Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Schonis
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Schonis »

C: Boumedienne
A: Holmqvist
A: Fimpen

Boom Boom verkar vara extremt vettig utanför isen och har dessutom vunnit titlar och jag tror att han kan höja sig med ett C på bröstet. Han kan prestera extremt bra det såg vi de sista fem matcherna i slutspelet, en nivå ett C kan höja honom till permanent.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Schonis skrev:C: Boumedienne
A: Holmqvist
A: Fimpen

Boom Boom verkar vara extremt vettig utanför isen och har dessutom vunnit titlar och jag tror att han kan höja sig med ett C på bröstet. Han kan prestera extremt bra det såg vi de sista fem matcherna i slutspelet, en nivå ett C kan höja honom till permanent.
Tycker du att Bombom är värd ett C? Så jävla loj som han var under stora delar av förra säsongen, så ska han inte vara nära att bli kapten. Jag tycker att kaptensrollen är något man förtjänar, inte något man får eftersom det kan möjligtvis höja ens prestation. Dessutom tror jag inte att Bombom är någon ledare varken på eller vid sidan av isen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha, Boumedienne passar så fruktansvärt dåligt som kapten så jag förstår inte ens hur man kan komma på tanken. Ja, han är rutinerad och duktig på att snacka men en kapten skall brinna för det han gör - i alla lägen. Inte var 10:e match eller enbart i ett slutspel.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tycker Lassen ska vara kapten nästa säsong, Boumedienne och Söder assisterande. :wink:
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha herregud... Tröttare kapten får man leta efter. Nej tack!
Peter

Inlägg av Peter »

Vem som blir kapten kan inte bestämmas av hur mycket poäng en spelare gör eller hur han kämpar på isen. Det är inte den största stjärnan som ska vara kapten. Det som är viktigt är vilket förtroende spelaren har i laget och hos tränarna. Det är dessutom viktigt att ligga väl till hos domarna så han inte bara blir ivägviftad när han försöker prata med dem.

Det mesta av vad som gör en bra kapten är sånt som inte går att se från läktaren utan den frågan måste helt överlämnas till spelare och tränare. De är ju de som kan väga in alla viktiga egenskaper när de väljer.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Peter skrev:Vem som blir kapten kan inte bestämmas av hur mycket poäng en spelare gör eller hur han kämpar på isen. Det är inte den största stjärnan som ska vara kapten. Det som är viktigt är vilket förtroende spelaren har i laget och hos tränarna. Det är dessutom viktigt att ligga väl till hos domarna så han inte bara blir ivägviftad när han försöker prata med dem.

Det mesta av vad som gör en bra kapten är sånt som inte går att se från läktaren utan den frågan måste helt överlämnas till spelare och tränare. De är ju de som kan väga in alla viktiga egenskaper när de väljer.
Därför borde Otto ligga närmast till hands tycker jag. Förutsatt att Otto själv vill, så vore han det bästa valet. Verkar vara bra på att prata och argumentera, något som väl är viktigt för en kapten.

Otto!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Daniel942 skrev:Tycker Lassen ska vara kapten nästa säsong, Boumedienne och Söder assisterande. :wink:
Söder.. Rätt osäker på om han orkar dra lasset som assisterande. Trots sin mogenhet och auktoritära aura han har runtom sig så blir det nog svårt för honom att redan dra lasset. Jag tror att det danska spelgeniet Lassen och arbetsmyran Bombom kommer klara sitt jobb som ordningsmän (både på och vid sidan av isen) galant. Nej. jag tror vi får satsa på att ta in en hyfsad ledare i laget som kan agera assisterande kapten. Finns det några i dom yngre leden? P98-laget hörde jag hade en grym ledargestalt. Är dock osäker på namnet hans än så länge. Kan det vara intressant?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tvivlar lite på att Otto eller Ölvestad vill vara kapten.

Ölvestad är dessutom som spelare bättre när han inte är kapten.

Signar Daniel Tjärnqvist på för 2-3 säsonger bör han bli kapten.

Signar han inte på för oss / vill inte vara kapten finns det i mitt tycke bara ett alternativ kvar; Fimpen.
janne08

Inlägg av janne08 »

För min del handlar om förtroende och förmåga att kunna stötta samt att visa ett stort engagemang, framförallt när det går tungt.

För att belönas med detta uppdrag anser jag att man som kapten eller assisterande skall visa att man är beredd att ge det där extra vid varje tillfälle, med dessa parametrar som grund blir mitt absoluta förstaval Otto som C, han har alle de egenskaper som jag tycker krävs, men jag tror inte han vill och utan Otta vid rodret blir förslaget som följer.

Jimmie som C: Han har förmågan att fylla alla egenskaper, jag tror han är denna gång är mogen uppdraget.
Printz som A: Han har också alla kvaliteter som krävs, en bra balance mellan unga och gamla i laget och som bonus kanske han tar färre utvisningar.
Fimpen som A: Fimpen är en fighter och en boster, en som kan peppa igång laget.

Det jag inte vill se är Nilsson eller Holmqvist eller Boumedienne
Utan att nämna någon specifik så anser jag att halvslöa, griniga, småfula eller personer som visar dåligt omdöme inte förtjänar förtroendet.

