Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av Daniel942 »

Möter vi SAIK kommer vi åka ut med öronen före. Grundserien spelar ingen roll i ett slutspel, kolla våra matcher mot BIF förra året t.ex.
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:Möter vi SAIK kommer vi åka ut med öronen före. Grundserien spelar ingen roll i ett slutspel, kolla våra matcher mot BIF förra året t.ex.
Hur kan du vara så säker på det?

Jag tror att vi överraskar, om alla bara kan spela på sin normala nivå så är vi ganska svårslagna. Problemet är väl att alla inte spelat på sin normala nivå hittills.

Tror att det blir ett spännande slutspel för våran del!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Vilka spelare i Djurgården tror ni höjer/viker ner sig i ett slutspel?

Tror Mark kommer vara bra och att Mackan inte kommer vara lika seg som innan.

Falken kommer nog kriga så mycket han orkar med tanke på att det kan vara hans sista slutspel.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

ludde- skrev:Vilka spelare i Djurgården tror ni höjer/viker ner sig i ett slutspel?

Tror Mark kommer vara bra och att Mackan inte kommer vara lika seg som innan.

Falken kommer nog kriga så mycket han orkar med tanke på att det kan vara hans sista slutspel.
Har sagt hela säsongen att Mackan och Widing kommer vara grymma när slutspelet väl kommer igång! Hoppas det blir så sen tror jag att Mark gör en "Wesslau"!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Tro, hopp, kärlek. För Djurgårn i med- och motgång. Alltid, oavsett. Spelar det någon roll vilka vi möter?! Kom igen för fan!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tessan skrev:Tro, hopp, kärlek. För Djurgårn i med- och motgång. Alltid, oavsett. Spelar det någon roll vilka vi möter?! Kom igen för fan!
Klart det spelar roll. Fbk är i år det sämsta hemmalaget av de som är möjliga. Då vi ej klarar topp-4 så borde alltså håkan loob & co vara ett bra val för oss. Roliga matcher lär det också bli.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
Samma sak här - skitsamma vilka vi möter. Ge oss det bästa ni har för all del. Jag vill bevittna Djurgårdens sanna färger - jag behöver inte se att vi ålar oss fram mot sämsta möjliga motstånd för att sedan möjligen åka på tokdäng - det kan lika gärna göras mot det allra främsta hockeysverige har att erbjuda direkt om det nu måste ske. Det finns inga genvägar. Deal with it.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
Samma sak här - skitsamma vilka vi möter. Ge oss det bästa ni har för all del. Jag vill bevittna Djurgårdens sanna färger - jag behöver inte se att vi ålar oss fram mot sämsta möjliga motstånd för att sedan möjligen åka på tokdäng - det kan lika gärna göras mot det allra främsta hockeysverige har att erbjuda direkt om det nu måste ske. Det finns inga genvägar. Deal with it.
Jag möter hellre HV i en semi eller final. Det vore liksom trevligt om vi har en något större chans att ta oss till semifinal så att vi slipper sluta säsongen på minus i pengakistan...............
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ludde- skrev:När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Lördagkväll efter sista omgången.

Redan nervös.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
ludde- skrev:När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Lördagkväll efter sista omgången.

Redan nervös.
Var inte det. Sanningen kommer att visa sig förr eller senare ändå.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.

Men det är bara deras uppfattningar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.

Tror kanske gamle Hardy har mörkat... det där jävla blocket kanske innehåller lösningen på allt? eller så innehåller det sjukt många streckgubbar...

Jag får sätta min tro till Hardy nu. Något annat finns inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.

Tror kanske gamle Hardy har mörkat... det där jävla blocket kanske innehåller lösningen på allt? eller så innehåller det sjukt många streckgubbar...

Jag får sätta min tro till Hardy nu. Något annat finns inte.
Jag tror att han smider en plan på hur han ska råna en bank så han kan gå i pension sen.
Allt finns i blocket - Tajmat och klart in i den minsta detalj!
DIF!
Skriv svar