Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:Det lär bli en svag publiksiffra i morgon iaf för DIF.. Tror det kommer att bli tufft, Växjö kommer att spela tätt. Hoppas att Ölvestad fortfarande vågar att tacklas (trots allt tjafs & hetsjakt bl.a från Wennerholm i A.B), utan tacklingar så är det inte samma Ölvestad..
Jag tycker Jimpa ska fortsätta proppa. Han gör det bra och motståndet kan inte ta emot dem. Det kanske är dags för hockeysveriges unga och medel-unga spelare att det lönar sig att vara på gymet istället för framför PS3an.
JAG håller med. Men gör domarna, D-nämnden & media det?
Fattar fortfarande inte denna diskussion, jag kanske är trög...?
Ölvestad använder ju armen/armbågen mot huvudet , det är väl det som "hetsjakten" handlat om?
Tacklas ska Jimmie absolut fortsätta med, annars är han en högst medioker spelare.
Ja, den armen kommer upp mot slutet. Det precis som med Scott Stevens i NHL, motståndarna klagar på felaktiga tacklingar. I bland så kan tacklingarna vara så hårda/bra att den som blir tacklad får hjärnskakning, ska då den som tacklade bli straffad varje gång. När jag spelade hockey så handlade det lika mycket om att kunna ta emot tacklingar som att dela ut tacklingar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Doyle skrev:Petad av Hardy och hemläxa med 10 rivna sidor ur Hardys block där han skall skriva "jag ska aldrig kladda med pucken i egen zon"
Magnutz skrev:Sitter och hör att Bombom är expertkommentator i Skandinavium. Vafan gör han i Göteborg timmarna innan match?!
Hahhaaha!! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:Det lär bli en svag publiksiffra i morgon iaf för DIF.. Tror det kommer att bli tufft, Växjö kommer att spela tätt. Hoppas att Ölvestad fortfarande vågar att tacklas (trots allt tjafs & hetsjakt bl.a från Wennerholm i A.B), utan tacklingar så är det inte samma Ölvestad..
Jag tycker Jimpa ska fortsätta proppa. Han gör det bra och motståndet kan inte ta emot dem. Det kanske är dags för hockeysveriges unga och medel-unga spelare att det lönar sig att vara på gymet istället för framför PS3an.
JAG håller med. Men gör domarna, D-nämnden & media det?
Fattar fortfarande inte denna diskussion, jag kanske är trög...?
Ölvestad använder ju armen/armbågen mot huvudet , det är väl det som "hetsjakten" handlat om?
Tacklas ska Jimmie absolut fortsätta med, annars är han en högst medioker spelare.
Ja, den armen kommer upp mot slutet. Det precis som med Scott Stevens i NHL, motståndarna klagar på felaktiga tacklingar. I bland så kan tacklingarna vara så hårda/bra att den som blir tacklad får hjärnskakning, ska då den som tacklade bli straffad varje gång. När jag spelade hockey så handlade det lika mycket om att kunna ta emot tacklingar som att dela ut tacklingar.
...för att inte tala om en viss Kronwall. Det sjuka är jag ärligt talat inte förstår vilken agenda de som klagar högst har. Inte fasiken är det att minimera skador, för då hade man hellre uppmärksammat att luleåspelaren står och stirrar ner på pucken istället för att vara medveten om att man som puckförare är tacklingsbar.

Jag brinner för hockeyn OCH att vi skall minimera skadorna. Spelarna därute, oavsett vilken färg på tröjan man har, måste lära sig att se upp. Det är den yttersta sanningen som jag ser det.

För de som undrar så kan jag också kritisera bad hits. Se t ex råpuckot Gillies i islanders:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är det här jag är rädd för. Jag tycker svensk hockey redan är tveksam, man får väl inte tacklas vid en viss ålder. Sedan möter vi Canada och blir överkörda. Nu ska vi helt plötsligt i Sverige döma dom som tacklar, hockeyn kommer att dö.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Det är det här jag är rädd för. Jag tycker svensk hockey redan är tveksam, man får väl inte tacklas vid en viss ålder. Sedan möter vi Canada och blir överkörda. Nu ska vi helt plötsligt i Sverige döma dom som tacklar, hockeyn kommer att dö.
Det finns i Sverige noll förståelse för att en tackling kan bli fel, av misstag. Du kan bli sen in. Du kan råka träffa lite för högt upp. Precis som att du kan slå en passning lite för hårt, skjuta lite för högt över, speciellt i slutet på matcherna när man är trött.

I Svensk media får folk panik om en snubbe blir tacklad i skallen, även om det är en klockren "north to south" tackling där det är den tacklades ansvar att själv se till att han inte blir proppad. För övrigt än mer korkat att man i svensk hockey förbjudit tacklingar helt i tidig ålder så kidsen inte får börja tacklas förrän dom är 11-12 år typ? Eller ännu senare? Det är väl bra om de lär sig tackla så snabbt som möjligt?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ska vi låta tråden återgå till dess syfte? (Även om det som diskuteras är viktigt).

Öppna hemskt gärna en tråd i ämnet för det ska diskuteras. Döp den till något passande.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

För vidare diskussioner om och kring det fysiska spelet ses vi HÄR
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kan vi bryta den här tröttsamma trenden med att torska varannan match. Välkomna Lakers till Elitserien och tvåla dit dem ordentligt.

4-1
Cehlin
Norman
Kyle x2
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det finns inte att vi torskar en till på Hovet. Det får räcka för X antal matcher nu.... Men är rädd att loserstämpeln som vår hemmaplan inneburit senaste omgångar hänger sig kvar.

Det hela beror nog lite på skade / sjukfrånvaron också. Finns ju viss risk att om det härjar en maginfluensa / förkylning i truppen att det blir sjukstuga modell värre imorgon. Men vi får se.

Vore oerhört smaskigt med 3 pinnar. Nästan nödvändigt om man ser till kommande spelschema.

KRIGA DJURGÅRDEN!
mikael2

Inlägg av mikael2 »

Nu måste vi knappa in på luleå! våran största konkurrent anser jag. de har daskat oss alldeles för mycket nu.. de tog vårat slutspel, euro thropy & körde över oss med 5-2 sist. vi gnäller på deras spel hur tråkigt och dåligt dem spelar men kolla på oss. vi spelar nog tråkigast hockey 2011/12 med lärdom från luleås spel i fjol så borde vi klättra. vi har ett nog bra lag :mrgreen: för övre halvan! kom igen nu, nu har vi 3 fina mot Växjö!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ska bli spännande att se hur laget formeras med lite folk tillbaka. Jag är jävligt rädd för att Åberg återigen flyttas neråt i hierarkin när Mackan kommer tillbaka, Hardy väljer naturligtvis inte att flytta på gullponken M.Tjärnqvist.

Jag hade valt följande med dagens förutsättningar:

Åberg -Otto - Nilson
Jimmie - Norman - Cehlin
Kempe - Tim - Tjärnqvist
Carlsson - Fimpen - Brodin

D.Tjärnqvist - Gustafsson
Klubertanz - Claesson
Boumedienne - Holm

Wesslau
Senast redigerad av -daniel- den 2011-10-01 09:53:15, redigerad totalt 1 gånger.
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Almtorp var väl alltjämt borta!?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

HockeyHovet skrev:Almtorp var väl alltjämt borta!?
Det har du alldeles rätt i, tyckte mig se att han också var tillbaka men stämde ju inte... :|
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Skönt med Brodin tillbaka
Brodin-Fimpen-Ölvestad = Seek & Destroy.

Men vi hade behövt David Printz mer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

3-1 vinst, Åberg stänker in två kassar.
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar