Slutspelet 2011
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 2011
Möter vi SAIK kommer vi åka ut med öronen före. Grundserien spelar ingen roll i ett slutspel, kolla våra matcher mot BIF förra året t.ex.
DIF!
Hur kan du vara så säker på det?Daniel942 skrev:Möter vi SAIK kommer vi åka ut med öronen före. Grundserien spelar ingen roll i ett slutspel, kolla våra matcher mot BIF förra året t.ex.
Jag tror att vi överraskar, om alla bara kan spela på sin normala nivå så är vi ganska svårslagna. Problemet är väl att alla inte spelat på sin normala nivå hittills.
Tror att det blir ett spännande slutspel för våran del!
Vilka spelare i Djurgården tror ni höjer/viker ner sig i ett slutspel?
Tror Mark kommer vara bra och att Mackan inte kommer vara lika seg som innan.
Falken kommer nog kriga så mycket han orkar med tanke på att det kan vara hans sista slutspel.
Falken kommer nog kriga så mycket han orkar med tanke på att det kan vara hans sista slutspel.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Har sagt hela säsongen att Mackan och Widing kommer vara grymma när slutspelet väl kommer igång! Hoppas det blir så sen tror jag att Mark gör en "Wesslau"!ludde- skrev:Vilka spelare i Djurgården tror ni höjer/viker ner sig i ett slutspel?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tro, hopp, kärlek. För Djurgårn i med- och motgång. Alltid, oavsett. Spelar det någon roll vilka vi möter?! Kom igen för fan!
Klart det spelar roll. Fbk är i år det sämsta hemmalaget av de som är möjliga. Då vi ej klarar topp-4 så borde alltså håkan loob & co vara ett bra val för oss. Roliga matcher lär det också bli.Tessan skrev:Tro, hopp, kärlek. För Djurgårn i med- och motgång. Alltid, oavsett. Spelar det någon roll vilka vi möter?! Kom igen för fan!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
- DIF_Soldier
Samma sak här - skitsamma vilka vi möter. Ge oss det bästa ni har för all del. Jag vill bevittna Djurgårdens sanna färger - jag behöver inte se att vi ålar oss fram mot sämsta möjliga motstånd för att sedan möjligen åka på tokdäng - det kan lika gärna göras mot det allra främsta hockeysverige har att erbjuda direkt om det nu måste ske. Det finns inga genvägar. Deal with it.-daniel- skrev:Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag möter hellre HV i en semi eller final. Det vore liksom trevligt om vi har en något större chans att ta oss till semifinal så att vi slipper sluta säsongen på minus i pengakistan...............DIF_Soldier skrev:Samma sak här - skitsamma vilka vi möter. Ge oss det bästa ni har för all del. Jag vill bevittna Djurgårdens sanna färger - jag behöver inte se att vi ålar oss fram mot sämsta möjliga motstånd för att sedan möjligen åka på tokdäng - det kan lika gärna göras mot det allra främsta hockeysverige har att erbjuda direkt om det nu måste ske. Det finns inga genvägar. Deal with it.-daniel- skrev:Hmm....mina tankar börjar florera runt. Om tabellen slutar som den ser ut nu (alltså HV 3:a och Luleå 4:a) så lääär de välja DIF före LHC i en kvartsfinalserie vilket naturligtvis känns sådär lagom upphetsande.
När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- -daniel-
Lördagkväll efter sista omgången.ludde- skrev:När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Redan nervös.
- DIF_Soldier
Var inte det. Sanningen kommer att visa sig förr eller senare ändå.-daniel- skrev:Lördagkväll efter sista omgången.ludde- skrev:När sker valet av motstånd i slutspelet? Söndagen?
Redan nervös.
Säg den glädje som varar
I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.
Men det är bara deras uppfattningar.
Tror kanske gamle Hardy har mörkat... det där jävla blocket kanske innehåller lösningen på allt? eller så innehåller det sjukt många streckgubbar...Caveman skrev:I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.
Jag får sätta min tro till Hardy nu. Något annat finns inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
Jag tror att han smider en plan på hur han ska råna en bank så han kan gå i pension sen.Magnutz skrev:Tror kanske gamle Hardy har mörkat... det där jävla blocket kanske innehåller lösningen på allt? eller så innehåller det sjukt många streckgubbar...Caveman skrev:I programmet Late Night Elitserien, så trodde dom att alla lag (lag 1,2,3,4) skulle passa sig för att välja DIF, dom trodde att Hardy har något på gång, bl.a så skrattar/ler han när han blir intervjuad, dom trodde att både HArdy & laget varvar upp nu när slutspelet närmar sig, och sluspel det är någonting som Hardy kan.
Jag får sätta min tro till Hardy nu. Något annat finns inte.
Allt finns i blocket - Tajmat och klart in i den minsta detalj!
DIF!