HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Staten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:All cred till dessa 17 tappra krigare som är väl värda ett Elitserielag.
Nåväl. Nu kommer det ju inte bara vara 17 Stockholmare på plats utan en hel del djurgårdare från andra delar av landet också ;)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Staten skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:All cred till dessa 17 tappra krigare som är väl värda ett Elitserielag.
Nåväl. Nu kommer det ju inte bara vara 17 Stockholmare på plats utan en hel del djurgårdare från andra delar av landet också ;)
All cred till ALLA Djurgårdare på plats. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Viktory skrev:Det blir ingen JK-buss pga bristande intresse men de som redan skrivit upp sig (17 pers) får åka ned i två minibussar i vår regi. Allt annat kvarstår, det vill säga avresetid, plats o.s.v.
Varför är man inte förvånad? Däremot rullar en gigantisk skara folk till första fotbollsmatchen.

All cred till dessa 17 tappra krigare som är väl värda ett Elitserielag.
Att det rullar in över 1k blåränder till Borås kan ju berp på det enkla faktum att fotbollsspelarna och styrelse står upp för laget och för sina fans.

Hade hockeyn gjort samma sak hade de aldrig försatt sig i denna situationen i första läget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Kall-El skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Viktory skrev:Det blir ingen JK-buss pga bristande intresse men de som redan skrivit upp sig (17 pers) får åka ned i två minibussar i vår regi. Allt annat kvarstår, det vill säga avresetid, plats o.s.v.
Varför är man inte förvånad? Däremot rullar en gigantisk skara folk till första fotbollsmatchen.

Att det rullar in över 1k blåränder till Borås kan ju berp på det enkla faktum att fotbollsspelarna och styrelse står upp för laget och för sina fans.

Hade hockeyn gjort samma sak hade de aldrig försatt sig i denna situationen i första läget.
Tja, man kan då fundera över varför det aldrig händer inom hockeyn fastän rollerna sektionerna emellan varit ombytta för bara någon säsong sedan. Köper inte ditt resonemang alls.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Tja, man kan då fundera över varför det aldrig händer inom hockeyn fastän rollerna sektionerna emellan varit ombytta för bara någon säsong sedan. Köper inte ditt resonemang alls.
Säger killen som inte ens ska åka till Jönköping imorgon...?
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Daniel942 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Säger killen som inte ens ska åka till Jönköping imorgon...?
Hehe, point taken. Men den dag du har en son på två år och en till unge på väg så kanske du förstår att det inte bara är att ge sig iväg land och rike runt när lusten faller in. :wink:
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Säger bara Mikael Tellqvist. Han kommer nog att spika igen i morgon. Tror hans Djurgårdshjärta bultar friskt. Sen avgör "Nicki" Danielsson från blå i slutet på tredje i Ö-vik. Därefter kan undertecknad + 17 till åka hem i triumf från Jönköping.

Journey
Don´t stop believin
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Kommer att befinna mig på sittplats..tyvärr nära hv klacken..(Polare som är hvare som bestämde var vi skulle sitta) dock stoppar inte detta mig från att heja vilt! Kämpa Djurgården!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Tycker det är mer intressant att 1k blåränder åker till Borås för att se en av världens sämsta ligor sparka boll på en leråker, istället för att gå på en av världens bästa ligor och se "relativt" högkvalitativ nivå när det gäller som mest :wink:

Seriöst så är jag trött på det här gnällandet som aldrig verkar ta slut. Fotbollsföreningen har gjort snudd på exakt samma sak för ett par år sen och nu försöker folk få det att framstå som om DIF Fotboll bjuder supportrarna på glass, whisky och en sjysst prostituerad efter varje match. Om ett par år så skulle det inte förvåna mig om det är ombytta roller igen, DIF Fotboll = skit, DIF Hockey = Föreningen som bryr sig om sina supportrar och skulle mörda kungen för att ha oss kvar.

Lägg bara ner och fokusera på det viktigaste, gnälla kan man göra i sommar...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Herregud, aldrig tidigare har jag varit så här pass nervös inför en hockeymatch... Slutspelsmatcherna för två år sedan var ingenting i jämförelse med detta.

Jag anser att den mest bidragande orsaken till att vi försatt oss i den här situationen från början har varit vår brist på tron om att vinna matcher, hur sorgligt det än låter. Säsongen har bjudit på en del glädjeämnen,absolut, men de flesta segrar har suttit långt inne och inte förrän slutsignalen har ljudit har man vågat fira tre poäng.

Allting har känts så krystat och komplicerat; vi vet att vi kan spela hockey och inför denna säsong trodde i alla fall jag att vi kunde ha något stort på gång; visserligen hade vi förlorat en del viktiga spelare (Owuya, Krüger, Kronwall m.fl.) men nyförvärv som Mattias Carlsson, Jonas Almtorp och Gustaf Wesslau kändes som högst intressanta matchvinnare i och med deras tidigare meriter.

Dock så vet vi ju alla hur säsongen artade sig, många matcher har bestått av 60 minuters rennervositet, ilska och besvikelse.

Trots detta så har publiken, fansen, djurgårdsfamiljen, aldrig svikit laget; publiksnittet på våra hemmamatcher ligger just nu på 325 personer fler/match i jämförelse med förra säsongen.

Jag är stolt över att vara Djurgårdare, för vi fans ger ALDIG upp, vi slutar aldrig tro på Stockholms Stolthet, för vi VET vad det innebär att vara ett troget fan; att aldrig sluta tro och i tid och evighet stötta det lag som vi för evigt kommer se som världens bästa: Djurgården!

Så kom igen nu killar: Visa lite hjärta imorgon, visa att ni har tron på tre poäng, för det vet jag att jag kommer ha.

KÄMPA!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Lee Harvey Oswald skrev: Dock tror jag att Modo har det som krävs för att ta 3p hemma mot ett skärrat & trubbigt lhc.
Efter 3 års kräftgång med hyfsat lag på pappret är det nu deras tur nu helt enkelt.
Väl i ett slutspel kommer man bli en obehaglig överraskning oavsett motståndare.
Ser Modos tränarstab ut som de ska vika ner sig? Nej, även om jag inte gillar Ulf måste han få kred för att alltid peppa laget och få laget att ge järnet.

Däremot måste DIF göra jobbet om de ska rädda någon sorts lagheder. Nillson, 2 x Tjärna mfl. måste visa sitt DIF-hjärta. De andra som Almtorp, Carlsson skiter jag i, de ska bort från klubben.

Vore även kul om juniorerna, Brodin & Sillen kunde visa att de är DIF:are.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Elajtaren skrev:Kommer att befinna mig på sittplats..tyvärr nära hv klacken..(Polare som är hvare som bestämde var vi skulle sitta) dock stoppar inte detta mig från att heja vilt! Kämpa Djurgården!
Ta med dig hörselskydd ty det vankas både trumma och klappers... herreghüd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Jag har en äckligt tråkig känsla inför morgondagens kvälls omgång.
Drömscenariot och det mest rättvisa för en spelare vore om det blir 0-1. Wesslau får sätta punkt för säsongen på ett förtjänstfullt sätt.

Tyvärr kommer någon av våra backar dra på sig en tidig utvisning vilket resulterar i mål, därefter åker man på ytterligare en utvisning och där satt visst 2-0. Tappar helt matchen som slutar 3,5-0. Samtidigt kommer det låsa sig för Modo, Lhc vinner på straffar 2-3. God natt.
"Vi har en tillräckligt bra trupp för kvalserien. Är inte ett dugg orolig"
sudden_9

Inlägg av sudden_9 »

Vi ses imorgon i Jönköping...
Skriv svar