Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Hur mycket pengar finns det att få in en toppcenter för? Widings 300 papp går väl till Nilson kommande år?
Expert.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Mäklaren skrev:Bör också tilläggas att man, på backsidan, bör undvika att ha mer än en ung och orutinerad spelare. Backspel handlar så oerhört mycket om rutin och taktik och det finns inte någon back i DIF:s juniorled som behärskar en stabil Elitserienivå. Framåt är det dock annorlunda. Där ser jag gärna att tredje- och fjärdekedjan till stor del består av junisar.
Håller till viss del med. Det är tydligt att DIF den här säsongen är mindre stabila bakåt än föregående. Stefan Lassen har inte ersatt Kyle Klubertanz alternativt Timmy Pettersson. I min uppställning borde det finnas ett visst ekonomiskt utrymme att behålla Josef Boumedienne om Oscar Eklund inte får nytt kontrakt nästa säsong. Ett alternativ skulle vara att bryta kontraktet med Stefan Lassen, men jag är en person som tycker att avtal ska hållas. Oscar är i sina bästa stunder en ok elitserieback. Tyvärr är Oscar väldigt ojämn.

Nedan är en ny uppställning. I den har jag prioriterat att förstärka backsidan framför lagets centersituation.

Jimmie Ölvestad V - Kristofer Ottosson V - Marcus Nilson H
Mathias Tjärnqvist V - Nils Ekman V - Patrik Cehlin H
Tim Eriksson V - John Norman V - Mario Kempe V
Christian Eklund V - Fredrik Weigel V - Daniel Brodin H

Staffan Kronwall V - Andreas Holmqvist H
Ossi Väänänen V - Josef Boumedienne V
David Printz V - Fredrik Claesson V

Extra
Alexander Deilert, b
Stefan Lassen, b - alternativt Oscar Eklund, b
Arvid Strömberg, f
Marcus Sörensen, f - forward från J20
Mika Zibanejad, f - center från J20
Stefan Söder, f
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Det där såg oerhört mycket bättre ut, Östgöten. Cred till dig! Saknar dock fortfarande en till center av riktig spets.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Vore ju inte helt fel med det där laget! Sätt Tellan i mål och byt ut Claesson mot Tjärnqvist sr!

Mumma!

Sen måste ju Krüger ersättas också! In med en riktigt bra center!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

V-sign skrev:Vore ju inte helt fel med det där laget! Sätt Tellan i mål och byt ut Claesson mot Tjärnqvist sr!

Mumma!

Du förstår väl att det inte går att få inte både Tjärnqvist sr och en bra center? Antingen eller, och helst en bra center enligt mig.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nils Ekman - Patrick Thoresen - Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist - Kristofer Ottosson - Jimmie ölvestad
Tim Eriksson - John Norman - Patrik Cehlin
Christian Eklund - Fredrik Weigel - Daniel Brodin

Staffan Kronwall - Josef Boumedienne
Daniel Tjärnqvist - David Printz
Fredrik Claesson - Oscar Eklund
Calle Ackered

Nämnda lag bör bli något dyrare än årets, men herregud vilken förstafemma vi skulle ha. Att få hem Thoresen är givetvis kanske att önska för mycket, men tänk att få se Ekman, Nilson och Thoresen i samma kedja. Tre herrar som skulle komma etta, tvåa och trea i Elitseriens poängliga.
Nam nam. I ett läge som detta känns det också oerhört tungt att vi har Holmqvist under konntrakt, han kostar väldigt mycket och levererar väldigt lite. Jag hade valt att försöka bryta hans kontrakt.
Senast redigerad av Mäklaren den 2010-11-07 15:13:42, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Kentta skrev:
V-sign skrev:Vore ju inte helt fel med det där laget! Sätt Tellan i mål och byt ut Claesson mot Tjärnqvist sr!

Mumma!

Du förstår väl att det inte går att få inte både Tjärnqvist sr och en bra center? Antingen eller, och helst en bra center enligt mig.
Jasså har du insyn i Djurgårdens värvningspolicy?

