Jag uppfattar det så att de ska ha två kanaler, Canal + hockey och Canal plus sport 1. Och sen försöka spridda ut alla matcherna som i Allsvenskan, så de kan sända alla.tMy skrev:Nu blev jag förrvirradSnazzi skrev:Canal+ gör om. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ortet.html
Kommer det innebära att det i framtiden blir som i fotbollen, att alla matcher spelas på olika dagar och olika tider?, sänder de fortfarande samtliga av Djurgårdens matcher nästa säsong, men på en kanal?
Eller hur fan har de utformat den där kanalen?
Har Canal+ max så jag lär ju få Canal+ hockey, förövrigt så tycker jag det var ett roligt initiativ med att visa försäsongs matcherna, mer hockey åt folket
Säsongen 2010/2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2010/2011
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Antagligen kommer du vara tvungen att välja det dyraste paketet de har att erbjuda, för att få se ditt lags alla matcher.tMy skrev:Nu blev jag förrvirradSnazzi skrev:Canal+ gör om. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ortet.html
Kommer det innebära att det i framtiden blir som i fotbollen, att alla matcher spelas på olika dagar och olika tider?, sänder de fortfarande samtliga av Djurgårdens matcher nästa säsong, men på en kanal?
Eller hur fan har de utformat den där kanalen?
Har Canal+ total och lär köpa canal+ max så jag lär ju få Canal+ hockey, förövrigt så tycker jag det var ett roligt initiativ med att visa försäsongs matcherna, mer hockey åt folket
Som Marie skrev, "Till alla: Om jag förstått rätt så ska paketet Max ersätta de matcher som tidigare fanns på säsongskortet. Det vill säga, vill man kunna se alla borta och hemma för ett lag så blir det det dyraste paketet. "
Skillnaden verkar vara som så att du får massor med andra kanaler från Canal+ utbud som du egentligen kanske inte vill ha, för en lite högre prislapp.
Dock är det inte säkert att priserna faktiskt höjs(haha!), vad jag kommer ihåg så förlorade Canal+ rättigheterna för PL till Viasat och där försvinner nog många kunder.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vilken härlig kvällstupplur man lyckades ta för två timmar sedan.
Jag har nog aldrig haft en lika klar dröm, och sällan så har man mått så bra i sömnen.
Djurgården ledde med 3-0 borta mot Modo efter 7 minuter, sen snodde Mathias Tjärnqvist pucken från Nicke D precis framför Modos mål och tryckte upp 4an i nättaket efter 7.29 i spel 5 mot 3.
Efter det snackade en Modo spelare, åkte ut 2 minuter, och vi skulle just inleda spel 5 mot 3 i 1 minut och 31 sekunder direkt vid nedsläpp, men då vaknade jag tyvärr... Fortsättning följer inatt?
Det var nästan lite läskigt hur verkligen drömmen var, och nu är man lagom deprimerad. 120 dagar kvar... Hur fan ska man överleva?
Jag har nog aldrig haft en lika klar dröm, och sällan så har man mått så bra i sömnen.
Djurgården ledde med 3-0 borta mot Modo efter 7 minuter, sen snodde Mathias Tjärnqvist pucken från Nicke D precis framför Modos mål och tryckte upp 4an i nättaket efter 7.29 i spel 5 mot 3.
Efter det snackade en Modo spelare, åkte ut 2 minuter, och vi skulle just inleda spel 5 mot 3 i 1 minut och 31 sekunder direkt vid nedsläpp, men då vaknade jag tyvärr... Fortsättning följer inatt?

Det var nästan lite läskigt hur verkligen drömmen var, och nu är man lagom deprimerad. 120 dagar kvar... Hur fan ska man överleva?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Var det likadant förra säsongen, och hur ser det ut för dom andra lagen?Snazzi skrev:EDIT: Jag har fått det till 7 lördagsmatcher på hemma-is, och 12 på borta. Borde inte det vara lite rättvisare fördelat?(Ingen aning om hur det sett ut förut)
Känns som att vi borde gå med lite förlust gentemot de andra lagen eftersom helgmatcher generellt lockar mer publik.

Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Det är väl som vanligt, jag tar det för givet.Pluggen skrev:Var det likadant förra säsongen, och hur ser det ut för dom andra lagen?Snazzi skrev:EDIT: Jag har fått det till 7 lördagsmatcher på hemma-is, och 12 på borta. Borde inte det vara lite rättvisare fördelat?(Ingen aning om hur det sett ut förut)
Känns som att vi borde gå med lite förlust gentemot de andra lagen eftersom helgmatcher generellt lockar mer publik.
