Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev: Kikade på Ticnet, bästa biljetternasom är lediga finns på A9. Dessa brukar vara slutsålda flera dagar innan match när det är hyffsad publiktillströmning.
Tråkigt, när äntligen laget börjar prestera som ett topplag igen så visar publiken sig från sin sämsta sida. Känns fortfarande som någon slags baksmälla efter förra lördagens fantastiska fest. Men borde inte den och skriverierna runtomkring just runt matchen ha bidragit till att fler söker sig till Hovet?

Folk är underliga.
Mattias_

Inlägg av Mattias_ »

Det som iaf är skönt är att kortsidan är slutsåld enligt ticnet. Men hoppas på en okej publiksiffra typ 6500, för vem vill inte se jimmie in action? 8)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Dagarna efter jul o nyår är knapra för många. Tror ändå att många köper biljetter i morgon då en hel drös djurgårdare kommer hem till huvudstaden efter semestrar hos släkt o bönder
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Inge konstigt om det blir lite folk. Finns inte hur mycket stålar som helst. Plus att det är för jävla kallt. Hoppas man inte behöver skämmas bara.. tror det blir 6477.

Matchen

5-3
Hannula(Enqvist)
Nilson(Jimmie)
Challe Berglund
Challe Berglund
Challe Berglund
Ottosson(Holmqvist,Nilson) PP1
Pettersson (Cehlin)
Nilson (Ölvestad) Tom bur

Skott 33-24
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Doyle skrev:Dagarna efter jul o nyår är knapra för många.
Självklart har du rätt, ibland har jag huvet så åt helvete långt uppstucket i arslet att jag inte hittar ut.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Så farligt var det inte. Du är ju inte GOREN som trycker knytnävar i folks halsar iaf (:o)
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Doyle skrev:Dagarna efter jul o nyår är knapra för många. Tror ändå att många köper biljetter i morgon då en hel drös djurgårdare kommer hem till huvudstaden efter semestrar hos släkt o bönder
Dessutom så är det snart den fattigaste veckan på hela året, (veckan innan januarilönen) så du har nog helt rätt...

Doyle skrev:Så farligt var det inte. Du är ju inte GOREN som trycker knytnävar i folks halsar iaf (:o)
Det är ju en riktig stjärna, vi får vara glada att han inte spelar i DIF... :wink:
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

För några månader sen skulle jag varit orolig efter en sån här lång segersvit men något säger mig att detta inte ens kommer att bli spännande. 5-1 DIF

1-0 Engqvist
2-0 Cehlin
3-0 Otto
3-1 xxx
4-1 Övestad
5-1 O.Eklund (öppen kasse) :)
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Tror det här blir en jämn och tuff match, även fast Timrå ligger i botten, så kan dom blixtra till vilken match som helst.
Känner på mig att just den här matchen kommer Timrå spela väldigt bra. DIF kan inte bara vinna och vinna, därför tror jag att den bryts mot just Timrå, dels är dom i väldigt stort behov av poäng. Jag tror iallafall att vi får med oss en pinne.

Tips:
DIF - TIMRÅ IK
2 - 3 (SD)
0 - 1 Kamil Piros (nån tomte)
1 - 1 Mike Zigomanis (Kyle Klubertanz Tim Eriksson)
2 - 1 Andreas Enqvist (Mika Hannula Kyle Klubertanz) PP1
2 - 2 Kamil Piros (Daniel Corso Martin Sonnenberg)
2 - 3 Sonnenberg (Daniel Corso) PP1

Skott:
31 - 27
Utvisningar:
TIK: 2x4 1x10
DIF: 2x5

Har bara en känsla av att det slutar såhär, jag hoppas verkligen jag har fel...
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Så som DIF spelar nu finns det inget annat än att infinna sig på Hovet imorn. Alla som sitter här inne, surra med några polare man inte går med så ofta. Imorgon rycker vi ifrån ännu mer i tabellen så var på plats och visa stöd våra våra krigare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Matchen mot Timrå känns ganska oviss nu på förhand. Känns faktiskt som om att det kan gå lite hur som helst, men jag känner mig av olika anledningar säker på tre poäng imorgon.

Först och främst så har DIF övertygat och tagit oerhört mycket poäng mot lagen från norra Sverige hittills i år.
Efter 4-0 hemma mot SAIK och 7-2 borta mot MoDo är självförtroendet på topp, medan Timrås självförtroende är i botten. Djurgården kommer från start ta initiativet i matchen och gå för ett ledningsmål så tidigt som bara möjligt, och Timrå lär med största sannolikhet inte hänga med här. Utvisningar på Timrå spelare kombinerat med en DIF press kommer att resultera i två tidiga mål i första perioden för oss är jag rätt övertygad om, och efter detta lär det nog bli en ganska stängd tillställning med mycket kamp och ett defensivt och säkert spel från DIF.
En tät defensiv samt en duglig effektivitet, det är vad DIF kommer att ha imorgon, och detta kommer att räcka till 3 poäng.

Tips:
1-0 Marcus Nilson (Ottoson, A. Holmqvistt) PP1
2-0 Andreas Enqvist (Hannula)
3-0 Andreas Holmqvist (Ragnarsson, Ölvestad) PP1
3-1 Daniel Corso
4-1 Mika Hannula (Enqvist, Ragnarsson)

Skott: 32-24
Utvisningar: DIF 3x2 TIK 5x2
Publik: 6874
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

sthlm_dif skrev:Matchen mot Timrå känns ganska oviss nu på förhand. Känns faktiskt som om att det kan gå lite hur som helst, men jag känner mig av olika anledningar säker på tre poäng imorgon.

Först och främst så har DIF övertygat och tagit oerhört mycket poäng mot lagen från norra Sverige hittills i år.
Efter 4-0 hemma mot SAIK och 7-2 borta mot MoDo är självförtroendet på topp, medan Timrås självförtroende är i botten. Djurgården kommer från start ta initiativet i matchen och gå för ett ledningsmål så tidigt som bara möjligt, och Timrå lär med största sannolikhet inte hänga med här. Utvisningar på Timrå spelare kombinerat med en DIF press kommer att resultera i två tidiga mål i första perioden för oss är jag rätt övertygad om, och efter detta lär det nog bli en ganska stängd tillställning med mycket kamp och ett defensivt och säkert spel från DIF.
En tät defensiv samt en duglig effektivitet, det är vad DIF kommer att ha imorgon, och detta kommer att räcka till 3 poäng.

Tips:
1-0 Marcus Nilson (Ottoson, A. Holmqvistt) PP1
2-0 Andreas Enqvist (Hannula)
3-0 Andreas Holmqvist (Ragnarsson, Ölvestad) PP1
3-1 Daniel Corso
4-1 Mika Hannula (Enqvist, Ragnarsson)

Skott: 32-24
Utvisningar: DIF 3x2 TIK 5x2
Publik: 6874
Får jag fråga varför du alltid skriver "Enqvist"?

Den här matchen borde vi vinna. Resultatet, hmm, 4-2. Ölvestad hänger nån kasse. Otto gör två, och så trycker faktiskt Christan "Fimpen" Eklund dit en också.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

3-1 till vårat kära Djurgården!

1-0 Nilson
2-0 Otto
2-1 Sonnenberg
3-1 Klubertanz

Dock kommer det vara en sjukt tråkig och seg match, vi kommer enbart kontrollera matchen. På läktaren tippar jag dessutom att "banka på skylt"-gänget drar igång "horungar" ramsan. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Soulsic skrev: Får jag fråga varför du alltid skriver "Enqvist"?
Ja du, det är en bra fråga.
Glömmer det där förbaskade g:et gång på gång... Jag får väl börja nöta in det där g:et i framtiden. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Hahah, nä fyfan. Här blir det dyngstryk, 0-6. Samtliga mål är tavlor av en fladdrande Wesslau.
Skriv svar