Varför skulle det INTE gå?

I år fick vi in Ekman, Widing, Kempe och senare även Nilsson.
Om Widing och Krüger försvinner finns det självklart medel att få in en bra center samt Tjärnqvist.

Varför skulle det inte gå?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

MÅLVAKTER.
M.Tellqvist
T.Sandberg
S.Ridderwall

BACKAR
D.Tjärnqvist
S.Kronwall
D.Printz
A.Holmqvist
A.Deilert
S.Lassen
O.Väänänen
F.Claesson
O.Eklund

FORWARDS
P.Cehlin
N.Ekman
T.Eriksson
M.Kempe
M.Nilson
J.Norman
S.Söder
J.Ölvestad
K.Ottosson
M.Tjärnqvist
P.Zackrisson
A.Falk
D.Brodin
M.Hannula
C.Eklund

N.Ekman - K.Ottosson - M.Nilson
M.Tjärnqvist - P.Zackrisson - M.Hannula
J.Ölvestad - A.Falk - P.Cehlin
C.Eklund - J.Norman - T.Eriksson

O.Väänänen - A.Holmqvist
D.Tjärnqvist - S.Kronwall
D.Printz - O.Eklund
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

V-sign skrev:
Kentta skrev:

Mumma!

Jasså har du insyn i Djurgårdens värvningspolicy?

Varför skulle det INTE gå?

I år fick vi in Ekman, Widing, Kempe och senare även Nilsson.
Om Widing och Krüger försvinner finns det självklart medel att få in en bra center samt Tjärnqvist.

Varför skulle det inte gå?
Det där är ju bara ännu mer motiveringar till varför det finns mindre pengar till nästa år? Nilson får ju mer betalt kommande år än i år dessutom.

Svårt att ersätta Krüger med en spelare av samma kaliber för den lönen som han sitter på.
Expert.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Varför skulle det inte gå?[/quote]
Det där är ju bara ännu mer motiveringar till varför det finns mindre pengar till nästa år? Nilson får ju mer betalt kommande år än i år dessutom.

Svårt att ersätta Krüger med en spelare av samma kaliber för den lönen som han sitter på.[/quote]

Jo men ingen här har en aning om vad DIF kan och inte kan värva.

Så jävla lite lär ju inte Krüger tjäna längre.

Jaja Time will tell!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

V-sign skrev:

Jaja Time will tell!
No shit?! Okej, alla som inte VET vad DIF kan värva måste hålla käften. Det här är ju för fan ett forum där vi ska spekulera och diskutera kring Djurgårdens IF? Det är väl ändå ganska logiskt att det inte kommer finnas speciellt mycket pengar till nyförvärv nästa säsong?

Och jo, Krüger skrev på för två år när han var ny från juniorerna och hade gjort 15 matcher i A-laget. Så han lär inte tjäna speciellt mycket överhuvudtaget.
Expert.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Och du valde direkt att ta det där personligt....

Har lite svårt att förstå mig på vissa på den här sidan.

Jag blir lite halvt sågad när jag hoppas på en ny center och Tjärnqvist. Då finns det ju självklart inte pengar till bägge. Jag har inte sagt att jag vet att vi har råd, jag har heller inte sagt att jag vet att vi inte har råd.

Sen när jag svarar på det genom att säga att ingen här vet hur mycket pengar DIF har eller vad de kan och inte kan värva då blir man sågad även för det.

När FAN har jag sagt att man skall hålla käften?

Patetiskt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

V-sign skrev:Och du valde direkt att ta det där personligt....

Har lite svårt att förstå mig på vissa på den här sidan.

Jag blir lite halvt sågad när jag hoppas på en ny center och Tjärnqvist. Då finns det ju självklart inte pengar till bägge. Jag har inte sagt att jag vet att vi har råd, jag har heller inte sagt att jag vet att vi inte har råd.

