Derby mot Solna AIK

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Derby mot Solna AIK

Inlägg av Snazzi »

Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.
Bortastället inkluderar alla färger, den är DIF.

Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev:Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.
Sen att DIF blir totalt utskrattade på bortaplan hör inte hemma här då eller? :wink:
Snazzi skrev: Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
I rest my case.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev:Gul är en av våra färger, precis lika mycket som blå och röd.
Sen att DIF blir totalt utskrattade på bortaplan hör inte hemma här då eller? :wink:
Snazzi skrev: Ingen kan slå våra DHL finnar! (Förutom Malmö, Häcken, Helsingborg, Elfsborg hittils)
I rest my case.
Jag skrattar inte åt dem, gör du? Jag älskar mitt DIF oavsett om jag är ensam att fullkomligt älska de gula tröjorna. Gillar dem skarpt!

Vadå, det är rätt imponerande tycker jag............ses på Mjällby.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.

ÄLSKA DIF!

HATA AIK!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.

ÄLSKA DIF!

HATA AIK!
Är man mindre DIF för att man inte har en kärlek till allsvensk fotboll?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Snazzi skrev:
Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.

ÄLSKA DIF!

HATA AIK!
OK! Vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Millwall skrev:
Snazzi skrev:

ÄLSKA DIF!

HATA AIK!
OK! Vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
Är de andra halvDIF då eller? Förstår faktiskt inte hur du tänker. Man blir inte mindre DIF för att man inte gillar fotboll.
Trefligt värre att du försöker bidra till hetsen, men alla DIF är väl lika mycket värda?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Snazzi skrev:Trefligt värre att du försöker bidra till hetsen, men alla DIF är väl lika mycket värda?
Som ditt signum antyder, "Lycka är att vara Djurgårdare" så kan man inte välja att vara det ena eller det andra. Antingen är man Djurgårdare eller så är man det inte.

ÄLSKA DIF!

HATA AIK!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Millwall //

Jag tycker att det där sättet att resonera ter sig lite märkligt. Så som du argumenterar finns det bara två lägen; allt eller inget. Tänker man på det viset är det svårt att veta var man ska dra gränsen, är man inte djurgårdare om man inte följer DIF aktivt inom precis alla sektioner? Var är det legitimt att dyka upp och inte? Hur kommer det sig att fler inte går på Amerikansk Fotboll? Handboll? Bandy? Innebandy? Varför är publiksiffrorna så låga när DIF DFF spelar match? De som inte stöttar boxarna eller fotbollsjuniorerna aktivt, är de verkligen riktiga djurgårdare?

Svaret är enkelt. Man går och ser det man är intresserad av. Det är inte svårare än så. Tycker man inte om allsvensk fotboll, och det kan jag verkligen förstå trots att jag själv älskar Allsvenskan, så går man inte och tittar.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Wainscotting skrev:Millwall //

Jag tycker att det där sättet att resonera ter sig lite märkligt. Så som du argumenterar finns det bara två lägen; allt eller inget. Tänker man på det viset är det svårt att veta var man ska dra gränsen, är man inte djurgårdare om man inte följer DIF aktivt inom precis alla sektioner? Var är det legitimt att dyka upp och inte? Hur kommer det sig att fler inte går på Amerikansk Fotboll? Handboll? Bandy? Innebandy? Varför är publiksiffrorna så låga när DIF DFF spelar match? De som inte stöttar boxarna eller fotbollsjuniorerna aktivt, är de verkligen riktiga djurgårdare?

Svaret är enkelt. Man går och ser det man är intresserad av. Det är inte svårare än så. Tycker man inte om allsvensk fotboll, och det kan jag verkligen förstå trots att jag själv älskar Allsvenskan, så går man inte och tittar.
Jag förstår din synpunkt, men i min värld är man DIF i allt, inte bara i vissa utvalda delar.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Millwall skrev:
Jag förstår din synpunkt, men i min värld är man DIF i allt, inte bara i vissa utvalda delar.
Självklart ska man vara DIF i allt! Poängen i det hela är att man är inte mindre DIF om man enbart är intresserad av ishockeyn, eller fotbollen eller något annat för den delen. Att säga att någon är mindre djurgårdare än någon annan bara för att den personen inte går på ett fotbollsderby i bottenskiktet i en av Europas sämsta högstaserier en söndagsförmiddag den helg då det är Valborg/första maj klingar inte så lite fel...

I min värld är man antingen djurgårdare eller så är man det inte. Hur många matcher och i vad man går på är en annan sak som ju självfallet beror på tid, ekonomi, intresse, väder till viss del, sällskap och vad man har för andra åtaganden.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Wainscotting skrev: I min värld är man antingen djurgårdare eller så är man det inte. Hur många matcher och i vad man går på är en annan sak som ju självfallet beror på tid, ekonomi, intresse, väder till viss del, sällskap och vad man har för andra åtaganden.
Min också.
Berra

Inlägg av Berra »

Millwall skrev:
Wainscotting skrev:Millwall //

Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd? :shock:
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Berra skrev: Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd? :shock:
Du glömmer ju DIF fäktning, DIF boxning och DIF konståkning!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Berra

Inlägg av Berra »

Edin skrev:
Berra skrev: Millwall! Jag är sjukt imponerad! Hur hinner du med att aktiv följa DIF i fotboll, hockey, Bandy, innebandy på både dam och herrsidan? Hur har du råd? :shock:
Du glömmer ju DIF fäktning, DIF boxning och DIF konståkning!

My bad, då blir det ju ännu mer imponerande :lol:
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar