Håller med dig här, frukstansvärt dumma argument. Vem fan vill inte ha 2 miljoner extra i intäkter för varje utsåld match. Plus att vi kommer att bevara den stämning vi redan har på Hovet antyder Jan Ednertz är väldigt viktigt..-daniel- skrev:Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.
Bara läst löjligt barnsliga argument mot att förlägga en, eller ett par slutspelsmatcher i allas vår hatade Glob.
Flytt till Globen?
Re: Flytt till Globen?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Jag trodde att det var publiken + arenan som var "hemmaplan"... Hade DIF spelat några matcher i Globen tidigare under säsongen så hade jag vart med på det. Men jag tycker inte att man ska hålla på och byta arenor i ett slutspel. Jag tycker resultatet i ett slutspel är det viktigaste inte ur mycket pengar man tjänar. Men eftersom detta är ett löjligt barnsligt argument så tycker jag att alla ska tycka som du.-daniel- skrev:?Caveman skrev:Om DIF nu får fördel av hemmaplan så ställer jag mig frågande till att flytta några matcher till Globen, det blir som att spela sina hemmamatcher på bortaplan...
Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.
Bara läst löjligt barnsliga argument mot att förlägga en, eller ett par slutspelsmatcher i allas vår hatade Glob.
Hovet är vårt hem!
Det enda som kan försvara en flytt till Globen i slutspelet är ekonomin, men jag tror att vi endast lär fylla den arenan i en avgörande match. Om vi spelar på Hovet så är det garanterat tok-hemma-tryck på läktarna (vilket kan ge en stor sportslig fördel) och spelarna känner sig hemma där - dessutom lär det bli ökad försäljning av säsongsbiljetter kommande år (lex. Bajen -97 som lirade ödesderbyt på Sös i stället för Råttis).
-
Vad sägs om dessa argument?melker skrev:Håller med dig här, frukstansvärt dumma argument. Vem fan vill inte ha 2 miljoner extra i intäkter för varje utsåld match. Plus att vi kommer att bevara den stämning vi redan har på Hovet antyder Jan Ednertz är väldigt viktigt..-daniel- skrev:Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.
1. Sportsligt!
(Vi har större chans och får ÄNNU mer hemmaplansskänsla på Hovet)
2. Känslan!
(Det som byggts upp mellan DIF hockey och publiken under senare år är fantastiskt och flytten till Hovet är nyckeln. Man ska inte "gambla" för mycket med den relation som finns nu. Låt den publik som följt DIF hockey på Hovet få uppleva en dröm, slutspelsmatcher på Hovet!)
3. Ekonomiskt i längre perspektiv!
( I längden krävs att DIF hockey tjänar pengar på sin egen arena, VARJE match, och då är väl ett upprustad Hovet som är slutmålet. Då känns det som att varje flyttad match till Globen undergräver det slutgiltiga målet. Istället, fyll Hovet varje match. Låt det bli slutsålt, huggsexa om biljetter, öka hypen om DIF hockey. Än fler köper säsongskort, och det i sin tur sätter mer press på att få Hovet upprustat).
Det där måste väl vara det mest korkade som kommit fram här?-daniel- skrev: ?
Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.
hemmaplan har man på hemmaplan (Hovet) inte på bortaplan och inte heller på neutral plan (Globen).
Hovet-publiken är ingen popcorn-publik och kommer således med största sannolikhet inte vara samma (rent fysiskt kanske men inte psykiskt) som i den vita bölden.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
BINGO! Det är ju det som diskuterats hela tiden (även om jag tror att en hel semifinalserie mot exempelvis Modo skulle kunna säljas ut).Caveman skrev: Det enda som kan försvara en flytt till Globen i slutspelet är ekonomin, men jag tror att vi endast lär fylla den arenan i en avgörande match.
Sen förstår jag ditt argument som du åtminstone specificerade om bättre tryck i Hovet - och där håller nog jag med dig - men en fullsatt Glob med en fet klack + härlig slutspelshets på sittplats behöver knappast betyda dålig stämning. Tror dessutom det för många av våra äldre spelare som var med under Guldåren kan kännas jävligt skönt mentalt att spela inför en fullsatt Glob en eller ett par avgörande matcher...
Det här handlar ju inte om att gå över och spela i Globen en vanlig serielunksmatch; på lång sikt är ju ett utbyggt & uppfräschat Hovet precis det alla vill ha och det vi kommer sträva efter.
- -daniel-
...och det är just det jag tycker känns så fruktansvärt löjligt om man har den inställningen. Stämning är något man kan skapa på en parkering om man har rätt inställning.erik_dif skrev: Hovet-publiken är ingen popcorn-publik och kommer således med största sannolikhet inte vara samma (rent fysiskt kanske men inte psykiskt) som i den vita bölden.
- -daniel-
Jag respekterar dina argument som åtminstone är vettiga, men vi tycker helt enkelt olika i frågan. Jag förespråkar att man skall ta chansen för en, eller ett par matcher att tjäna de där extra pengarna som utsålda matcher i Globen skulle ge.Paulsgrove Crew skrev:Vad sägs om dessa argument?melker skrev:Håller med dig här, frukstansvärt dumma argument. Vem fan vill inte ha 2 miljoner extra i intäkter för varje utsåld match. Plus att vi kommer att bevara den stämning vi redan har på Hovet antyder Jan Ednertz är väldigt viktigt..-daniel- skrev:Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.
1. Sportsligt!
(Vi har större chans och får ÄNNU mer hemmaplansskänsla på Hovet)
2. Känslan!
(Det som byggts upp mellan DIF hockey och publiken under senare år är fantastiskt och flytten till Hovet är nyckeln. Man ska inte "gambla" för mycket med den relation som finns nu. Låt den publik som följt DIF hockey på Hovet få uppleva en dröm, slutspelsmatcher på Hovet!)
( I längden krävs att DIF hockey tjänar pengar på sin egen arena, VARJE match, och då är väl ett upprustad Hovet som är slutmålet. Då känns det som att varje flyttad match till Globen undergräver det slutgiltiga målet. Istället, fyll Hovet varje match. Låt det bli slutsålt, huggsexa om biljetter, öka hypen om DIF hockey. Än fler köper säsongskort, och det i sin tur sätter mer press på att få Hovet upprustat).
-
[/quote]
Jag respekterar dina argument som åtminstone är vettiga, men vi tycker helt enkelt olika i frågan. Jag förespråkar att man skall ta chansen för en, eller ett par matcher att tjäna de där extra pengarna som utsålda matcher i Globen skulle ge.[/quote]
Fair enough. Jag respekterar din syn på saken också. Jag kan tänka mig en, ev. två Globenmatcher för ekonomin, men skulle tycka det vore jävligt trist med om det blev för många Globenmatcher. Hur det än går i slutspelet så anser jag att känslan för framtiden bör vara att vi spelade på Hovet, inte Globen...
Jag respekterar dina argument som åtminstone är vettiga, men vi tycker helt enkelt olika i frågan. Jag förespråkar att man skall ta chansen för en, eller ett par matcher att tjäna de där extra pengarna som utsålda matcher i Globen skulle ge.[/quote]
Fair enough. Jag respekterar din syn på saken också. Jag kan tänka mig en, ev. två Globenmatcher för ekonomin, men skulle tycka det vore jävligt trist med om det blev för många Globenmatcher. Hur det än går i slutspelet så anser jag att känslan för framtiden bör vara att vi spelade på Hovet, inte Globen...
Alla (vad jag vet) håller med om detta!
Globen som den står nu med sin idiotiska skepnad är ett nödvändigt ont under vissa speciella slutspelsmatcher.
Globen som den står nu med sin idiotiska skepnad är ett nödvändigt ont under vissa speciella slutspelsmatcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Nej, alla håller verkligen inte med. Nu vet du vet.sensei skrev:Alla (vad jag vet) håller med om detta!