Sen när jag svarar på det genom att säga att ingen här vet hur mycket pengar DIF har eller vad de kan och inte kan värva då blir man sågad även för det.

När FAN har jag sagt att man skall hålla käften?

Patetiskt!
Personligt? Vad sa jag som var personligt? Det är väl klart ingen vet vad Djurgården kan värva eller inte, men det här är ett forum som är till för att diskutera och spekulera i.
Expert.
V-sign

Inlägg av V-sign »

SirDIFalot skrev:
V-sign skrev:

Jaja Time will tell!
No shit?! Okej, alla som inte VET vad DIF kan värva måste hålla käften. Det här är ju för fan ett forum där vi ska spekulera och diskutera kring Djurgårdens IF? Det är väl ändå ganska logiskt att det inte kommer finnas speciellt mycket pengar till nyförvärv nästa säsong?

Och jo, Krüger skrev på för två år när han var ny från juniorerna och hade gjort 15 matcher i A-laget. Så han lär inte tjäna speciellt mycket överhuvudtaget.
Ja skriver man No shit så tar jag det som att man kanske tagit det jag skrev personligt...eller så är det en dumförklaring av mig. Eller så har jag bara överanalyserat allt?

Jag vet väl mycket väl om att detta är ett forum där man diskuterar och spekulerar gällande vilka spelare som kan tänkas komma eller önskespelare till klubben.

Var ju PRECIS det jag gjorde när jag SPEKULERADE. Sen fick jag höra att det inte var realistiskt och då frågade jag varför det inte kunde vara realistiskt.

Har väl spekulerat och diskuterat precis lika mycket som du? Eller?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Man ska väl komma ihåg att vi oftast förlorar fler spelare än vi räknar med på förhand. NHL hugger på det mesta och KHL blir fortfarande starkare gentemot oss.

Mina spekulationer ser ut ungefär såhär.

Forwards:
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Norman - Ny center - Ekman
Kempe - Ny center - Tjärnqvist
Mitman - Weigel - Brodin
Extraspelare: Strömberg, Sörensen

Förluster: Krüger är till 99,9% chans förlorad såklart. Jag tror att Sillen får kontrakt av Nashville med AHL-spel till följd. Widing rör på sig, Falk lägger av och Fimpen erbjuds ej nytt kontrakt. Jag tror tyvärr inte att Söder kommer att klara av att utmana ordentligt heller.

Nyförvärv:
Spetsvärvad center utifrån, ersätter Norman som antingen går ner i tredje eller spelar ytter. Gärna Engqvist om han inte fastnar i Montreal.
Defensivt ansvarfull center utifrån som tar plats i tredjefemman.
Weigel flyttas upp från J20 som fjärdecenter.
Lite önsketänkande från mig kanske men Mitman borde verkligen få kontrakt och spela i en fjärdelina. Han har potentialen att bli en Fimpen+, kulturbärare och stort hatobjekt i övriga Elitserien. Spelar uppoffrande i PK och är stark nära sargen.
Sörensen bör också få kontrakt och ligga på bubblan mellan J20 och a-laget nästa säsong.

Backsidan:
Printz - Kronwall
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Claesson
Extraspelare: Lassen, Deilert

Förluster:
Jag tror att Boumedienne flyttar på sig ifall vi kan få Kronwall att stanna.
Ragge lägger av (redan nu i vinter).

Nyförvärv:
Får man hoppas på Tjärnqvist Sr denna gång då?

Målvakter:
Wesslau
Owuya

Förluster:
Riddarn gör en hyfsad vinter och vår, Islanders skriver kontrakt och han lirar AHL.
Sandberg rör på sig, Due-Boje tar platsen som "tredjekeeper".

Nyförvärv:
Wesslau tar inte plats i ett Columbus som har det bra på målvaktssidan.

Det här lär man väl garva gott åt i vår för att inte tala om om ett år, men det är ju lite så det ska vara...
Senast redigerad av AMMC den 2010-11-07 17:53:44, redigerad totalt 1 gånger.
Låst