Derby mot Solna AIK
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Derby mot Solna AIK
Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.
Bortastället inkluderar alla färger, den är DIF.
Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
Sen att DIF blir totalt utskrattade på bortaplan hör inte hemma här då eller?Snazzi skrev:Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.

I rest my case.Snazzi skrev: Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag skrattar inte åt dem, gör du? Jag älskar mitt DIF oavsett om jag är ensam att fullkomligt älska de gula tröjorna. Gillar dem skarpt!-daniel- skrev:Sen att DIF blir totalt utskrattade på bortaplan hör inte hemma här då eller?Snazzi skrev:Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.
I rest my case.Snazzi skrev: Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
Vadå, det är rätt imponerande tycker jag............ses på Mjällby.
OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Är man mindre DIF för att man inte har en kärlek till allsvensk fotboll?Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
OK! Vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.Snazzi skrev:Är man mindre DIF för att man inte har en kärlek till allsvensk fotboll?Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Är de andra halvDIF då eller? Förstår faktiskt inte hur du tänker. Man blir inte mindre DIF för att man inte gillar fotboll.Millwall skrev:OK! Vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.Snazzi skrev:Är man mindre DIF för att man inte har en kärlek till allsvensk fotboll?Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
Trefligt värre att du försöker bidra till hetsen, men alla DIF är väl lika mycket värda?
Som ditt signum antyder, "Lycka är att vara Djurgårdare" så kan man inte välja att vara det ena eller det andra. Antingen är man Djurgårdare eller så är man det inte.Snazzi skrev:Trefligt värre att du försöker bidra till hetsen, men alla DIF är väl lika mycket värda?
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
-
Millwall //
Jag tycker att det där sättet att resonera ter sig lite märkligt. Så som du argumenterar finns det bara två lägen; allt eller inget. Tänker man på det viset är det svårt att veta var man ska dra gränsen, är man inte djurgårdare om man inte följer DIF aktivt inom precis alla sektioner? Var är det legitimt att dyka upp och inte? Hur kommer det sig att fler inte går på Amerikansk Fotboll? Handboll? Bandy? Innebandy? Varför är publiksiffrorna så låga när DIF DFF spelar match? De som inte stöttar boxarna eller fotbollsjuniorerna aktivt, är de verkligen riktiga djurgårdare?
Svaret är enkelt. Man går och ser det man är intresserad av. Det är inte svårare än så. Tycker man inte om allsvensk fotboll, och det kan jag verkligen förstå trots att jag själv älskar Allsvenskan, så går man inte och tittar.
Jag tycker att det där sättet att resonera ter sig lite märkligt. Så som du argumenterar finns det bara två lägen; allt eller inget. Tänker man på det viset är det svårt att veta var man ska dra gränsen, är man inte djurgårdare om man inte följer DIF aktivt inom precis alla sektioner? Var är det legitimt att dyka upp och inte? Hur kommer det sig att fler inte går på Amerikansk Fotboll? Handboll? Bandy? Innebandy? Varför är publiksiffrorna så låga när DIF DFF spelar match? De som inte stöttar boxarna eller fotbollsjuniorerna aktivt, är de verkligen riktiga djurgårdare?
Svaret är enkelt. Man går och ser det man är intresserad av. Det är inte svårare än så. Tycker man inte om allsvensk fotboll, och det kan jag verkligen förstå trots att jag själv älskar Allsvenskan, så går man inte och tittar.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Jag förstår din synpunkt, men i min värld är man DIF i allt, inte bara i vissa utvalda delar.Wainscotting skrev:Millwall //
-
Självklart ska man vara DIF i allt! Poängen i det hela är att man är inte mindre DIF om man enbart är intresserad av ishockeyn, eller fotbollen eller något annat för den delen. Att säga att någon är mindre djurgårdare än någon annan bara för att den personen inte går på ett fotbollsderby i bottenskiktet i en av Europas sämsta högstaserier en söndagsförmiddag den helg då det är Valborg/första maj klingar inte så lite fel...Millwall skrev:
Jag förstår din synpunkt, men i min värld är man DIF i allt, inte bara i vissa utvalda delar.
I min värld är man antingen djurgårdare eller så är man det inte. Hur många matcher och i vad man går på är en annan sak som ju självfallet beror på tid, ekonomi, intresse, väder till viss del, sällskap och vad man har för andra åtaganden.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Min också.Wainscotting skrev: I min värld är man antingen djurgårdare eller så är man det inte. Hur många matcher och i vad man går på är en annan sak som ju självfallet beror på tid, ekonomi, intresse, väder till viss del, sällskap och vad man har för andra åtaganden.
Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd?Millwall skrev:Jag förstår din synpunkt, men i min värld är man DIF i allt, inte bara i vissa utvalda delar.Wainscotting skrev:Millwall //

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Du glömmer ju DIF fäktning, DIF boxning och DIF konståkning!Berra skrev: Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:Du glömmer ju DIF fäktning, DIF boxning och DIF konståkning!Berra skrev: Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd?
My bad, då blir det ju ännu mer imponerande

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.