K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Kentta »

Tror mer på en riktig jävla chockstart, banka på deras backar, snabba passar och mycket folk framför mål. Ska bli riktigt spännande att se imorgon hur Hardy har tänkt sig.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

AlltidDjurgårn skrev:
Hawk skrev:Största anledningen till att vi förlorade i lördags var spelet i PP, kan grabbarna fixa detta till morgondagens match så blir det vinst!

Vinner vi denna match så är det färdigt för kaffebönderna!
Tjavars, vi måste ju få PP MED oss också först. Eftersom Brunsås är experter på stealth-hakningar och annat ogint, plus tydligen får crosschecka hejvilt utan åtgärd så ser det lite knepigt ut.
Jo men vi hade väl 4-5 PP och inget mål = inte bra. I första matchen då var grabbarna effektiva i PP,och detta vill jag se i morgon med :!:
AnteKr
Säsongskort: Ja

Inlägg av AnteKr »

Plocka upp en junior å kör över Markström så han blir skadad!

Dock skulle jag ge mig fan på att Eddie Läck går in och spelar ännu bättre
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Match 2 gick ju inte alls som jag planerat, jag var helt säker på att vi skulle vinna inför ett oxtokigt Hovet, nu blev det dock inte så och istället blir det riktigt jävla nervöst...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Edin skrev:Match 2 gick ju inte alls som jag planerat, jag var helt säker på att vi skulle vinna inför ett oxtokigt Hovet, nu blev det dock inte så och istället blir det riktigt jävla nervöst...
Håller med.
Nu känns det lika nervöst som inför första matchen. Hoppas hoppas vi vinner idag. För att sen stänga denna serie med två raka hemma matcher.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har oerhört svårt att se DIF vinna 3 raka mot ett så destruktivt bif, om inte Markström blir skadad.
Bif har en strategi som är som gjord för att tråka ut & neutralisera DIF:s prudlande "glädje-hockey".

Efter lördagens skitmatch är jag orolig att Hardy & Co faktiskt valde fel när man tog bif....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lee Harvey Oswald skrev:Har oerhört svårt att se DIF vinna 3 raka mot ett så destruktivt bif, om inte Markström blir skadad.
Bif har en strategi som är som gjord för att tråka ut & neutralisera DIF:s prudlande "glädje-hockey".

Efter lördagens skitmatch är jag orolig att Hardy & Co faktiskt valde fel när man tog bif....
Kanske har rätt, Våran spelide är kanske inte den bästa mot sådant motstånd som du beskriver. Tror den passar bättre mot ett lika offensivt lag eller iallafall ett lag som visar att de vill framåt till skillnad från vissa lag från Brynäs.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Lee Harvey Oswald skrev:Har oerhört svårt att se DIF vinna 3 raka mot ett så destruktivt bif, om inte Markström blir skadad.

Tyvärr så kan det ligga någonting i det,men det är nu vi måste ha förtröstan i Hardy & co och hoppas att vi vinner våra hemmamatcher. :)
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Beatin

Inlägg av Beatin »

Trots förlusten i Lördags så har jag en bra magkänsla inför kvällen, jag tippar 3-1.

Någon som vet var man kan se matchen ikväll? Hittar den inte på csports.

EDIT: Fick svar från csports support, den ska sändas där, men de hade inte uppdaterat tablån!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Självklart är man orolig (det hör liksom till), men samtidigt kan det ju inte varit många här inne som trodde vi skulle knalla över Brynäs i 4 matcher i rad? Över 7 matcher SKA vi vinna en sån här serie, är helt övertygad om att vi kommer göra så också om vi bara försöker spela vårt spel och nöter på. Det kommer bli stenhårt men det var som sagt den väntade bilden.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Självklart är man orolig (det hör liksom till), men samtidigt kan det ju inte varit många här inne som trodde vi skulle knalla över Brynäs i 4 matcher i rad? Över 7 matcher SKA vi vinna en sån här serie, är helt övertygad om att vi kommer göra så också om vi bara försöker spela vårt spel och nöter på. Det kommer bli stenhårt men det var som sagt den väntade bilden.
Jag håller med, Brynäs måste fortfarande slå oss en gång till här i Stockholm, och det är en större uppgift än att slå dom i Gävle.

Men skulle Brynäs gå vidare så är det ju definitivt välförtjänt isåfall, men så kul ska vi inte låta dom ha det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Nervöst, men det här fixar vi!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Enl AB: Mike Zigomanis körde för fullt i morse och det kan betyda att han får chansen i kväll som 13:e forward.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab

Brynäs tränaren:
Jag är mest nöjd med att vi stod upp och vann genom att spela på samma sätt som Djurgården gör, med fart, och inte att vi försöker sänka deras fart.
Vänta lite... HA HA HA HA HA HA....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bigge skrev:Enl AB: Mike Zigomanis körde för fullt i morse och det kan betyda att han får chansen i kväll som 13:e forward.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab

Brynäs tränaren:
Jag är mest nöjd med att vi stod upp och vann genom att spela på samma sätt som Djurgården gör, med fart, och inte att vi försöker sänka deras fart.

Vänta lite... HA HA HA HA HA HA....

Säsongens Bagdad-Bob.....hittills
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vi ska fortsätta som vi började i lördags, aggressivt spel mot markström. Brynäsarna blir då sura och drar på sig 2:or. Det finns bara positivt med det även om det kanske gör lite ont.

Ser fram emot en riktigt spännande fight!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar