hemmamatcherna är en nyckel. De måste vinnas alla.

Lycka till DIF och hoppas vi skakar om skånebönderna riktigt ordentligt.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

För allmän info:

Matchen i morgon sänds på TV10 med sändningsstart 18:30, se länk:
http://www.tv10.se/s%C3%B6dergren-varna ... -utmanaren

TV10 kommer att sända några matcher till från kvalet, men de flesta kommer att gå i Viasat Hockey och Viasat Sport, se länk:
http://www.viasat.se/content/tabl%C3%A5-live
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Back to topic, jag är fan rädd för att det är kommer skita sig totalt. De andra lagen har en framåtanda och en bra säsong bakom sig. Visst, spelare för spelare är vår trupp klassen bättre än alla andra lag, men de andra lagen kommer vara minst lika motiverade och framförallt åka skridskor. Hur många skär har DT tagit den här säsongen? Sju, möjligtvis tolv.

Att de andra lagen sedan har så pass mycket fantasi i spelet att de inser att det lönar sig att byta kant och position i PP gör mig ännu mer oroad, för så mycket vett har inte våra spelare.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Nu tar vi nya tag o lämnar all skit bakom oss o skriker oss hesa imorn .Rögle ska känna att vi hatar dom o att dom inte är välkomna .....
Användarvisningsbild
android

KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av android »

soundboy skrev:Back to topic, jag är fan rädd för att det är kommer skita sig totalt. De andra lagen har en framåtanda och en bra säsong bakom sig. Visst, spelare för spelare är vår trupp klassen bättre än alla andra lag, men de andra lagen kommer vara minst lika motiverade och framförallt åka skridskor. Hur många skär har DT tagit den här säsongen? Sju, möjligtvis tolv.

Att de andra lagen sedan har så pass mycket fantasi i spelet att de inser att det lönar sig att byta kant och position i PP gör mig ännu mer oroad, för så mycket vett har inte våra spelare.
Släpp det nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Verkar inte bli någon grym publiksiffra imorgon. Mycket biljetter kvar på långsidan, riktigt jävla tråkigt att se. 7000 bör vi väl klara av dock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:Verkar inte bli någon grym publiksiffra imorgon. Mycket biljetter kvar på långsidan, riktigt jävla tråkigt att se. 7000 bör vi väl klara av dock.
Nä, trodde faktiskt det skulle bli betydligt fler... 7000 är väl kanske ingen utopi dock.

Aja, skit samma. Det är inställningen hos folk som skapar tryck, och där är jag övertygad om att det åtminstone inledningsvis kommer bli riktigt bra.
Skriv svar