OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN
Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN
Klart DIF måste agera.
Man har byggt upp ett varumärke, skapat ett stort intresse i Stockholm för hockeyn, då kan
man inte ett gäng medmunkjackor (utan intresse av idrotten) förstöra det.
JK Syd har vid ett flertal tillfällen varit i Kinnarps, med bra resultat. Ordkrig, visst, men inga
rena våldshandlingar.
Att förstöra Kinnarps arena (polisen/vakter bara tittar på...) och att kasta snus, öl, papperskorgar och petflaskor med urin är att gå över ALLA gränser.
Tack DIF för att ni markerar mot neandertalarna, det vinner ni på i längden.
Matcher mot DIF är alltid trevligt och välspelade, låt inte några dårar förstöra det.
//Jönköpingsbo, snart på väg till hockeyFESTEN i Globen
Man har byggt upp ett varumärke, skapat ett stort intresse i Stockholm för hockeyn, då kan
man inte ett gäng medmunkjackor (utan intresse av idrotten) förstöra det.
JK Syd har vid ett flertal tillfällen varit i Kinnarps, med bra resultat. Ordkrig, visst, men inga
rena våldshandlingar.
Att förstöra Kinnarps arena (polisen/vakter bara tittar på...) och att kasta snus, öl, papperskorgar och petflaskor med urin är att gå över ALLA gränser.
Tack DIF för att ni markerar mot neandertalarna, det vinner ni på i längden.
Matcher mot DIF är alltid trevligt och välspelade, låt inte några dårar förstöra det.
//Jönköpingsbo, snart på väg till hockeyFESTEN i Globen
- Lee Harvey Oswald
Det gör dom säkert, men inte av samma anledning som du tycks tro.Jack Daniel skrev:Så jävla dåligt att stänga av sina egna supportrar - skulle BARA Djurgårn göra. Finns inte en klubb som skulle göra samma sak. Vad vinner vi på det? Nada. Däremot så sviker man egna publiken och HV-fansen skrattar åt oss.
DIF behöver inte dessa "supportrar".
Man får bli hur jävla förbannad man vill över bortdömda mål & domarmissar, men att kasta prylar omkring sig spär bara på myten om oss som primitiva apor.
Låt bönderna stå för det primitiva, vi är ju INTE aik eller bajen
Vad hände med Lite Finare, Lite bättre ?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-04-19 11:05:38, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Säsongskort: Ja
Håller med!Don66-2 skrev:De enda som har svikit den egna publiken OCH klubben är de tröttnäsor som inte kan gå på hockey utan att bete sig som neanderthalare!Jack Daniel skrev:Så jävla dåligt att stänga av sina egna supportrar - skulle BARA Djurgårn göra. Finns inte en klubb som skulle göra samma sak. Vad vinner vi på det? Nada. Däremot så sviker man egna publiken och HV-fansen skrattar åt oss.
Djurgårdens IF
- Jack Daniel
Problemet är att vi alla lever i ett SAMHÄLLE. Vi kan inte stänga av alla besökare på en krog så fort det blir problem. Hur många här vet vad som verkligen hände? Visst är det trist att folk inte kan bete sig men jag förstår inte vad vi ska tjäna på att stänga av våra egna supportrar. Att få poäng i media? Glöm det. Djurgårdens IF har ALDRIG fått erkänna i media för något aktiv arbete mot supporter-problem, någonsin. Så varför göra det då?
Jag tycker det är så fel då HV inte gjort ett smack för att göra den här finalserien annat än till ett krig - varför ska vår ledning springa i deras ledband. HV har bara vunnit en liten seger med detta. Vi kommer inte tjäna ett skit.
Jag tycker det är så fel då HV inte gjort ett smack för att göra den här finalserien annat än till ett krig - varför ska vår ledning springa i deras ledband. HV har bara vunnit en liten seger med detta. Vi kommer inte tjäna ett skit.
- Remy Lebeau
Väldigt lätt att inte bry sig när man uppenbarligen inte vet om att sådana händelser innebär konsekvenser. Nu har några finniga hormonstinna tonåringar förstört både för föreningen och för laget, och du bryr dig inte?stefaaaan skrev: Personligt ego?
Varför skulle det vara personligt ego framför föreningen?
Jag skiter fullständigt i om någon djurgårdare slår ner en hv supporter som hetsar och söker bråk!
