Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Inlägg av Rogga »

diffarn1 skrev:
Rogga skrev:
Nummer19 skrev:Jaha, den här matchen kan bli kul...
För vem? LHC?
Jaha du förstår ironi. :)
Jo, det var menat som ett skämt, om än inte speciellt roligt (nu i efterhand) :oops: :wink:
lefflan

Inlägg av lefflan »

Nämen tjenare grappar är ni på hugget? :D

Har fått en klar bild hur matchen kommer se ut.. Men säger inget :twisted:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev:
Har fått en klar bild hur matchen kommer se ut.. Men säger inget :twisted:
Det behöver man inte vara lefflan för att veta:

Efter 3:47 gör LHC 1-0 genom Pontus Petterström. 2:an kommer innan paus i form av ett mönsteranfall där Figren stöter in pucken på en retur. DIF går till paus med ett skottunderläge på 16-5, och är inte direkt med i matchen. I ett PP som DIF lyckas krångla sig till bryter sig Söderberg fri och trycker in pucken i en lucka under Wesslau och det står 3-0. Resten av matchen blir inte spännande, men DIF reducerar och får lite hopp genom ett slumpmål signerat Åberg, innan LHC rycker till 4-1 (PP av Mange Johannson) och 5-1 Hlinka / Hlavac samarbete. Matchen slutar 6-1 och DIF har cementerat sig i skiten på allvar.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu har jag i alla fall gjort vad jag kan för att se till att ordna oss minst en pinne i denna match genom att spela på LHC-seger.

Måste dock säga att jag har ofantligt svårt att se oss plocka poäng här, allt talar emot oss då dels LHC visar gryende form samtidigt som vi vann en match senast och spelade uruselt så den falska säkerheten kommer säkert tillbaka och risken är stor att vi får se ett lallandes DIF som tror man kan vinna utan att åka skridskor.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är negativ mestadels för att jag är löjligt nervös...det är nästan inte kul längre, den här matchen kan liksom bli helt avgörande för en kvalserieplats när säsongen summeras. Härligt härligt.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Tror vi gör första målet inom nosen på 6:e minuten :wink:

Ähh DIF lyckas alltid krångla ur sig skitsituationer. Men frågan är ju som sagt. Är det för få omgångar kvar? Nej men vi behöver få tillbaka viktiga spelare snarast annars kan jag hålla med om att det blir kollaps. Men inte annars. Signed by :arrow: Lefflan :!:
Användarvisningsbild
android

Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Inlägg av android »

Stabil 3-2 vinst idag. Skönt. Bara backmål också. Spännande.
Född till sportchef.
Staten

Inlägg av Staten »

Det är ju liksom noll information om skadeläget. Är Ölvestad och Tjärnqvist tillbaka eller hur länge väntas de vara borta?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Staten skrev:Det är ju liksom noll information om skadeläget. Är Ölvestad och Tjärnqvist tillbaka eller hur länge väntas de vara borta?
Enligt vad vi fick veta i tisdags på Hovet så kommer dom inte spela matchen idag. Kan ju hoppas att Mika är tillbaka iallafall, vore någonting ändå.
Avskaffa tre mot tre.
Mash

Inlägg av Mash »

Staten skrev:Det är ju liksom noll information om skadeläget. Är Ölvestad och Tjärnqvist tillbaka eller hur länge väntas de vara borta?
Gissar på att Jimmie är borta tills slutet på nästa vecka, DT blir nog borta längre pga tidigare hjärnskakningar samt att han inte gått på is ännu. Jimmie är på is och tränar så vitt jag vet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:
Gissar på att Jimmie är borta tills slutet på nästa vecka, DT blir nog borta längre pga tidigare hjärnskakningar samt att han inte gått på is ännu. Jimmie är på is och tränar så vitt jag vet.
DT gick på is i tisdags enligt vad Järlan sa på Hovet, eller hörde jag helt fel? Jimmie skulle gå på is igår.

Tror Zibanejad fortfarande är sjuk. Boumedienne hade verkligen (otippat nog) skadebekymmer och det var knät som spökade, hade fått en kortisonspruta. Tror inte det är omöjligt han är med i dag faktiskt - sprutor kan hjälpa rätt snabbt.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Tim Eriksson gör sin 500:e match ikväll!
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:
Mash skrev:
DT gick på is i tisdags enligt vad Järlan sa på Hovet, eller hörde jag helt fel? Jimmie skulle gå på is igår.

Tror Zibanejad fortfarande är sjuk. Boumedienne hade verkligen (otippat nog) skadebekymmer och det var knät som spökade, hade fått en kortisonspruta. Tror inte det är omöjligt han är med i dag faktiskt - sprutor kan hjälpa rätt snabbt.
Verkar som vi hört helt olika historier :lol: Jag hörde att Jimmie var på is i Tisdags och DT skulle på is slutet på denna vecka, tittar upp det..

http://hockeyligan.se/artikel/17452/ - Tim når 500 elitseriematcher ikväll.

Matchen
Öppnar starkt och har press hela första perioden dock inget måljubel. I andra sjunker vill tillbaka och det går bara nedåt ju längre matchen löper.

Tippar 1-3.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:
-daniel- skrev:
Mash skrev:

Verkar som vi hört helt olika historier :lol: Jag hörde att Jimmie var på is i Tisdags och DT skulle på is slutet på denna vecka, tittar upp det..
Haha, vi skyller på det URUSLA högtalarsystemet (med sprucket membran) som finns på Hovet... ;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sa inte Montén i någon intervju att han räknade med samma lag som senaste om inge fler sjukdomar infann sig?
Skriv svar