Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Hawk skrev:
Magnutz skrev:Ja, bortsett från en svårt match idag så är frågan jag ställer mig nu:

Vem får matchstraff idag?

Annars tror jag att jag håller på tippning av slutresultatet tills efter matchen.
Jag tror inte det blir någon matchstraff idag, är ju farligt att tacklas vet du väl!

Fast det kanske kommer något yxhugg kanske :wink:
Ska hålla ett systemkameraöga på luleå as often as I can spare one. Kanske kan få en tår eller två på bild.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag laddar upp med lite härliga minnen från förra säsongen:

Systrarna Abbotttttt!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Edin skrev:Bild
Tja, säger väl allt! Trodde först att det var en scen ur "Den sista färden".
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
Sjukt lågt.
För din skull hoppas jag att du inte fyllt femton ännu.

Matchen då?

Ja, jag hoppas att vi äntligen kan bryta mönstret och vinna några matcher i rad.
Allt talar väl för ännu en förlust i och med hur vi inlett serien. Men magkänslan skvallrar om ett trendbrott. 4-2?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
Eeeh... höj nivån för helvete. :roll:
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Buford skrev:

Haha

jäkligt roligt

tror dock inte alla är tillräckligt gamla för att veta vilken film du syftar på dock
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Pogue Mahone skrev:
Buford skrev:

Haha

jäkligt roligt

tror dock inte alla är tillräckligt gamla för att veta vilken film du syftar på dock
Det tillhör den mest basala, grundläggande allmänbildningen att veta. Utbilden eder för böfvelen!

Den sista färden (Deliverance 1972)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fortsätter att spela ojämnt. I förlusten mot Skellefteå kunde inte laget matcha SAIK:s fart i spelet. I vinstmatchen mot LHC hjälpte spelarna varandra för dåligt inledningsvis men avslutade matchen bra. Gustaf Wesslau var strålande i mål och borde få en landslagschans. Den stora besvikelsen bland backarna är Kyle Klubertanz. Där finns något av orsaken till att powerplay hos Dif stannar vid just godkända 15 procent.
Leif Boork

Väldigt sant. Får hoppas att Klubertanz börjar spela som vi vet att kan, för denna snubbe som spelar nu är väldigt dålig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Jim Morrison skrev:
Fortsätter att spela ojämnt. I förlusten mot Skellefteå kunde inte laget matcha SAIK:s fart i spelet. I vinstmatchen mot LHC hjälpte spelarna varandra för dåligt inledningsvis men avslutade matchen bra. Gustaf Wesslau var strålande i mål och borde få en landslagschans. Den stora besvikelsen bland backarna är Kyle Klubertanz. Där finns något av orsaken till att powerplay hos Dif stannar vid just godkända 15 procent.
Leif Boork

Väldigt sant. Får hoppas att Klubertanz börjar spela som vi vet att kan, för denna snubbe som spelar nu är väldigt dålig.
Håller med om kritiken mot Klubertranz. Han borde kunna bättre.

Förövrigt vad gäller matchen i kväll. Finns det NÅGON annan här som förväntar sig NÅGOT annat än en total jävla slakt av Luleå i dag ? En avrättning på öppen gata med maskingevär. Så känner jag efter de senaste matcherna mot det destruktiva tråkiga Luleå.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sjukt lågt.

Matchen då?

Ja, jag hoppas att vi äntligen kan bryta mönstret och vinna några matcher i rad.
Allt talar väl för ännu en förlust i och med hur vi inlett serien. Men magkänslan skvallrar om ett trendbrott. 4-2?

Är rädd för att du hoppas förgäves.
Såna där kommentarer passar klar bättre på inne på Solnalagets forum.

Annars får jag lite hopp när BomBoms magkänsla skvallrar om 3p.
En titt i gamla trådar visar att Bombom och -daniel- väldigt ofta har rätt vibbar såna gånger.
Vore så grymt skönt med lite "lördags-frid" i sinnet som omväxling.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Saknar de glada 80- och 90-talen då man fick se tvåsiffrigt lite oftare. Varför inte 3-0, 3-0, 4-1 idag? 8)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Vi vinner.

16-2, ni vet vart ni läste det först.
DIF!
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sjukt lågt.

Matchen då?

Tyvärr var det några år sedan man fyllde 15 nu. Var väl kanske lite väl låg nivå på det inlägget, inte särskilt genomtänkt, reptilhjärnan och den alkohol som var kvar i kroppen tog väl över antar jag.
Med det sagt så finns det inga spelare jag hatar mer än Abbots.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jokester skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sjukt lågt.

Matchen då?

Tyvärr var det några år sedan man fyllde 15 nu. Var väl kanske lite väl låg nivå på det inlägget, inte särskilt genomtänkt, reptilhjärnan och den alkohol som var kvar i kroppen tog väl över antar jag.
Med det sagt så finns det inga spelare jag hatar mer än Abbots.
Något med ditt förra inlägg fick mig att börja tro det :wink:

Ditt svar på min kritik visar att jag hade fel om din ålder. Inte alla som tar kritik på så bra sätt.

Ibland blir det ju bara helt fel. Var bara tvungen att reagera.

LHO: Mm, känner det fortfarande. Tyvärr missar jag matchen, ska iväg på fest med jobbet. Har börjat komma upp i åldern att jag hellre sett DIF än festa, men för kommande arbetsveckas skull drar jag och knäpper några bira istället.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pajala

Inlägg av Pajala »

Edin skrev:
Bigge skrev:Till Luleå:

Greetings ya all
And welcome all you danged foreigners from other nations
Dear Lord be with our guests and prepare them
For the butt whopping they are about to receive.

/Jeff Foxworthy - Ang Rednecks och öppningscermonin under ett OS :)
Till Luleås fans:
*När ni ska stå och såsa i rulltrappan håll er för i helvete till höger
*Det finns inga krogar här som serverar Pajala Sunrise, så håll er till öl
*Renskinn är inte en godkänd valuta
Ge fan i att blanda in den kulinariska drycken "Pajala Sunrise" den är bara för pajalabor ;-)
Skriv svar