Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden
Re: Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden
Daniel, det borde du veta, du som var med hela förra tävlingen. Det spelar ingen roll om man inte svara rätt på de andra frågorna. Bonusfrågan gäller fortfarande. Du kan alltså svara fel på alla normala frågor men få rätt på bonusfrågan och då få tio poäng. Det trodde jag var självklart 

Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vadå för tävlingsinriktad?
Är det tävling så är det, ingen ska stå i min väg!
Forza Snazzi!
Chalalalalalala,
chalalalalalala.
Är det tävling så är det, ingen ska stå i min väg!
Forza Snazzi!
Chalalalalalala,
chalalalalalala.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
Förstår faktiskt inte vad du dillar om. Ifall man frågar NÄR GÖRS FÖRSTA MÅLET och någon svarar efter X minuter (men i fel period) så har man väl förihelvete inte svarat rätt på frågan?!?!lilleman skrev:Daniel, det borde du veta, du som var med hela förra tävlingen. Det spelar ingen roll om man inte svara rätt på de andra frågorna. Bonusfrågan gäller fortfarande. Du kan alltså svara fel på alla normala frågor men få rätt på bonusfrågan och då få tio poäng. Det trodde jag var självklart
Stadions svar på frågan:
Bonus: Brunkarmål av Tjärnqvist 7:38 in i andra perioden.
Så löjligt uppenbart att Edin skall ha första platsen efter omgång 1 så det inte är sant...vad fan har du druckit egentligen? Smuttat på farsans grodpittsgrogg?

Varför har jag inte fått mina poäng Lilleman? Har svarat rätt på både fråga ett och två men finns inte med i poänglistan... 

Det är inte förrän nu, klockan 05:03 och jag är på fyllan som jag inser att det givetvis är JAG som ska få bonuspoängen, Stadion tippade ju inte ens i rätt jävla period, jag var ju fan 18 minuter närmare än vad Stadion var.-daniel- skrev:Förstår faktiskt inte vad du dillar om. Ifall man frågar NÄR GÖRS FÖRSTA MÅLET och någon svarar efter X minuter (men i fel period) så har man väl förihelvete inte svarat rätt på frågan?!?!lilleman skrev:Daniel, det borde du veta, du som var med hela förra tävlingen. Det spelar ingen roll om man inte svara rätt på de andra frågorna. Bonusfrågan gäller fortfarande. Du kan alltså svara fel på alla normala frågor men få rätt på bonusfrågan och då få tio poäng. Det trodde jag var självklart
Stadions svar på frågan:
Bonus: Brunkarmål av Tjärnqvist 7:38 in i andra perioden.
Så löjligt uppenbart att Edin skall ha första platsen efter omgång 1 så det inte är sant...vad fan har du druckit egentligen? Smuttat på farsans grodpittsgrogg?
Tjärnqvist? Check.
Rätt jävla period? Check.
Brunkarmål? Näe.
Lilleman, gör det enda rätta och ge mig poängen.
Edit: För att förtydliga:
Mitt tips: Vid 09:17 så står Tjärna påpassligt framför mål och petar in en retur efter ett halvdant skott av Jimmie.
Stadions tips:Brunkarmål av Tjärnqvist 7:38 in i andra perioden.
Facit: Tjärnqvist gör 1-0 vid 03:42 i första perioden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vad fan? Vad har hänt med mig? Har jag tappat min gåva?
My bad m8s, jag fixar det på en gång.
My bad m8s, jag fixar det på en gång.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är det tävling inför Brynäsmatchen?
Du skrev att:
"Fram tills storsatsningen så kommer det att vara en tävling inför varje HEMMAmatch, och bonusfrågorna kommer inför var tredje hemmamatch."
Ska vi tippa bortamatcher också?

Du skrev att:
"Fram tills storsatsningen så kommer det att vara en tävling inför varje HEMMAmatch, och bonusfrågorna kommer inför var tredje hemmamatch."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag la till att till vissa bortamatcher är det tävlingar där man bara ska tippa resultatBOMBOM BOUCHARD skrev:Är det tävling inför Brynäsmatchen?![]()
Du skrev att:

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tack Kungen, då vet jag!lilleman skrev:Jag la till att till vissa bortamatcher är det tävlingar där man bara ska tippa resultatBOMBOM BOUCHARD skrev:Är det tävling inför Brynäsmatchen?![]()
Du skrev att:
Ditt ord är min lag.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Äh, missade första omgången av tävlingen. Lilleman, hoppas att man får haka på i alla fall?
Petar in ett tips i den andra tråden.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Självklart får du haka påWainscotting skrev:Äh, missade första omgången av tävlingen. Lilleman, hoppas att man får haka på i alla fall?

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Vi har inte så mycket till val, klart det är okej!lilleman skrev:Jag är borta i helgen så kommer rätta Saik frågorna sent på Söndag kväll. Hoppas det är ok för alla..
Förresten, vad var Lillemans SEB kontonummer? Glömt bort från förra året.

Det fortsätter att vara en hemlighetSnazzi skrev:Vi har inte så mycket till val, klart det är okej!lilleman skrev:Jag är borta i helgen så kommer rätta Saik frågorna sent på Söndag kväll. Hoppas det är ok för alla..
Förresten, vad var Lillemans SEB kontonummer? Glömt bort från förra året.

Förövrigt så är frågorna till DIF-SAIK uppdaterade i första inlägget i den andra tråden.
Lycka till alla!
Uppdaterar ställningen söndagkväll.
Ställningen uppdaterad i andra trådens första inlägg där ni också får info om när nästa stycke frågor kommer upp.
Ytterst få som ens fick poäng i denna omgång, i stort sett oförändrad tabell.
Inför derbyn kommer det att bli mycket specilla frågor.
Det kommer att vara tre stycken normala frågor och sedan en vanlig bonusfråga OCH derbybonus.
INFORMATION ANGÅENDE DERBYBONUSEN:
En person kommer kunna få rätt på derbybonusen. Vinner man derbybonusen är man immun från att åka ut tävlingen fram tills slutspelet!
Det är fem derbyn under säsongen, alltså kan fem personer vinna derbybonusen, dock har man en gång vunnit en derbybonus så kan man inte vinna den igen.
Jag hoppas att alla förstår och tycker att idén låter intressant
Ytterst få som ens fick poäng i denna omgång, i stort sett oförändrad tabell.
Inför derbyn kommer det att bli mycket specilla frågor.
Det kommer att vara tre stycken normala frågor och sedan en vanlig bonusfråga OCH derbybonus.
INFORMATION ANGÅENDE DERBYBONUSEN:
En person kommer kunna få rätt på derbybonusen. Vinner man derbybonusen är man immun från att åka ut tävlingen fram tills slutspelet!
Det är fem derbyn under säsongen, alltså kan fem personer vinna derbybonusen, dock har man en gång vunnit en derbybonus så kan man inte vinna den igen.
Jag hoppas att alla förstår och tycker att idén låter intressant

Senast redigerad av lilleman den 2010-09-27 20:33:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Tycker att idén men derbybonus verkar helt okej. Däremot poängen i PM är jag inte så mycket för. Lite smått orättvist när folk som kämpat hela säsongen kommer ligga i underläge på kanske upp till 20 poäng.