Vad betyder ert forumsnick?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Vad betyder ert forumsnick?

Inlägg av lajjnus »

Mitt forumnick härstammar faktiskt från de baltiska kustkriget (23e december år 1143 till 24e december samma år), där de baltiska krigskämparna slogs för kung och fosterland mot de anfallande mongolerna, som var överlägsna i antal. Det var ett krig som skulle skrivas in på historieböckernas tidiga sidor på grund av vad som tros ha hänt i en duell mellan en baltisk befälhavare och en mongolisk jätte.

Den gigantiska besten, som helt klart var ett resultat av evolutionen och dess slumpmässiga mutation, hade slungat iväg tjugotalet balter som försökt stoppa h*ns frammarsch mot den anfallna staden Haapaalu. Det var då den mytomspunne, legendariske nationalikonen och befälhavaren Lajj trädde fram som en skugga ur tomma intet i vad som skulle kallas "Slaget om Stoltheten". Lajj, eller Han som han sedan skulle kallas, dräpte den ilskna jätten med en enda stöt med sin guldiga och glansiga lans. Skräcken och rädslan för den mäktiga befälhavaren spreds sig bland mongolerna och man kunde se i deras ögon hur de för första gången fruktade för livet. De kapitulerade snarast och såg sig besegrade av en enda man - Lajj.

Det är väll därifrån jag fått början av nicket "Lajj". Sedan tänkte jag att vi skulle behöva en sådan spelartyp i laget nu. Tyckte väll att Lajjnu lät lite fel så jag bestämde mig för att ställa upp en avancerad ekvation där jag tillslut kom fram till att s var den ultimata pusselbiten till ett perfekt pussel. Lajj + nu + s = lajjnus
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lilleman har ingenting med artisten Lilleman att göra utan när jag var ca 12-13 år så var jag rätt kortväxt(inte dvärg på något sätt) och folk i min skola började kalla mig för Lilleman på skämt och det har hängt med.

Funderar nog på att byta nick till El Gigante :wink:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

lilleman skrev:Lilleman har ingenting med artisten Lilleman att göra utan när jag var ca 12-13 år så var jag rätt kortväxt(inte dvärg på något sätt) och folk i min skola började kalla mig för Lilleman på skämt och det har hängt med.

Bild

Just sayin'.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Edin skrev:
lilleman skrev:Lilleman har ingenting med artisten Lilleman att göra utan när jag var ca 12-13 år så var jag rätt kortväxt(inte dvärg på något sätt) och folk i min skola började kalla mig för Lilleman på skämt och det har hängt med.

Bild

Just sayin'.
:D

onT: Heter Oscar men såg lite segt ut så lade till ett z innan :)
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

DIF_Soldier skrev:Mitt nick var väl för att symbolisera att jag är DIF trogen som en soldat för sitt kompani. Never surrender, fight til' death och det där.
Alldeles utmärkt, men det ska gälla HELA DIF i sådana fall, inte bara en del av vår familj. Om inte kan du skippa DIF i början, eller lägga till Hockey till DIF.

En DIF-soldier i mina ögon är en soldier för hela DIF, inte bara för en del.

ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Millwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Mitt nick var väl för att symbolisera att jag är DIF trogen som en soldat för sitt kompani. Never surrender, fight til' death och det där.
Alldeles utmärkt, men det ska gälla HELA DIF i sådana fall, inte bara en del av vår familj. Om inte kan du skippa DIF i början, eller lägga till Hockey till DIF.

Ånej, inte denna diskussion igen...

Du har också dina prioriteringar. Du kan inte med straight face påstå att du följer DIF Rugby.
Jag känner för DIF Fotbolls kräftgång men jag följer det inte slaviskt, okej?
Starta en "Vem är mest Djurgårdare?"-tråd om du vill fortsätta debatten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Millwall skrev:

Lite kul hur du alltid söker någon sorts bekräftelse hela tiden.
OnT: Ingen aning om hur mitt nick kom till. Antagligen i brist på annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att jag är adlad och DIF jättemycket.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Att jag är adlad och DIF jättemycket.
Inget samband med roboten Sir KillAlot från den gamla tv-klassikern Robot Wars?
Jag minns att jag tyckte många av de där namnen var coola när jag var mindre
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Att jag är adlad och DIF jättemycket.
Inget samband med roboten Sir KillAlot från den gamla tv-klassikern Robot Wars?
Jag minns att jag tyckte många av de där namnen var coola när jag var mindre
Jag hade precis sett Vänner-avsnittet när Ross och Rachel sjunger SirMIXalots "Baby got back" för sin unge så denne börjar skratta. Gillar inte alls den typen av musik.

Så skulle jag regga mig på något forum så blev det för SirDIFalot. Sen så körde jag vidare på det här, 114, osv...
Expert.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

"mange" var upptaget på den tiden (dif.net-tiden). Så det fick bli ett extra "n"...
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Leijon, ja mitt smeknamn till vardags! Easy as pie!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Leijon skrev:Leijon, ja mitt smeknamn till vardags! Easy as pie!
Rawr!
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Knäpp djurgårdare.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Mitt nick är medvetet mångtydigt och komplext. Det fanns en gång i tiden ett punkband som hette The Carolina Shitkickers som jag gillade, det syftade egentligen på bonniga cowboys i USA's sydstater (som inte sällan sparkar undan hästskit) och eftersom jag är en utflyttad Stockholmare som numera bor långt ut på vischan passade det ganska bra. "Shit-kickers" är dessutom ett varumärke, en sorts kängor och eftersom jag är ett f.d. skin som dessvärre ägnade lejonparten av ungdomsåren åt att sparka skiten ur en massa människor så, Shitkicker - det följer.

Jag har använt mitt nick i minst tio år på diverse forum och noterade under fjolårets finalserie att det finns ett rövhål på HV71's medlemsforum som norpat pappas goda namn. Se upp för bedragare. Det finns bara en Shitkicker och han sparkar för det rätta laget.
Skriv svar