Lag som Färjestad, Frölunda, Hv71 har garanterat betydligt fler lördagsmatcher än övriga lag. Det kan jag konstatera utan att ens kolla på spelschemat eftersom dom alltid får bästa möjliga spelscheman år efter år efter år.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Måste säga att vi har grymma fystränare i hockeyn. Älskar att man kör så mycket kombinerat styrka/kondition. Brukar ju annars vara mycket "Spring tre km nu sen går vi in och lassar på max i bänkpressen". Högberg och Schumi har stooor del i silvret förra året. Hoppas DIF behåller dessa och inte gör som fotbollen..
Ruggigt rolig klipp från gymmet.
* Mark in the park. Skönt minspel.
* Tjärna som står och tänker spy bredvid cykeln.
* Är det Figren som skymtar förbi 2.59? Strömberg?
Hoppas bara att spelarna käkar ordentligt. Sådan här träning kan man annars gå ner i vikt med.
Gillar också att man kör ganska lätt nu. Så att tekniken sitter till kommande lägerveckor, slipper nog en hel del skador med det.
Ruggigt rolig klipp från gymmet.
* Mark in the park. Skönt minspel.
* Tjärna som står och tänker spy bredvid cykeln.
* Är det Figren som skymtar förbi 2.59? Strömberg?
Hoppas bara att spelarna käkar ordentligt. Sådan här träning kan man annars gå ner i vikt med.
Gillar också att man kör ganska lätt nu. Så att tekniken sitter till kommande lägerveckor, slipper nog en hel del skador med det.
Född till sportchef.
Då är väl backsidan klar då.. Hur tycker ni man ska formera backparen?
Ragnarsson - Ragge var ju lite segare förra året. Undra om man kan förvänta sig ytterliggare nedgång eller om det stabilt som förra året. En bra back som bör ha en hyfsad snabb back brevid sig. Riktigt bra defensivt och stabil framåt.
Holmqvist - Tyckte han ryckte upp sig förra året. Såg starkare och mer vältajmad ut. Bra offensivt och hyfsad defensiv. Bra första pass men bör skjuta mer.
David Printz - Nonchalant med pucken ibland. Bra defensivt, positionssäker i egen zon. Inte speciellt kreativ.
Oscar Eklund - Orosobjekt #1 under stora delar av förra säsongen. Ryckte upp sig rejält efter jul och var riktigt bra i slutspelet. Rejäl, placeringssäker, bra uppspel och hygglig offensiv.
Josef Boumedinne - Ganska allround och välmeriterad, måste säga att jag har lite taskig koll på honom.
Stefan Lassen - Samma sak här. Ska ju vara rejäl i egen zon och runt egna målet. Skridskostark och en bra första pass.
Ut efter detta skulle jag föreslå (utan att sätta ut "första backpar", "Andra backpar", osv.
Ragge - Lassen.
Kommentar: Ragge kan hjälpa till att utveckla Lassen. Tror dom kompletterar varandra bra.
Holmqvist - Printz
Kommentar: Holmqvist sköter uppspelen och Printz proppar. Typ så.
Boumedinne - Eklund
Kommentar: Boumedinne bidrar med rutin och kanske kan lära Oscar något fulknep.
En tanke bara.
Kan ju vara så att man vill behålla Ragge - Holmqvist också..
Vad tycker ni andra?
Ragnarsson - Ragge var ju lite segare förra året. Undra om man kan förvänta sig ytterliggare nedgång eller om det stabilt som förra året. En bra back som bör ha en hyfsad snabb back brevid sig. Riktigt bra defensivt och stabil framåt.
Holmqvist - Tyckte han ryckte upp sig förra året. Såg starkare och mer vältajmad ut. Bra offensivt och hyfsad defensiv. Bra första pass men bör skjuta mer.
David Printz - Nonchalant med pucken ibland. Bra defensivt, positionssäker i egen zon. Inte speciellt kreativ.
Oscar Eklund - Orosobjekt #1 under stora delar av förra säsongen. Ryckte upp sig rejält efter jul och var riktigt bra i slutspelet. Rejäl, placeringssäker, bra uppspel och hygglig offensiv.
Josef Boumedinne - Ganska allround och välmeriterad, måste säga att jag har lite taskig koll på honom.
Stefan Lassen - Samma sak här. Ska ju vara rejäl i egen zon och runt egna målet. Skridskostark och en bra första pass.
Ut efter detta skulle jag föreslå (utan att sätta ut "första backpar", "Andra backpar", osv.
Ragge - Lassen.
Kommentar: Ragge kan hjälpa till att utveckla Lassen. Tror dom kompletterar varandra bra.
