Skillnaden är att Jannes tjänstefel kan kosta oss en plats i Elitserien, hetsjakten på Abbe är bara löjlig då det är polisen som misskött sig, det vill säga ovanför Abbes huvud. Dessa problem leder dessutom bara till att det inte är något tifo på matcherna. Inget tifo på matcherna vs Allsvenskan anno 12/13? Vad föredrar du?FredrikH skrev:Förvånar mig att det är helt okej att kräva Jannes avgång undermatchen. Vi var väl där för att stötta spelarna, eller hur var det Jockmaniac?
AVGÅ ABBE!
Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag korrigerar mitt senaste tips. 1-6 känns nu rimligt.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Orkar inte ens åka till Hovet imorgon.
Men jag vet att jag ändå på något sätt kommer att dras dit och stå och skrika tills jag blöder i halsen för att sedan åka hem gråtandes på tunnelbanan.
Men jag vet att jag ändå på något sätt kommer att dras dit och stå och skrika tills jag blöder i halsen för att sedan åka hem gråtandes på tunnelbanan.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
DIF-HV71 1-8 (1-0, 0-1, 0-7)
Skott: 4-79
Publik: 4789
Järlefelt förlänger sitt kontrakt med 18 säsonger efter matchen. ''Äntligen'', hörs han hurra i Hovets katakomber...
Skott: 4-79
Publik: 4789
Järlefelt förlänger sitt kontrakt med 18 säsonger efter matchen. ''Äntligen'', hörs han hurra i Hovets katakomber...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Haha! Det här bli ju bara bättre och bättre!

Aja, dags att börja ladda mentalt för kvalserien. Fyfan vilken resa det kommer bli.

"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Den nya målvakten är grymt bra på att öppna dörren i båset så anfallarna kommer att känna att de har mer fart i grillerna vilket resulterar i 5mål framåt!
Eller inte.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Eller inte.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Tror nog på en torsk...
och hata gnaget.
och hata gnaget.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Va fan, jag trodde Ölve bara var lite skitnödig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hemma Hv: Svår match, Hv har dessutom förstärkt med klassback.
Vi saknar:
DT
MT
Ölve
Zibbe
Almtorp
......och har dessutom skickat iväg Boumedienne.
Tja, vi har två självklara förluster framför oss.
Efter uppehållet väntar
Frölunda HC (b) 0p
AIK (h) 1-2p
Luleå HF (b) 0p
Färjestads BK (b) 0p
Växjö Lakers HC (h) 3p
Skellefteå AIK (b) 0p
Linköpings HC (h) 3p
Timrå IK (b) 3p
MODO Hockey (h) 3p
HV71 (b) 0p
Slutpoäng: 73
Detta ifall allt går enligt "planerna". Att vi ska ta någon poäng till är ingen omöjlighet. Samtidigt, att vi tar tre raka vinster (Lhc, Tik, Modo) är rätt osannolikt.
73 p plusminus 2p känns som en rimlig summa. Alltså avgörs vårt öde av Växjö. Klappar de ihop har vi en chans.
Mest troligt är att vi spelar kvalserien om några veckor.
.
Vi saknar:
DT
MT
Ölve
Zibbe
Almtorp
......och har dessutom skickat iväg Boumedienne.
Tja, vi har två självklara förluster framför oss.
Efter uppehållet väntar
Frölunda HC (b) 0p
AIK (h) 1-2p
Luleå HF (b) 0p
Färjestads BK (b) 0p
Växjö Lakers HC (h) 3p
Skellefteå AIK (b) 0p
Linköpings HC (h) 3p
Timrå IK (b) 3p
MODO Hockey (h) 3p
HV71 (b) 0p
Slutpoäng: 73
Detta ifall allt går enligt "planerna". Att vi ska ta någon poäng till är ingen omöjlighet. Samtidigt, att vi tar tre raka vinster (Lhc, Tik, Modo) är rätt osannolikt.
73 p plusminus 2p känns som en rimlig summa. Alltså avgörs vårt öde av Växjö. Klappar de ihop har vi en chans.
Mest troligt är att vi spelar kvalserien om några veckor.
.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Högst troligt.
Vi vinner inga matcher i Norrland och knappast i götet heller. Vi lär även åka på någon "oväntad" torsk på hemmaplan. Får väl hoppas (vilket man in skall behöva göra) att någon junior kommer in och gör en kanoninsats.
Säsongen har varit skit och det vet alla. Jag tror dock att luften gick ur på allvar mot Frölunda senast, känslan säger det. Sedan hade man kanske varit i samma sits ändå, men lite typiskt att en sådan sak skall sätta ett kommatecken för säsongen.
Vi vinner inga matcher i Norrland och knappast i götet heller. Vi lär även åka på någon "oväntad" torsk på hemmaplan. Får väl hoppas (vilket man in skall behöva göra) att någon junior kommer in och gör en kanoninsats.
Säsongen har varit skit och det vet alla. Jag tror dock att luften gick ur på allvar mot Frölunda senast, känslan säger det. Sedan hade man kanske varit i samma sits ändå, men lite typiskt att en sådan sak skall sätta ett kommatecken för säsongen.
Det här är ett skämt. Hoppas de som spelar finner det motiverande att vara underdogs.
Tagga till så vinner vi imorn!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är rädd för att det inte räcker även om vi är maxtaggade medan Hv är lite slöa.sthlm19 skrev:Det här är ett skämt. Hoppas de som spelar finner det motiverande att vara underdogs.
De kan helt enkelt spela ut oss fullständigt när de väl tar i. Samtidigt kan man inte göra mål på ren vilja (möjligen Ölve, men han är sjuk).
Tyvärr, detta kan bara sluta med Hv-seger. Allt annat än 0 poäng och jag anar årets första läggmatch. Vi saknar 6 spelare och har usel form!!!
2-5?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-02-01 20:53:28, redigerad totalt 2 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vad är det?sthlm19 skrev:Det här är ett skämt. Hoppas de som spelar finner det motiverande att vara underdogs.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Låter rimligt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Är rädd för att det inte räcker även om vi är maxtaggade medan Hv är lite slöa.sthlm19 skrev:Det här är ett skämt. Hoppas de som spelar finner det motiverande att vara underdogs.
De kan helt enkelt spela ut oss fullständigt när de väl tar i. Samtidigt kan man inte göra mål på ren vilja (möjligen Ölve, men han är sjuk).
Tyvärr, detta kan bara sluta med Hv-seger. Allt annat än 0 poäng och jag anar årets första läggmatch. Vi saknar 6 spelare och har usel form!!!
2-5?
Hedgeade mig med 500 spänn till 2.55 på Hv... Guld-odds.