Ska hålla ett systemkameraöga på luleå as often as I can spare one. Kanske kan få en tår eller två på bild.Hawk skrev:Jag tror inte det blir någon matchstraff idag, är ju farligt att tacklas vet du väl!Magnutz skrev:Ja, bortsett från en svårt match idag så är frågan jag ställer mig nu:
Vem får matchstraff idag?
Annars tror jag att jag håller på tippning av slutresultatet tills efter matchen.
Fast det kanske kommer något yxhugg kanske
Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag laddar upp med lite härliga minnen från förra säsongen:
Systrarna Abbotttttt!
Systrarna Abbotttttt!
Tja, säger väl allt! Trodde först att det var en scen ur "Den sista färden".Edin skrev:
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sjukt lågt.Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
För din skull hoppas jag att du inte fyllt femton ännu.
Matchen då?
Ja, jag hoppas att vi äntligen kan bryta mönstret och vinna några matcher i rad.
Allt talar väl för ännu en förlust i och med hur vi inlett serien. Men magkänslan skvallrar om ett trendbrott. 4-2?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Eeeh... höj nivån för helvete.Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.

-
Buford skrev:Tja, säger väl allt! Trodde först att det var en scen ur "Den sista färden".Edin skrev:
Haha
jäkligt roligt
tror dock inte alla är tillräckligt gamla för att veta vilken film du syftar på dock
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Det tillhör den mest basala, grundläggande allmänbildningen att veta. Utbilden eder för böfvelen!Pogue Mahone skrev:Buford skrev:Tja, säger väl allt! Trodde först att det var en scen ur "Den sista färden".Edin skrev:
Haha
jäkligt roligt
tror dock inte alla är tillräckligt gamla för att veta vilken film du syftar på dock
Den sista färden (Deliverance 1972)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Leif BoorkFortsätter att spela ojämnt. I förlusten mot Skellefteå kunde inte laget matcha SAIK:s fart i spelet. I vinstmatchen mot LHC hjälpte spelarna varandra för dåligt inledningsvis men avslutade matchen bra. Gustaf Wesslau var strålande i mål och borde få en landslagschans. Den stora besvikelsen bland backarna är Kyle Klubertanz. Där finns något av orsaken till att powerplay hos Dif stannar vid just godkända 15 procent.
Väldigt sant. Får hoppas att Klubertanz börjar spela som vi vet att kan, för denna snubbe som spelar nu är väldigt dålig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med om kritiken mot Klubertranz. Han borde kunna bättre.Jim Morrison skrev:Leif BoorkFortsätter att spela ojämnt. I förlusten mot Skellefteå kunde inte laget matcha SAIK:s fart i spelet. I vinstmatchen mot LHC hjälpte spelarna varandra för dåligt inledningsvis men avslutade matchen bra. Gustaf Wesslau var strålande i mål och borde få en landslagschans. Den stora besvikelsen bland backarna är Kyle Klubertanz. Där finns något av orsaken till att powerplay hos Dif stannar vid just godkända 15 procent.
Väldigt sant. Får hoppas att Klubertanz börjar spela som vi vet att kan, för denna snubbe som spelar nu är väldigt dålig.
Förövrigt vad gäller matchen i kväll. Finns det NÅGON annan här som förväntar sig NÅGOT annat än en total jävla slakt av Luleå i dag ? En avrättning på öppen gata med maskingevär. Så känner jag efter de senaste matcherna mot det destruktiva tråkiga Luleå.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Lee Harvey Oswald
BOMBOM BOUCHARD skrev:Sjukt lågt.Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
Matchen då?
Ja, jag hoppas att vi äntligen kan bryta mönstret och vinna några matcher i rad.
Allt talar väl för ännu en förlust i och med hur vi inlett serien. Men magkänslan skvallrar om ett trendbrott. 4-2?
Är rädd för att du hoppas förgäves.
Såna där kommentarer passar klar bättre på inne på Solnalagets forum.
Annars får jag lite hopp när BomBoms magkänsla skvallrar om 3p.
En titt i gamla trådar visar att Bombom och -daniel- väldigt ofta har rätt vibbar såna gånger.
Vore så grymt skönt med lite "lördags-frid" i sinnet som omväxling.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Saknar de glada 80- och 90-talen då man fick se tvåsiffrigt lite oftare. Varför inte 3-0, 3-0, 4-1 idag? 

Tyvärr var det några år sedan man fyllde 15 nu. Var väl kanske lite väl låg nivå på det inlägget, inte särskilt genomtänkt, reptilhjärnan och den alkohol som var kvar i kroppen tog väl över antar jag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sjukt lågt.Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
Matchen då?
Med det sagt så finns det inga spelare jag hatar mer än Abbots.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Något med ditt förra inlägg fick mig att börja tro detJokester skrev:Tyvärr var det några år sedan man fyllde 15 nu. Var väl kanske lite väl låg nivå på det inlägget, inte särskilt genomtänkt, reptilhjärnan och den alkohol som var kvar i kroppen tog väl över antar jag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sjukt lågt.Jokester skrev:Alltid tråkigt när ishockeyspelare blir skadade, men om Abbot åker på en ordentlig skada typ bryter nacken så kommer jag bli oerhört belåten.
Matchen då?
Med det sagt så finns det inga spelare jag hatar mer än Abbots.

Ditt svar på min kritik visar att jag hade fel om din ålder. Inte alla som tar kritik på så bra sätt.
Ibland blir det ju bara helt fel. Var bara tvungen att reagera.
LHO: Mm, känner det fortfarande. Tyvärr missar jag matchen, ska iväg på fest med jobbet. Har börjat komma upp i åldern att jag hellre sett DIF än festa, men för kommande arbetsveckas skull drar jag och knäpper några bira istället.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ge fan i att blanda in den kulinariska drycken "Pajala Sunrise" den är bara för pajalaborEdin skrev:Till Luleås fans:Bigge skrev:Till Luleå:
Greetings ya all
And welcome all you danged foreigners from other nations
Dear Lord be with our guests and prepare them
For the butt whopping they are about to receive.
/Jeff Foxworthy - Ang Rednecks och öppningscermonin under ett OS
*När ni ska stå och såsa i rulltrappan håll er för i helvete till höger
*Det finns inga krogar här som serverar Pajala Sunrise, så håll er till öl
*Renskinn är inte en godkänd valuta