Holmqvist - Printz
Kommentar: Holmqvist sköter uppspelen och Printz proppar. Typ så.
Boumedinne - Eklund
Kommentar: Boumedinne bidrar med rutin och kanske kan lära Oscar något fulknep.
En tanke bara.
Kan ju vara så att man vill behålla Ragge - Holmqvist också..
Vad tycker ni andra?
Född till sportchef.
Printz och Holmqvist låter som ett par som kanske tillsammans står för lite för mycket individuella misstag. Skulle nog hellre vilja se följande formering av backarna:
Ragge - Holmqvist.
Ragge vet var skåpet skall stå och Holmqvist borde vara speedig nog att täcka upp.
Printz - Eklund
Eklund bra på grillorna och borde kunna sköta uppspelen på ett bra sätt. Printz tyngd håller rent framför kassen. Bra att kombinera Printzens lite trögare skridskoåkning med Eklunds kvickare. Båda dessa spelare borde dessutom vara redo att ta lite större individuellt ansvar då de varit med ett tag.
Josef - Lassen
Om Lassen nu är defensivt stor, stark och skicklig bör han spela tillsammans med en back som kan stå för lite mer offensiv och dessutom tillåta honom att spela offensivt. Av det jag kommer ihåg av Josef besitter han ganska fina offensiva egenskaper samt har en helt okej skridksoåkning. De båda nykomlingarna borde fungera ihop i alla fall. Känns dessutom som att det backparet kan bli lite lagom småfult dessutom. Frågan är väl snarast om dansken håller på denna nivån.
Ragge - Holmqvist.
Ragge vet var skåpet skall stå och Holmqvist borde vara speedig nog att täcka upp.
Printz - Eklund
Eklund bra på grillorna och borde kunna sköta uppspelen på ett bra sätt. Printz tyngd håller rent framför kassen. Bra att kombinera Printzens lite trögare skridskoåkning med Eklunds kvickare. Båda dessa spelare borde dessutom vara redo att ta lite större individuellt ansvar då de varit med ett tag.
Josef - Lassen
Om Lassen nu är defensivt stor, stark och skicklig bör han spela tillsammans med en back som kan stå för lite mer offensiv och dessutom tillåta honom att spela offensivt. Av det jag kommer ihåg av Josef besitter han ganska fina offensiva egenskaper samt har en helt okej skridksoåkning. De båda nykomlingarna borde fungera ihop i alla fall. Känns dessutom som att det backparet kan bli lite lagom småfult dessutom. Frågan är väl snarast om dansken håller på denna nivån.
Tycker nog Lassen bör få kanske 15 omgångar på sig att acklimatisera sig till ES-tempo.
Är ju en liten chansning, men tycker att oddsen ser hyfsade ut..
Är ju en liten chansning, men tycker att oddsen ser hyfsade ut..
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, tycker nog också dessa bör testas initialt:
Ragge - Honken
Bom Bom - Lassen
Printz - Eklund
Känns lite tråkigt att bryta på Ragge & Honken som trots allt fungerade bra förra säsongen. Jag är mest orolig för att Ragnarsson skall ha tappat än mer till nästa säsong... Hoppas han får vara OK i ryggen - då är jag övertygad om att han fortfarande håller en hög nivå.
Ragge - Honken
Bom Bom - Lassen
Printz - Eklund
Känns lite tråkigt att bryta på Ragge & Honken som trots allt fungerade bra förra säsongen. Jag är mest orolig för att Ragnarsson skall ha tappat än mer till nästa säsong... Hoppas han får vara OK i ryggen - då är jag övertygad om att han fortfarande håller en hög nivå.
Så länge Andreas Holmqvist ger fan i att vara nonchalant, seg och ramla på egen blålinje så är jag nöjd. Dessutom måste karljesus börja skjuta. Han är fullkomligt sönderläst.
Men annars ser det bra ut.

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
En Mäklare som är negativ om en spelare = den spelaren tar oss med dunder och brak och spelar bättre än någonsin förr.Mäklaren skrev:Så länge Andreas Holmqvist ger fan i att vara nonchalant, seg och ramla på egen blålinje så är jag nöjd. Dessutom måste karljesus börja skjuta. Han är fullkomligt sönderläst.
Se bara på Eklund och Wesslau... och Engqvist för den delen (minns jag rätt så var även Printz en av dom)

Så detta ser lovande ut. Ska vi räkna med en 15-20 PP mål från Honken den här säsongen?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Varför tror ni att jag är som jag är?sthlm_dif skrev:En Mäklare som är negativ om en spelare = den spelaren tar oss med dunder och brak och spelar bättre än någonsin förr.Mäklaren skrev:Så länge Andreas Holmqvist ger fan i att vara nonchalant, seg och ramla på egen blålinje så är jag nöjd. Dessutom måste karljesus börja skjuta. Han är fullkomligt sönderläst.
