Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Man borde ju bara för skojs skull anordna en trumkamp inne i Scandinavium. Tävlingen hade i så fall gått ut på att utse vem som orkar trumma mest under matchen, och om det är jämnt så kommer juryn att utse en vinnare beroende på vilka supportrar som ojar sig bäst efter sitt lags mål. Fast om det blir så, så får vi nog se oss besegrade eftersom ingen slår fiskrensarna på att sjunga oj oj oj 

Känner mig fortfarande nere sedan skiten igår. Tror vi får smaka på't, 4-2 till de fiskluktande indianerna.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha, tack Mäklarn! Jag skrev 7-1 först men lade till ett mål för Frölunda. Och aha....det var Honken som gjorde fem poäng. Som sagt, lite lätta minnesluckor där, men fest var det! Var det förra sässen eller för två år sen?
Peace
Peace
Två säsonger sedan. 11 November 2008SkönaDjurgårn skrev:Haha, tack Mäklarn! Jag skrev 7-1 först men lade till ett mål för Frölunda. Och aha....det var Honken som gjorde fem poäng. Som sagt, lite lätta minnesluckor där, men fest var det! Var det förra sässen eller för två år sen?
Peace
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
-
Svårtippad match, helt klart. Men jag måste nog ändå delvis instämma i det Mäklaren skriver om att Dif inte har kommit upp i nivå på väldigt länge. Det måste ju vända någon gång och kanske sker det med start från denna match?
- SkönaDjurgårn
Tack, (då förlåter jag mig själv för att minnet sviktar lite).DIFnacka skrev:Två säsonger sedan. 11 November 2008SkönaDjurgårn skrev:Haha, tack Mäklarn! Jag skrev 7-1 först men lade till ett mål för Frölunda. Och aha....det var Honken som gjorde fem poäng. Som sagt, lite lätta minnesluckor där, men fest var det! Var det förra sässen eller för två år sen?
Peace

Säkert en jämn match i början, som övergår till att vi krossar dem!
Hata fisk!
Hata fisk!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Om Jimmie är med:
Ridderwall
Hannula-Ottosson-Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ölvestad-Eklund-Brodin
Eriksson-Norman-Zibanejad
Kronwall-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Claesson
Ridderwall
Hannula-Ottosson-Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Claesson
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Känns udda med match på en måndag.
1-0 torsk. Vi har en inne i sista sekunden, men det är ju lite glapp i klockan i Scandinavium serrö'
1-0 torsk. Vi har en inne i sista sekunden, men det är ju lite glapp i klockan i Scandinavium serrö'
-
- Säsongskort: Ja
Så nu e Kempe i skottgluggenMäklaren skrev:Om Jimmie är med:
Ridderwall
Hannula-Ottosson-Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Claesson

Djurgårdens IF
- SkönaDjurgårn
Varför envisas alla med att vilja ha en trött Mackan i förstakedjan, det fattar inte jag, tycker ni han gjort sig förtjänt av den platsen?
För mig får han gärna lira i fjärdelinan och där försöka lära sig att åka skridskor och smälla på igen.
För mig får han gärna lira i fjärdelinan och där försöka lära sig att åka skridskor och smälla på igen.
Jag anser inte att Kempe just nu platsar på fyra kedjor när vi har full styrka. Kan du säga vem han borde peta? Fan inte Zibanejad i alla fall. Ölvestad-Eklund-Brodin var fruktansvärt bra och var den kedja som ledde laget med sitt stenhårda jobb när de spelade tillsammans. Det var faktiskt under de enda matcherna denna säsong som vi har spelat riktigt bra.DIFVästertorp skrev:Så nu e Kempe i skottgluggenMäklaren skrev:Om Jimmie är med:
Ridderwall
Hannula-Ottosson-Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Claesson. Håller dock med om det mesta i ditt lag utom de två sista kedjorna. Eriksson-Eklund-Kempe går inte att spräcka. Ölvestad-Norman-Brodin låter som något rikitgt bra. Tror dock inte Jimmie spelar om inte någon hört annat?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Zibanejad kanske är svår att peta. Det kommer bli ruskigt svårt med Cehlin och Jimmie tillbaka.Mäklaren skrev:Jag anser inte att Kempe just nu platsar på fyra kedjor när vi har full styrka. Kan du säga vem han borde peta? Fan inte Zibanejad i alla fall. Ölvestad-Eklund-Brodin var fruktansvärt bra och var den kedja som ledde laget med sitt stenhårda jobb när de spelade tillsammans. Det var faktiskt under de enda matcherna denna säsong som vi har spelat riktigt bra.DIFVästertorp skrev:Så nu e Kempe i skottgluggenMäklaren skrev:Om Jimmie är med:
Ridderwall
Hannula-Ottosson-Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz
Boumedienne-Eklund
Falk-Claesson. Håller dock med om det mesta i ditt lag utom de två sista kedjorna. Eriksson-Eklund-Kempe går inte att spräcka. Ölvestad-Norman-Brodin låter som något rikitgt bra. Tror dock inte Jimmie spelar om inte någon hört annat?
Jo Jimmie-Eklund-Brodin var bra men bara Jimmie och Brodin är nog inte fy skam heller. Kempe är en av våra mest kreativa spelare så han kommer inte petas så enkelt är det. Kommer bli oerhört intressant att se hur de formerar kedjorna.
Att Hannula kan få igång Nilsson borde tränarna tycka. Nilsson ska spela med honom!!
Djurgårdens IF
- Datsyuk_13
Det är en komplex fråga. Visst, jag håller med om att Mackan verkligen har varit bedrövlig den senaste tiden, men för att få i gång honom måste Hardy helt enkelt låta honom få spela mycket (t.ex. i PP). Det är det enda receptet för att få i gång honom. Skulle Hardy istället välja att bänka honom och få lite istid så är risken stor att hans självförtroende körs ner totalt i botten. Personligen tycker jag nog ändå att han skall spela i leadinglinen, han är alldeles för värdefull för att ruttna på bänken. Det viktiga är bara att han kommer igång lagom till slutspelet, då är iaf jag nöjd!SkönaDjurgårn skrev:Varför envisas alla med att vilja ha en trött Mackan i förstakedjan, det fattar inte jag, tycker ni han gjort sig förtjänt av den platsen?
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-01-24 13:44:56, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
-
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Ikväll blir det Frölunda-DIF på O'Learys Liljeholmstorget. Vore schysst om vi kunde få ihop en liten klack där.