Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010
Slasha av handleden på Lindström så kanske vi kan få med en pinne hem.
Cyniska DIF.
Cyniska DIF.
- -daniel-
Och hur hjälper det laget att bua och vråla "FITTA!" åt sin egen osäkra målvakt efter en tavla? Så jävla pinsamt. Ta det efter matchen så fall.Mäklaren skrev:Ridderwall ska hålla sin fula jävla trut igenstängd. Han och många andra i laget hade varit SKIT om det inte vore för oss fans. Jag tror inte de där bortskämda snorungarna i DIF förstår hur jävla bra stöd de har fått av klacken och övrig publik de senaste fyra åren.Doyle skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Snälla Ridderwall det är storsint att försvara Owuya men du kan inte tysta fansen. Ni spelar på elitnivå och måste kunna ta emot både positiv och negativ kritik.
Owuya har stått 10 matcher på raken, minst. Han behöver samla ihop sig och få tillbaka energi och fokus. Vill se Sandberg på isen ikväll.
Han borde, om någon, fokusera på sitt eget spel istället.Mäklaren skrev:Ridderwall ska hålla sin fula jävla trut igenstängd. Han och många andra i laget hade varit SKIT om det inte vore för oss fans. Jag tror inte de där bortskämda snorungarna i DIF förstår hur jävla bra stöd de har fått av klacken och övrig publik de senaste fyra åren.Doyle skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Snälla Ridderwall det är storsint att försvara Owuya men du kan inte tysta fansen. Ni spelar på elitnivå och måste kunna ta emot både positiv och negativ kritik.
Owuya har stått 10 matcher på raken, minst. Han behöver samla ihop sig och få tillbaka energi och fokus. Vill se Sandberg på isen ikväll.
Visst, jag håller ändå med han. Däremot tycker jag inte att han i sin tur skall klaga på fansen, speciellt inte efter den insatsen de gjorde. Han borde vara mer ödmjuk, han spelar i en klubb som har världens bästa hockey-supporters, men fansens stöd inte är något som kommer på posten bara för det. Det är DIF vi älskar framför allt, inte nödvändigtvis enskilda individer som representerar klubben.
- -daniel-
Tycker hela diskussionen är patetisk... att under en match bua ut & ropa könsord åt sina egna spelare är för mig helt främmande. Man kan ha åsikter, man kan vara förbannad (med all rätt) men förstår verkligen inte hur laget någonsin skall tjäna på att man i stundens hetta buar ut sina egna spelare. Tycker bara det sprider en sjukt pinsam stämning.
- Lee Harvey Oswald
Tyvärr är det nog att kräva för mycket, människans mest primitiva krafter väller fram som en stor ostoppbar våg.-daniel- skrev: Tycker hela diskussionen är patetisk... att under en match bua ut & ropa könsord åt sina egna spelare är för mig helt främmande. Man kan ha åsikter, man kan vara förbannad (med all rätt) men förstår verkligen inte hur laget någonsin skall tjäna på att man i stundens hetta buar ut sina egna spelare. Tycker bara det sprider en sjukt pinsam stämning.
Jag har endast några få "titta-på-sportvänner", resten är alldeles för kloka för gå på såna här masspsykos-evenemang.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Jo, så är det naturligtvis men det var länge sen jag upplevde samma inställning från publiken som under torsdagens utskåpning...Ja, vi alla var (är...) enormt frustrerade men tidigare har den frustrationen vänts mot motståndarna. Varför liksom inte försöka fortsätta med det? I ett derby så stjälper det ju egna spelarna än mer om man börjar såga folk i de egna leden hej vilt. Det handlar ju naturligtvis inte om att man inte får ställa krav, snarare tvärtom men i det här läget så blir det ju bara helt jävla fel.Lee Harvey Oswald skrev:Tyvärr är det nog att kräva för mycket, människans mest primitiva krafter väller fram som en stor ostoppbar våg.-daniel- skrev: Tycker hela diskussionen är patetisk... att under en match bua ut & ropa könsord åt sina egna spelare är för mig helt främmande. Man kan ha åsikter, man kan vara förbannad (med all rätt) men förstår verkligen inte hur laget någonsin skall tjäna på att man i stundens hetta buar ut sina egna spelare. Tycker bara det sprider en sjukt pinsam stämning.
Jag har endast några få "titta-på-sportvänner", resten är alldeles för kloka för gå på såna här masspsykos-evenemang.
Tror du man kan förvänta sig något sådant av årets DIF, där spelarna åker och flinar efter att ha blivit rövknullade i ett derby?xxwinniehxx skrev:Slasha av handleden på Lindström så kanske vi kan få med en pinne hem.
Cyniska DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Dessvärre inte..Mäklaren skrev:Tror du man kan förvänta sig något sådant av årets DIF, där spelarna åker och flinar efter att ha blivit rövknullade i ett derby?xxwinniehxx skrev:Slasha av handleden på Lindström så kanske vi kan få med en pinne hem.
Cyniska DIF.
Vad hände med snacket från den öppna träningen?Daniel942 skrev:0-9, alla mål gjorda när Owuya är ute på blålinjen och dansar.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Om man torskar mot Solnasorkarna som inte sett Elitseriens ljus på åtta år ska man hänga med huvudet och hålla käften.
Tystnaden ska vara talande nog då skammen är överväldigad.
Om man mot alla odds ånyo förlorar mot kloaksorkarna från Solna, av med tröjan då man uppenbarligen inte är värdigt att bära den.
22-åriga Stefan Ridderwall ska hålla käften, klippa av sig hårt och kapa löjliga fjunen i plytet.
Den lilla snorungen ska inte tala om för oss - fallna blåa änglar som spillt blod för fanan - vart skåpet ska stå.
Han låg och guppade i Roffes pung när vi troget stod på Hovet sparkade plank, lät vokalligamenten ömma och vid stridens hetta slets loss råttsvansar på Gullmars.
Abattoir, abattoir, mon Dieu quelle horreur!
MEN... dörren svänger ju åt bägge hållen.
Om Owuya är ute och cyklar ska han fanimej få höra att så att han ligger sömnlös en natt eller två.
Lika gärna gjuts det mod i barm på pojkspolningen mellan de lodräta stolparna då glödheta röststarka Järnkaminer skanderar dennes namn.
Citerar bibeln;
Kantänka, ett sådant Järnkamin de höllo
och gjorde i luften så stark compression
att murar och torn uti Solna föllo,
Och råttkungen på näsan föll ned af sin thron