Se bara på Eklund och Wesslau... och Engqvist för den delen (minns jag rätt så var även Printz en av dom)
Så detta ser lovande ut. Ska vi räkna med en 15-20 PP mål från Honken den här säsongen?

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
http://www.dailiescountdown.se/c.aspx?u ... 78148U2E1B
Efter nyförvärven så vill jag att ET ska dra igång nu på en gång! Jag minns hur taggad jag var för att få se Mackan, Tjärna och Kyle i höstas, nu är det Lassen, Ekman, Boumedienne och den okände centern som jag vill ta tempen på.
Vilken fantastisk rolig säsong det här kommer bli.
Efter nyförvärven så vill jag att ET ska dra igång nu på en gång! Jag minns hur taggad jag var för att få se Mackan, Tjärna och Kyle i höstas, nu är det Lassen, Ekman, Boumedienne och den okände centern som jag vill ta tempen på.
Vilken fantastisk rolig säsong det här kommer bli.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Å ena sidan...
- Ragge har fått kontroll på ryggen och är tillbaka där han var för två år sedan
- Holmqvist har nött direktskott och pangar in 15 kassar från blålinjen
- Boumedinne visar sin klass från start. Stabil och tuff bakåt. Resolut framåt.
- Oscar Eklund tar ytterliggare ett steg över slutspelsformen
- Printz passar pucken fort och proppar 4-5 rejäla tacklingar per match
- Lassens utveckling går spikrakt uppåt. uppvaktas av KHL och NHL men skriver på 3 år med DIF
- Kruger tar ännu ett steg
- Nils Ekman är precis så bra som man tänker sig
- Mackan signar och är i toppform från start till mål. Gör över 30 kassar.
- Ridderwall jämnhet och hög prestationsförmåga. Owuya gör det stabilt.
- Cehlin och Brodin är 5 kg tyngre och visar det
- Ytterliggare junisar visar upp sig
....Å andra sidan
- Ragge går sönder i European Trophy
- Holmqvist är sådär holmqvist dålig. Hela säsongen
- Boumedinne är en besvikelse, skadad 60% av säsongen
- Oscar Eklund är sådär Oscar Eklund dålig. Hela säsongen
- Printz är sådär Printz dålig. Hela säsongen.
- Lassen är en stabbig temposvag låtsatsback.
- Kruger sticker till NHL
- Ekman är ointresserad och slö, han har ju sina tre år.
- Mackan sticker till NHL.
- Ridderwall kan inte hantera förstaspaden och klappar igenom.
- Cehlin och Brodin slutar spela sitt spel och blir rädda och osäkra
- Junisarna vi tar upp är fenomenalt dåliga.
Båda scenariona känns lika troliga/o-troliga.
- Ragge har fått kontroll på ryggen och är tillbaka där han var för två år sedan
- Holmqvist har nött direktskott och pangar in 15 kassar från blålinjen
- Boumedinne visar sin klass från start. Stabil och tuff bakåt. Resolut framåt.
- Oscar Eklund tar ytterliggare ett steg över slutspelsformen
- Printz passar pucken fort och proppar 4-5 rejäla tacklingar per match
- Lassens utveckling går spikrakt uppåt. uppvaktas av KHL och NHL men skriver på 3 år med DIF
- Kruger tar ännu ett steg
- Nils Ekman är precis så bra som man tänker sig
- Mackan signar och är i toppform från start till mål. Gör över 30 kassar.
- Ridderwall jämnhet och hög prestationsförmåga. Owuya gör det stabilt.
- Cehlin och Brodin är 5 kg tyngre och visar det
- Ytterliggare junisar visar upp sig
....Å andra sidan
- Ragge går sönder i European Trophy
- Holmqvist är sådär holmqvist dålig. Hela säsongen
- Boumedinne är en besvikelse, skadad 60% av säsongen
- Oscar Eklund är sådär Oscar Eklund dålig. Hela säsongen
- Printz är sådär Printz dålig. Hela säsongen.
- Lassen är en stabbig temposvag låtsatsback.
- Kruger sticker till NHL
- Ekman är ointresserad och slö, han har ju sina tre år.
- Mackan sticker till NHL.
- Ridderwall kan inte hantera förstaspaden och klappar igenom.
- Cehlin och Brodin slutar spela sitt spel och blir rädda och osäkra
- Junisarna vi tar upp är fenomenalt dåliga.
Båda scenariona känns lika troliga/o-troliga.
Född till sportchef.