Lokomotiv Yaroslavl i flygkrasch
Re: Lokomotiv Yaroslavl i flygkrasch
Fullständig bedrövelse. Stefan Liv var en av de bästa; en väldigt respekterad motståndare och verkade också vara en bra person vid sidan om. Tankarna går till närmast sörjande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
"– På ett sätt skulle de kunna dela ut två guldmedaljer. Båda lagen är lika värda att vinna."
(Stefan Liv i DN efter SM-Guldet mot Djurgården 2010, och en av de kanske jämnaste och bästa finalserier som spelats.)
Glömmer aldrig den kommentaren. Den gjorde det lite lättare just då.
Sportradion efter matchen (Scrolla ner till länken "Vilket lag vi möter")
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... grupp=8144
Kanal 5 efter matchen
http://www.kanal5play.se/klipp/play/slu ... nal6-klipp
Respekt
(Stefan Liv i DN efter SM-Guldet mot Djurgården 2010, och en av de kanske jämnaste och bästa finalserier som spelats.)
Glömmer aldrig den kommentaren. Den gjorde det lite lättare just då.
Sportradion efter matchen (Scrolla ner till länken "Vilket lag vi möter")
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... grupp=8144
Kanal 5 efter matchen
http://www.kanal5play.se/klipp/play/slu ... nal6-klipp
Respekt
Senast redigerad av true-blue den 2011-09-07 19:29:04, redigerad totalt 1 gånger.
Precis mina tankar. Man gillade honom inte som motståndarmålvakt men man hade alltid respekt för honom.Capcash skrev: RIP Stefan, har alltid hatat dig som motståndare men helt enkelt för att du var så jävla bra!
Vila i frid

-
Skulle gärna se att vi på något sätt hedrar Liv i premiären nere i Jönköping, vore förbannat fint gjort!!
- Lee Harvey Oswald
Som vanligt helt ofattbart när sånt här händer.
Fan vad hockey känns oviktigt helt plötsligt, kom av mig helt i laddningen inför ES-premiären nu.
Liv var en skön snubbe rakt igenom (trots att han lirade i HV)
Som nån nämnde i en annan tråd så minns jag speciellt Livs kommentar efter final 6 mot oss,
-det borde egentligen delas ut 2 guld
Det var bevis på en stor ödmjukhet från en som just tagit SM-guld
Tankarna går givetvis till hans familj & anhöriga.
Fan vad hockey känns oviktigt helt plötsligt, kom av mig helt i laddningen inför ES-premiären nu.
Liv var en skön snubbe rakt igenom (trots att han lirade i HV)
Som nån nämnde i en annan tråd så minns jag speciellt Livs kommentar efter final 6 mot oss,
-det borde egentligen delas ut 2 guld
Det var bevis på en stor ödmjukhet från en som just tagit SM-guld
Tankarna går givetvis till hans familj & anhöriga.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilken ofattbar tragedi. Mina tankar går till Stefans och övriga spelares familjer.
R.I.P Stefan Liv.
R.I.P Stefan Liv.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
Alla tankarna åt Lokomotiv Yaroslavl och Stefan Liv, familj och vänner
Skulle varit grymt mäktigt om vi på något sätt kunde "pay our respect's" mot HV fansen och närstående och spelare.
Om någon här inne, bor runt omkring Kinnarps arena - "Allihopa. Ikväll kan man dra upp till kinnarps arena utanför den stora ingången och tända ett ljus (19.30), för honom Stefan Liv. Han har ställt upp för oss, gör nu det för honom. Finns även ett evenemang.Sprid vidare så många kommer!
Tack"
R.I.P
Skulle varit grymt mäktigt om vi på något sätt kunde "pay our respect's" mot HV fansen och närstående och spelare.
Om någon här inne, bor runt omkring Kinnarps arena - "Allihopa. Ikväll kan man dra upp till kinnarps arena utanför den stora ingången och tända ett ljus (19.30), för honom Stefan Liv. Han har ställt upp för oss, gör nu det för honom. Finns även ett evenemang.Sprid vidare så många kommer!
Tack"
R.I.P
- Ja-ke den andre
Mår illa av detta.
Vila i frid!
Vila i frid!

Han har kommit tillbaka, och han gör det med Herman på huvudet.
Stefan Liv hyllar sin son på den nya hjälmen.
– Han får vara med pappa på jobbet, säger Liv och skrattar.
Fick beskedet av min mamma när jag var på väg hem ifrån jobbet. Jag satte mig ner på tunnelbanan och grät.
Vila i frid, Stefan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Helt ofattbart att det har hänt. Våra tankar går till dem inblandades familjer, vänner och kollegor.
Vila i frid allihopa!
Vila i frid allihopa!
No Rules In The Animal Kingdom
Shit vilken klump i magen jag fick. Vila i frid Stefan Liv!
Hörni, kolla in det här. Så fruktansvärt tragiskt så jag vet inte vad jag ska ta vägen.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=191
Hörni, kolla in det här. Så fruktansvärt tragiskt så jag vet inte vad jag ska ta vägen.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=191
Du är med oss överallt, Stefan.
R.I.P Stefan Liv. Kommer aldrig glömma historien om fjärrkontrollen 

Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rachunek, Demitra, Liv... ett helt lag. Helt obegripligt. Ruslan Salei vårdas fortfarande vad jag vet.
Stefan Livs kommentar om två guld var så rörande.
Jag HOPPAS att de som åker till bortapremiären visar Djurgårdens respekt för HV och Stefan.
Jag har också tänkt tanken - tänk om Tjärna stannat kvar.
Och vad hade man gjort om det var Djurgården? ...
Kanske är det egoistiskt tänkt, men jag undrar hur Daniels säsong påverkas av detta. Vi behöver honom.
Stefan Livs kommentar om två guld var så rörande.
Jag HOPPAS att de som åker till bortapremiären visar Djurgårdens respekt för HV och Stefan.
Jag har också tänkt tanken - tänk om Tjärna stannat kvar.
Och vad hade man gjort om det var Djurgården? ...
Kanske är det egoistiskt tänkt, men jag undrar hur Daniels säsong påverkas av detta. Vi behöver honom.
Säg den glädje som varar
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tidigare i somras när jag reste med icebreakers berättade ordföranden för hockeyproffsens stiftelse om ett samtal från just Stefan Liv.
Han hade alltså ringt upp ordföranden för stiftelsen och skämtat om hur förbannad han var för att inte han fick vara med och hjälpa till.
Fyfan... så otroligt jävla sorgligt, vila i frid!
Han hade alltså ringt upp ordföranden för stiftelsen och skämtat om hur förbannad han var för att inte han fick vara med och hjälpa till.
Fyfan... så otroligt jävla sorgligt, vila i frid!
Helt obegripligt. Vila i frid alla på planet.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.