Eller om våra supportrar kastar saker mot hv supportrar som kastar tillbaka!
Tidningarna får skriva vad dom vill och de förstorar upp saker nått så otroligt!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIF måste ju göra något för att skydda varumärket, vad för bild hade visats upp för nuvarande och kommande sponsorer och publik om dem inte gör något när en sådan här sak händer?Jack Daniel skrev:Problemet är att vi alla lever i ett SAMHÄLLE. Vi kan inte stänga av alla besökare på en krog så fort det blir problem. Hur många här vet vad som verkligen hände? Visst är det trist att folk inte kan bete sig men jag förstår inte vad vi ska tjäna på att stänga av våra egna supportrar. Att få poäng i media? Glöm det. Djurgårdens IF har ALDRIG fått erkänna i media för något aktiv arbete mot supporter-problem, någonsin. Så varför göra det då?
DIF kommer få betala böterna och kostnaderna för skadegörelsen ska dem då riskera att samma personer åker ner igen och gör samma sak och får ännu mer böter, då ser jag hellre att det stänger hela borta sektionen så vi inte drar på oss ännu mer skit.
- Jack Daniel
Som vanligt är allt bara på låtsas. "Skydda varumärket", göra så att det "inte händer igen", "visa handlingskraft"... suck!
Det har inte ändrat någonting på 25 år - varför nu?
Sanningen är att ansvariga inte vet vad som ska göras. Och att då visa handlingskraft inför sponsorer (som går efter vad media skriver) och media (som ändå avskyr oss) ändrar ingenting. Den lilla klick som kastade grejer och hade sig, kommer inte göra om det - men det här är ett samhällsproblem - att det alltid kommer finnas "avarter" i massan som vill leka småligist.
Jag tycker det är tragiskt att vi agerar mot egna supportrar mitt i brinnande finalserie. Allt är så politiskt korrekt nuförtiden så man vill kräkas. Ta in dom som betedde sig illa och snacka med dom öga mot öga istället. Varför ska ALLA DIF-fans drabbas??? Helt horribelt.
Sanningen är att ansvariga inte vet vad som ska göras. Och att då visa handlingskraft inför sponsorer (som går efter vad media skriver) och media (som ändå avskyr oss) ändrar ingenting. Den lilla klick som kastade grejer och hade sig, kommer inte göra om det - men det här är ett samhällsproblem - att det alltid kommer finnas "avarter" i massan som vill leka småligist.
Jag tycker det är tragiskt att vi agerar mot egna supportrar mitt i brinnande finalserie. Allt är så politiskt korrekt nuförtiden så man vill kräkas. Ta in dom som betedde sig illa och snacka med dom öga mot öga istället. Varför ska ALLA DIF-fans drabbas??? Helt horribelt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var så jävla uppenbart att det skulle sluta på det här sättet när man såg spektaklet på TV som stundtals liknande kalabaliken i Bender. Finns flera nycklar till utveckligen och jag tycker många har gjort fel här, dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage, även idiotiskt av folk på sittplats som medvetet hetsar och (om jag förstått saken rätt, det där vet man ju aldrig) även kastar in grejer mot DIF klacken, men självfallet vilar det största ansvaret på dem som skämmer ut DIF Hockey genom att uppföra sig som inavlade babianer på roadtrip.
Sen gnäller folk att "DET ÄR FÖRJÄVLA TRÅKIGT ATT JK INTE KAN FÅ MER ÄN 150 KLACKBILJETTER UTE I SVERIGE". Ja, det är tråkigt, men vad i hela jävla helvete tror ni det beror på? Sluta skäm ut er klubb och försök istället att rid på den framgångsvåg som JK varit med och skapat senaste åren. Vi är inte drägg från Solna.
Sen gnäller folk att "DET ÄR FÖRJÄVLA TRÅKIGT ATT JK INTE KAN FÅ MER ÄN 150 KLACKBILJETTER UTE I SVERIGE". Ja, det är tråkigt, men vad i hela jävla helvete tror ni det beror på? Sluta skäm ut er klubb och försök istället att rid på den framgångsvåg som JK varit med och skapat senaste åren. Vi är inte drägg från Solna.
