Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Drömscenariot:
1. Djurgården besegrar Timrå.
2. Frölunda kör över Saik så att det bara skriker om det.
3. Färjestad besegrar Hv71.
4. Linköping slaktar Brynäs och vinner med 150-0, så att vi inte kan få bättre målskillnad än dom.

Om så blir fallet så är drömtabellen ett faktum (då utgår jag ifrån att Färjestad besegrar SSK hemma i sista omgången).
DIF - Saik i kvarten, vilket ska leda till semifinal 8 dagar i veckan.

Dessvärre så är detta en dröm som förmodligen inte kommer att slå in, men man kan ju alltid hoppas :wink:

Jag tror dock faktiskt att vi slår Timrå idag. Ett disciplinerat DIF med en spelsugen Ridderwall sätter stopp för Timrå, samtidigt som Marcus Nilson (helst någon annan då jag inte tippade att han skulle göra mål mot Timrå i matchquizen :P ) visar prov på effektivitet.
Tips: 1-3
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Är det Ridderwall som står idag?
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Varför stoppa in Stefan i mål varför inte låta Gustaf stå så han är i form till slutspelet han har ju spelat bättre än stefan oxå! Hoppas han gör en bra match nu om vi vinner o Lhc förlorar så har vi 2;plats :)
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

sthlm_dif skrev:Drömscenariot:
1. Djurgården besegrar Timrå.
2. Frölunda kör över Saik så att det bara skriker om det.
3. Färjestad besegrar Hv71.
4. Linköping slaktar Brynäs och vinner med 150-0, så att vi inte kan få bättre målskillnad än dom.

Om så blir fallet så är drömtabellen ett faktum (då utgår jag ifrån att Färjestad besegrar SSK hemma i sista omgången).
DIF - Saik i kvarten, vilket ska leda till semifinal 8 dagar i veckan.

Dessvärre så är detta en dröm som förmodligen inte kommer att slå in, men man kan ju alltid hoppas :wink:
Drömscenariot för mig är snarare att vi vinner ligan och Luleå tar åttonde platsen. Skellefteå är ändå ett ganska bra lag.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Soulsic skrev: Drömscenariot för mig är snarare att vi vinner ligan och Luleå tar åttonde platsen. Skellefteå är ändå ett ganska bra lag.
Men i bäst av 7 matcher, så tar vi dem. Med eller utan Ragge.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bara det är vinst så är jag glad. Orkar fan inte med att förlora mot sådana här liksom...
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Soulsic skrev:Drömscenariot för mig är snarare att vi vinner ligan och Luleå tar åttonde platsen. Skellefteå är ändå ett ganska bra lag.
Det vore den absoluta drömmen.
Men vi alla vet att så inte blir fallet, då det ska till ett mirakel som är större än big bang för att denna dröm ska slå in.
Enbom skrev:Bara det är vinst så är jag glad. Orkar fan inte med att förlora mot sådana här liksom...
Bild
Haha, den där kossan i mitten av bilden känner man igen.
Har sett henne ett antal gånger i hockeyligans highlights...
Jag uppskattar verkligen att vi inte har den sortens människor i vår klack, tack gode gud för det. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

För stora hockeytröjor på läktarn, njaaaa!

Tips: 2-4
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

odburt skrev:
Tycker det är helt rätt att spela Stefan. Det blir alldeles för nervöst med Gustav i mål i ett slutspel och man vinner absolut inga titlar med hans bollplanksreturer. Det enda som kan rädda oss slutspelet är att Riddarn hittar tillbaka till sin novemberform.
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste detta. Vilken sten har du levt under sedan nyår?
Wesslan är ju den som varit betydligt jämnast och även gjort en del riktigt fina räddningar. Stefans signum är ju makalösa räddningar blandat med rejäla tabbar.

Wesslau har ju varit så bra och ligger i absoluta toppen i målis-ligan så jag tror verkligen det är för att lufta Stefan som han får stå. Men, som daniel säger så undrar jag verkligen om det är rätt. Ska man då ge han bara en chans och låta Wesslan hoppa in igen mot VF eller ge Riddarn två och sen bestämma sig? Oavsett blir det inte riktigt bra imo. Men Hardy har väl en tanke bakom det hela som vanligt. Vi har ju inte all info, Wesslau kan ha någon känning osv. Alltid intressant att diskutera dock.
Senast redigerad av Henkos den 2010-03-11 18:14:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Henkos skrev:
odburt skrev:
Tycker det är helt rätt att spela Stefan. Det blir alldeles för nervöst med Gustav i mål i ett slutspel och man vinner absolut inga titlar med hans bollplanksreturer. Det enda som kan rädda oss slutspelet är att Riddarn hittar tillbaka till sin novemberform.
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste detta. Vilken sten har du levt under sedan nyår?
Wesslan är ju den som varit betydligt jämnast och även gjort en del riktigt fina räddningar. Stefans signum är ju makalösa räddningar blandat med rejäla tabbar.

Hoppas verkligen det är för att lufta Stefan som han får stå men som daniel säger så undrar jag verkligen om det är rätt. Ska man då bara ge han en chans så Wesslan får en till match innan slutspelet eller ge han två och sen bestämma sig? Oavsett blir det inte riktigt bra imo. Men Hardy har väl en tanke bakom det hela som vanligt.
Tanken är nog att lufta Ridderwall så han har en match i kroppen.
Det kan ju bli skador..
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jovisst det förstår jag men tycker dock man kanske kunde gjort det redan mot Luleå eller LHC så Wesslan fick ett par matcher direkt innan slutspelet. Men det finns en anledning att Hardy är coach och inte jag :P
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Tror nog Hardy redan bestämt för Wesslan som förste målis i slutspelet. Blir faktiskt lite nervös nu när Riddarn ska stå ikväll. Tycker han var alldeles för osäker sista matcherna han stod.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Riddarn håller nollan ikväll.
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

De tror jag med! Tänk positivt!
Användarvisningsbild