-daniel-, jag håller med dig till 100%.
Argumenten emot en flytt till Globen i en semifinal är löjliga.
Varje slutspelsmatch som spelas på Globen kommer ungefär att resultera 1 500 000 - 2 000 000kr extra. Säg att vi spelar fyra matcher på Globen istället för Hovet, då kommer det att resultera i 5-8 miljoner kronor extra.
Ett säsongskorts snittpris är ungefär 3000kr, vilket innebär att ungefär 1700-2700 fler säsongskort måste säljas just på grund av den här anledningen, och då inser man väl hur absurt ditt argument låter.
Jag tror inte att så många bryr sig om vi spelar tre matcher eller ingen på Globen. Dom som vill ha säsongskort vill se hela grundserien, och då struntar nog majoriteten i om vi avslutar säsongen på Globen.
En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.
När vi är ett lag för toppen så kommer även fler säsongskort att säljas, vilket ökar pressen på lösbiljetterna.
Så en flytt till Globen i en ev. semifinal är det enda vettiga alternativet. Allt annat vore bara dumt och ogenomtänkt.
Tror du själv på det där eller?Paulsgrove Crew skrev: Vad sägs om dessa argument?
Varje slutspelsmatch som spelas på Globen kommer ungefär att resultera 1 500 000 - 2 000 000kr extra. Säg att vi spelar fyra matcher på Globen istället för Hovet, då kommer det att resultera i 5-8 miljoner kronor extra.
Ett säsongskorts snittpris är ungefär 3000kr, vilket innebär att ungefär 1700-2700 fler säsongskort måste säljas just på grund av den här anledningen, och då inser man väl hur absurt ditt argument låter.
Jag tror inte att så många bryr sig om vi spelar tre matcher eller ingen på Globen. Dom som vill ha säsongskort vill se hela grundserien, och då struntar nog majoriteten i om vi avslutar säsongen på Globen.
En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.
När vi är ett lag för toppen så kommer även fler säsongskort att säljas, vilket ökar pressen på lösbiljetterna.
Så en flytt till Globen i en ev. semifinal är det enda vettiga alternativet. Allt annat vore bara dumt och ogenomtänkt.
Senast redigerad av sthlm_dif den 2010-02-01 19:09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ojdå då vet du inte mycket, jag håller inte med om detta.sensei skrev:Alla (vad jag vet) håller med om detta!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Till er som tvivlar på stämningen i Globen:
En klack med den dubbla storleken samt en taggad sittplats, så har vi utan tvekan en stämning utav yttersta världsklass.
En klack med den dubbla storleken samt en taggad sittplats, så har vi utan tvekan en stämning utav yttersta världsklass.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
En sittplats i Globen kan aldrig vara taggad. Fast mycket popcorn blir det.
-
Ja, jag tror på mina argument. Långsiktiga lösningen är att komma bort helt från behovet av Globen, att tjäna stora pengar på Hovet istället, där vi alla vill vara i längden. Då tror jag att det att varje flyttad match till Globen kan undergräva det. Dessutom utgår ekonomiska kalkylen från dig och DIF hockey att det blir helt slutsålt i Globen, förmodligen, men vi vet ju inte? Dessutom den sportsliga aspekten som jag anser är viktigast. Vi har några procents större chans att vinna på Hovet än i Globen, den lilla procentskillnaden kanske avgör huruvida vi får extramatcher på hemmaplan överhuvudtaget så frågan är verkligen inte så lätt som du vill framställa den...sthlm_dif skrev:-daniel-, jag håller med dig till 100%.
Tror du själv på det där eller?Paulsgrove Crew skrev: Vad sägs om dessa argument?
Varje slutspelsmatch som spelas på Globen kommer ungefär att resultera 1 500 000 - 2 000 000kr extra. Säg att vi spelar tre matcher på Globen istället för Hovet, då kommer det att resultera i 5-8 miljoner kronor extra.