- -daniel-
Problemet är bara att det inte är så jävla enkelt att komma åt dessa individer och kunna peka ut dem. Håller med om att det är förjävla tråkigt att det inte blir någon bortaklack alls, men när ingen kan garantera säkerheten så finns det ju helt enkelt inga andra gångbara alternativ. Ilskan i DIF-led borde riktas mot de som uppför sig som drägg istället så de inser att de sabbar mer för de riktiga fansen....Jack Daniel skrev:Som vanligt är allt bara på låtsas. "Skydda varumärket", göra så att det "inte händer igen", "visa handlingskraft"... suck!
Tyvärr gör vi det samma på Globen.-daniel- skrev:dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- -daniel-
Ja, men det är i regel lite skillnad på bondeklacken som HV har med farmor Agda i spetsen jämfört med hur våra bortaföljen brukar se ut. Men principiellt håller jag så klart med om att det inte heller är speciellt bra.melker skrev:Tyvärr gör vi det samma på Globen.-daniel- skrev:dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage
-
Dock får det inte samma konsekvenser eftersom Globen är mycket "luftigare" och avstånden mellan sektionerna och även mellan raderna är störrer. Det är inte direkt så att folk nere på A-etage kan knycka banderoller som hängts upp på B-etage och därmed sätta igång bråk.melker skrev:Tyvärr gör vi det samma på Globen.-daniel- skrev:dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage
Det är förjävligt att folk inte kan uppföra sig! Hur svårt ska det vara att förstå att man kastar inte saker på andra människor? Inte glasflaskor, inte snus, inte öl, man kastar inte någonting som man inte ska kasta.
Vad hände egentligen med "lite finare, lite bättre"? Står vi inte upp för våra egna paroller är det klart att det kommer andra lag eller grupperingar och tar dem! (Var det inte lhc som hade kopierat "lite finare, lite bättre"?)
Edit: För många negationer tar bort syftet med negationerna. Man ska inte skriva inlägg när man är alltför arg, de blir väldigt lätt obegripliga.
Senast redigerad av Wainscotting den 2010-04-19 13:15:36, redigerad totalt 1 gånger.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Vilket även märktes ordentligt när Fabriken samlade pengar på etaget nedanför. Snus och spottloskor ska tydligen ha landat rätt friskt i både hinkarna och på junisarnas huvuden/kläder.melker skrev:Tyvärr gör vi det samma på Globen.-daniel- skrev:dels är det förjävla urkorkat att sätta en bortaklack på ett övre etage
Förstår faktiskt beslutet DIF hockey har tagit. Men jag tycker det finns andra saker man skulle kunna ha gjort istället. T.ex
- Inte servera öl.
- Inte tillåta öl på läktaren, utan endast utanför. (Om man nu måste servera)
- Flytta på bortaklacken. (Kanske svårt till nästa match)
- Nogrannare visitering. (Främst sittplats då, eftersom de tydligen hade en glasflaska att kasta)
- Vakter som agerar mot en sittplats som hetsar en ståplats i ett känsligt läge. (Som i Södertälje senast, då en turk på 17 år med 1 ögonbryn stod och hetsa mot oss. Både polis och vakt tog sig ett snack med honom och tillslut slutade han)
Sen kan man ju ha lite folkvett i sig också, jag menar, snusen är väl till för att ha käften och ölen ska man väl dricka?
Visst, folk står nedanför och hetsar som tokar i sina tuffa kläder, tafsar och kladdar på banderollen. Förstår att man lackar, speciellt med alkohol i blodet. Då är det väl bättre om man tar hand om dem utanför(notera bättre, inte bra) istället. Visserligen skedde ju det också, men då var det väl jävligt onödigt att stänka ned dem med öl först.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Det är modigare att ta stryk än att ge stryk. Se på Ragge eller Fimpen när de tar mot en tackling i syfte att skydda eller spela pucken vidare till en medspelare.
Vi är lite finare och lite bättre.
Den som är stark behöver inte kasta öl på barnfamiljer utan det gör bara den som är svag.
Vi är lite finare och lite bättre.
Den som är stark behöver inte kasta öl på barnfamiljer utan det gör bara den som är svag.
- -daniel-
Ja, och det var med allra största sannolikhet därför hela klacksektionen istället fick stängas; ingen kan garantera säkerheten med den klackplaceringen som var i lördags.Snazzi skrev: - Flytta på bortaklacken. (Kanske svårt till nästa match)