Nu är det bara 5 månader kvar !!! :D
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Allt det här om att Ölvestad är en sämre spelare som lagkapten tror jag inte på. Tror snarare på att han är en känslospelare och blir som allra bäst när laget fungerar som bäst - titta bara på fjolårssäsongen när Hardy kom tillbaka och ordnade till det i leden.

Dessförinnan har ju DIF kämpat med svåra budgetproblem och spelarmaterial (och moral?) lite därefter, samt att hela förra året var som en bergochdalbana i formkurvan med en Ölvestad som då presterade "sådär" (och blev iofs skadad på köpet). Utan ett C på bröstet.

Att Ragge tidigare tog över bindeln torde snarare bero på hans ålder (tio år äldre än Ölve), erfarenhet men framför allt oslagbara storhet som lirare och ledare. Ölve är dock inget dåligt alternativ, speciellt inte nu när han blir en av seniorerna på riktigt!

En annan detalj - kolla bara hur alla spelare höjde sig med Ölvestad enbart närvarande i båset under slutsskedet av säsongen. Det är vad jag kallar för ledaregenskaper som lyser igenom!

Nej, Ölvestad är den givna kaptenen och förmodligen ledningens förstahandsval framför Otto. Han har rutinen av att bära C'et och respekten från samtliga spelare, inte minst runt hela övriga elitserien.

Assisterande borde bli åtminstone en av juniorerna, varför inte Zibanejad, för att hylla den framgångsrika trenden DIF har med grymma juniorer.

Tycker jag!
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag är så otålig i denna fråga...
Fansen tycker mest Ottosson, och Ölvestad.
Bra val, om de själva vill.
De bör ju iallafall bli "A" båda två, minst.....

Mitt tips på tredjelänk är den av många gillade Fimpen Eklund!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

C = Fimpen - han både kan och vill. Urdjurgårdare och en riktig fighter som aldrig ger sig. Dessutom en skön kille som alla i omklädningsrummet både gillar och har respekt för. En laglojal pådrivare. Älskad av fansen.

A = Ölvestad - som Fimpen i övrigt komentarer överflödiga. Hade han velat hade C:et lätt varit hans.

A = A nummer två bör vara back. Det är inte helt rätt, men jag väljer Prinz. Äldre, lugn och laglojal.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Andy skrev:C = Fimpen - han både kan och vill. Urdjurgårdare och en riktig fighter som aldrig ger sig. Dessutom en skön kille som alla i omklädningsrummet både gillar och har respekt för. En laglojal pådrivare. Älskad av fansen.

A = Ölvestad - som Fimpen i övrigt komentarer överflödiga. Hade han velat hade C:et lätt varit hans.

A = A nummer två bör vara back. Det är inte helt rätt, men jag väljer Prinz. Äldre, lugn och laglojal.
Kapten som kapten. Ölvestad ska inte vara det, i någon form. Det märktes ju hur hans prestation sakta genomsyrades när han blev när han blev kapten. Iofs var han riktigt bra när han var kapten 05/06, men sen gick det utför.

Klubben och han själv har sagt att man väljer att fokusera på hans egna spel, och att det känns bättre - varför envisas med att ge honom en kaptensroll ändå?

Om han vill och klarar pressen så är Otto mitt naturliga val. Sa väl ifrån sig kaptensrollen av personliga skäl, som tidigare nämnts?

Idén om Printz gillar jag, som jag tidigare skrivit.

C - Otto
A - Mackan
A - Fimpen

eller

C - Fimpen
A - Mackan
A - Printz

Om D. Tjärnqvist kritar på är han given i kaptensrollen, antingen med C eller A. Själv föredrar jag A. Han får alltså isåfall ta Printz' plats.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:
Andy skrev:C = Fimpen - han både kan och vill. Urdjurgårdare och en riktig fighter som aldrig ger sig. Dessutom en skön kille som alla i omklädningsrummet både gillar och har respekt för. En laglojal pådrivare. Älskad av fansen.

Kapten som kapten. Ölvestad ska inte vara det, i någon form. Det märktes ju hur hans prestation sakta genomsyrades när han blev när han blev kapten. Iofs var han riktigt bra när han var kapten 05/06, men sen gick det utför.

Klubben och han själv har sagt att man väljer att fokusera på hans egna spel, och att det känns bättre - varför envisas med att ge honom en kaptensroll ändå?

Om han vill och klarar pressen så är Otto mitt naturliga val. Sa väl ifrån sig kaptensrollen av personliga skäl, som tidigare nämnts?

Idén om Printz gillar jag, som jag tidigare skrivit.

C - Otto
A - Mackan
A - Fimpen

eller

C - Fimpen
A - Mackan
A - Printz

Om D. Tjärnqvist kritar på är han given i kaptensrollen, antingen med C eller A. Själv föredrar jag A. Han får alltså isåfall ta Printz' plats.
Ditt andra förslag är klockrent. Även synpunkten om Tjärna (som jag inte tycker förtjänar C:et men gott kan få Prointz A om han signar.

Ditt första förslag med Otto tror jag inte på. Otto är en kille som leder genom att vara ett föredömme, men vi behöver någon som också ställer sig upp och aktivt driver på.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar