Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
andregus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av andregus »

Mäklaren skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Om inte Mark ''går med på'' att vi tar hem Tellan så bör han sparkas med huvudet före. Tellqvist går först, oavsett hur Mark spelar denna säsong. Jag tror inte att Wesslau på långa vägar hade varit lika bra denna säsong som han var under semifinalen och i början av finalen.
Är lite bekymrad med denna övertro till Tellqvist. Har du sett honom spela? Vad jag förstår är han extremt duktig när han är som bäst men har ändå problem att vara konsekvent - han är, med andra ord, ganska ojämn.

"Oavsett hur Mark spelar går Tellqvist före". På vilka preferenser då? Jag ser helst att den målvakt som presterar bäst ska vakta DIF-kassen, oavsett vad han heter.

Wesslau spelar förövrigt riktigt bra därborta i Nordamerika har jag hört.
Tellan är en etablerad toppmålvakt som alla i laget vet vad de får av och som är bäst när det gäller. Stefan Liv har tagit HV till toppen med hjälp av kontinuitet och att alltid vara bäst i slutspelen. DIF behöver en målvakt som älskar klubben och kan stanna tre-fyra år, är fruktansvärt noggrann och seriös samt är en vinnarskalle. Där har vi Tellqvist i ett nötskal. Fladder-Owuya kan bli bra på sikt, men han vill till NHL och struntar förmodligen i hur det går för Djurgården. Tellan vill inget hellre än att spela i DIF.
Vad får dig att tro att Owuya inte har ett DIF-hjärta? Han har ju trots allt spelat i klubben sen han för första gången stod på ett par skridskor.
Mash

Inlägg av Mash »

Owuya ser stabilare ut i målet än vad han gjorde förut, dock släpper han fortfarande lite många returer men så länge han står i vägen så är jag nöjd :) Hoppas Owuya står resten av säsongen om inget annat händer, för just nu är jag riktigt nöjd med han.
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Men nu har ju Owuya ändå sagt att hans mål är NHL. Och så han har kämpat så lär han dra så fort han får till NHL. Tellan förtjänar dock att få komma till DIF nu, Mark har många dif år framför sig vilket fall som helst.
Men en Wesslau - Ridderwall hade väl inte varit fel att byta ut mot Tellqvist - Owuya?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fan vad löjliga påståenden. Varför skulle inte Mark ha ett DIF-hjärta?! Det tycker jag visst att han visar. Sen att nämna hans NHL-drömmar som något smutsigt typ, wtf? Vilken spelare drömmer inte om NHL? Det är väl bara bra. Vad ska de drömma om då, Allsvenskan?

Tycker så jävla synd om Mark som aldrig kommer bli accepterad av många här inne trots att han ger ALLT och dessutom är jävligt bra och kommer bli ännu bättre. Give him a f. break. Hoppas han vinner Vezina Trophy en vacker dag. (Nu tog jag i ordentligt, haha, menmen..)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart att man hellre har en spelare som drömmer och spelar för att nå NHL än en spelare som är "nöjd" med att vara i DIF och bestämt sig för att slå sig till ro här.

Jämför Mackan 09/10 och 10/11 bara...
Expert.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

NHL-scouter följer Owuya efter succén

Mark Owuya, 21, gör succé i Djurgårdens mål - och nu kan han bli det nya "Monstret".
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen följs den odraftade talangen av flera NHL-lag.
- Får jag en chans så kommer jag att ta den, oavsett vilken nivå det är på, säger Owuya.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ter-succen
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

PNY skrev:NHL-scouter följer Owuya efter succén

Mark Owuya, 21, gör succé i Djurgårdens mål - och nu kan han bli det nya "Monstret".
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen följs den odraftade talangen av flera NHL-lag.
- Får jag en chans så kommer jag att ta den, oavsett vilken nivå det är på, säger Owuya.