Tystnaden ska vara talande nog då skammen är överväldigad.
Om man mot alla odds ånyo förlorar mot kloaksorkarna från Solna, av med tröjan då man uppenbarligen inte är värdigt att bära den.
22-åriga Stefan Ridderwall ska hålla käften, klippa av sig hårt och kapa löjliga fjunen i plytet.
Den lilla snorungen ska inte tala om för oss - fallna blåa änglar som spillt blod för fanan - vart skåpet ska stå.
Han låg och guppade i Roffes pung när vi troget stod på Hovet sparkade plank, lät vokalligamenten ömma och vid stridens hetta slets loss råttsvansar på Gullmars.
Abattoir, abattoir, mon Dieu quelle horreur!
MEN... dörren svänger ju åt bägge hållen.
Om Owuya är ute och cyklar ska han fanimej få höra att så att han ligger sömnlös en natt eller två.
Lika gärna gjuts det mod i barm på pojkspolningen mellan de lodräta stolparna då glödheta röststarka Järnkaminer skanderar dennes namn.
Citerar bibeln;
Kantänka, ett sådant Järnkamin de höllo
och gjorde i luften så stark compression
att murar och torn uti Solna föllo,
Och råttkungen på näsan föll ned af sin thron

Blue Saints...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det finns redan en bra sammanfattning i matchtråden från i torsdags. Sida 32 tror jag bestämt att det var.Henkos skrev:Vad hände med snacket från den öppna träningen?Daniel942 skrev:0-9, alla mål gjorda när Owuya är ute på blålinjen och dansar.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Sannolikheten för det med mitt spel är säkerligen 70-30....Lee Harvey Oswald skrev:Nice,Kall-El skrev:Var så övertygad om att vi skulle slå AIK förra omgången att det lades in ett 100 kronors spel på vinst för oss och det sprack. Lika övertygad är jag om att vi kommer torska här.
Så pass övertygad att det kommer lämnas in ett spel på SAIK-seger.
Med andra ord skulle det inte förvåna alls om vi lyckades norpa en pinne eller så i eftermiddag, men med tanke på SAIKs kvalite och form borde de vinna med typ 4-1 eller något liknande.
3p till DIF alltså

- -daniel-
"Djurgårdens Andreas Holmqvist tvingades lämna sent återbud till dagens match.
– Han blev sjuk i morse, så honom lämnade vi hemma. Annars är det samma lag som senast, säger tränaren Tomas Montén till Sportbladet."
...Mäklaren blir i varje fall glad. Själv är jag inte lika lyrisk över att tvingas bevittna Deilert istället.
– Han blev sjuk i morse, så honom lämnade vi hemma. Annars är det samma lag som senast, säger tränaren Tomas Montén till Sportbladet."
...Mäklaren blir i varje fall glad. Själv är jag inte lika lyrisk över att tvingas bevittna Deilert istället.

- SirDIFalot
Deilert-Lassen-daniel- skrev:"Djurgårdens Andreas Holmqvist tvingades lämna sent återbud till dagens match.
Nästan som Honken och Ragge.
Expert.
- -daniel-
Ja, verkligen. Hasse - Tage hade ingett mer respekt.SirDIFalot skrev:Deilert-Lassen-daniel- skrev:"Djurgårdens Andreas Holmqvist tvingades lämna sent återbud till dagens match.
Nästan som Honken och Ragge.

Hade man ändå någon slags förhoppning om att detta skulle kunna gå vägen så tycker jag den sjönk ganska kapitalt nu...