inloss skrev:Lycka till att få en ändring på något som sitter som en smäck
Fast det sitter inte alltid som en smäck. Klacken gör ett fantastiskt jobb men just framförandet av SFGD och dess slutkläm kan svaja en hel del vad gäller att hitta rätt toner/tonhöjd. Under hemmapremiären mot Modo satt slutet så gott som en smäck, men vad jag hörde från derbyt hade man återgått till gamla synder igen. Vår egen sång ska förstås framföras klanderfritt varje gång!
Fast det sitter inte alltid som en smäck. Klacken gör ett fantastiskt jobb men just framförandet av SFGD och dess slutkläm kan svaja en hel del vad gäller att hitta rätt toner/tonhöjd. Under hemmapremiären mot Modo satt slutet så gott som en smäck, men vad jag hörde från derbyt hade man återgått till gamla synder igen. Vår egen sång ska förstås framföras klanderfritt varje gång!
Men då tycker jag att ska ställa dig pa räcket men en dirigentpinne och visa hur det ska va.
Men då tycker jag att ska ställa dig pa räcket men en dirigentpinne och visa hur det ska va.
Jepp, så blir det och redan på tisdag. Tyvärr kan jag inte själv närvara men jag skickar en av mina assistenter, Daniel Harding eller Valerij Gergiev.
Efter en längre tids frånvaro av olika anledningar är det äntligen dags att besöka Hovet igen. Kvällens stora fråga: Kommer klacken att klara av att hålla tonen under SFGD lika bra i kväll som under hemmapremiären eller har det blivit en återgång till den plågsamma falsksången? Spänningen är olidlig. Förbered uppsjungningen redan nu ...
Det är synd att behöva konstatera efter en sådan solid insats som laget stod för i går att klackens insats under SFGD inte var lika solid. Tydligen har de sångkunniga försvunnit sedan hemmapremiären för i går var slutet på SFGD lika falskt som vanligt. Skärpning nu! Eftersom det inte är aktuellt att anlita en professionell körledare uppmanas härmed alla klackbesökare att innan varje match lyssna igenom originalversionen av SFGD och särskilt lägga slutet på minnet. Den finns att lyssna på här. http://www.jarnkaminerna.se/sanger/sjun ... a-djurgarn. (Den andra ljudfilen under Youtubeklippet är originalversionen.)