Nu jävlar går de händelserna i förväg. Storspel? Inte direkt va? Har däremot varit stabil de senaste matcherna. Säsongen inte ens över och de sprider planer om att dra? Kom igen! Mark må vara på g, men han har väääldigt långt kvar.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
PNY skrev:NHL-scouter följer Owuya efter succén

Nu jävlar går de händelserna i förväg. Storspel? Inte direkt va? Har däremot varit stabil de senaste matcherna. Säsongen inte ens över och de sprider planer om att dra? Kom igen! Mark må vara på g, men han har väääldigt långt kvar.
Jag hatar NHL.

Det är fan som en stor vidrig dammsugare. De suger länder utanför Nordamerika tomma på unga BRA spelare... och de frågar tamejfan inte ens innan de tar dem. Det saknas takt och finess... bara en massa kåta agenter som drar och sliter i allt som kan tänkas ge avkastning till agenturen... HATA NHL!!!!!!!!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

SkönaDjurgårn skrev:Fan vad löjliga påståenden. Varför skulle inte Mark ha ett DIF-hjärta?! Det tycker jag visst att han visar. Sen att nämna hans NHL-drömmar som något smutsigt typ, wtf? Vilken spelare drömmer inte om NHL? Det är väl bara bra. Vad ska de drömma om då, Allsvenskan?

Tycker så jävla synd om Mark som aldrig kommer bli accepterad av många här inne trots att han ger ALLT och dessutom är jävligt bra och kommer bli ännu bättre. Give him a f. break. Hoppas han vinner Vezina Trophy en vacker dag. (Nu tog jag i ordentligt, haha, menmen..)
Jag menar inte att basha ner på honom (även fast jag ofta gjort det). Han har bevisat för mig att han faktiskt kan vara bra åtminstone ett par matcher i rad och att han inte låter sig psykas i första taget. Det jag oroas för är inte hans drömmar om NHL, utan det är det att jag har en känsla av att om han fick chansen så skulle han dra mitt under säsongen för att han har kämpat så jävla länge för NHL. Nåväl, även om han drar till NHL så önskar jag honom all lycka.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Heaty skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Fan vad löjliga påståenden. Varför skulle inte Mark ha ett DIF-hjärta?! Det tycker jag visst att han visar. Sen att nämna hans NHL-drömmar som något smutsigt typ, wtf? Vilken spelare drömmer inte om NHL? Det är väl bara bra. Vad ska de drömma om då, Allsvenskan?

Jag menar inte att basha ner på honom (även fast jag ofta gjort det). Han har bevisat för mig att han faktiskt kan vara bra åtminstone ett par matcher i rad och att han inte låter sig psykas i första taget. Det jag oroas för är inte hans drömmar om NHL, utan det är det att jag har en känsla av att om han fick chansen så skulle han dra mitt under säsongen för att han har kämpat så jävla länge för NHL. Nåväl, även om han drar till NHL så önskar jag honom all lycka.
Finns dock regler emot sånt, vissa datum innan säsongen. Men har han en "out" i kontraktet kan han sticka.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Orolig för att Mark lämnar DIF för NHL mitt under säsong? Tre fel av tre, du kan sluta oroa dig, det kommer inte hända.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wikegård angående våra målvakter cirka 1.10-2.10 in i klippet. Klockrent.

Klippet ser du HÄR
andregus

Inlägg av andregus »

Magnutz skrev:Wikegård angående våra målvakter cirka 1.10-2.10 in i klippet. Klockrent.

Klippet ser du HÄR
Oj, vilken fullträff.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

andregus skrev:
Magnutz skrev:Wikegård angående våra målvakter cirka 1.10-2.10 in i klippet. Klockrent.

Klippet ser du HÄR
Oj, vilken fullträff.
Jo, jag tycker Wikegård träffar ganska rätt i vad jag gått omkring och känt. Inställning och fokus är brutalt viktiga ingredienser som en elitsatsande människa måste ha - annars blir det skit.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Det Wikegård säger, håller jag fullständigt med om!
Skriv svar