Djurgårdens IF - Södertälje SK, 12/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 12/12 2009

Inlägg av Henkos »

Missade första perioden men av det jag sett i andra så hänger Falk inte med längre tyvärr. Går bort sig på deras mål och tvungen o ta utv. när han inte hänger med Klasen.

Sen får nog Riddarn ta på sig deras mål, självmål mer eller mindre.
Beatin

Inlägg av Beatin »

Henkos skrev:Missade första perioden men av det jag sett i andra så hänger Falk inte med längre tyvärr. Går bort sig på deras mål och tvungen o ta utv. när han inte hänger med Klasen.

Djurgårn leder med 3-1 och allt du gör är att klaga?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Södertälje hör inte hemma i elitserien. Helt otroligt värdelöst lag. Att det står 3-1 och inte 7-0 är en kombination av Björn Bjurling och tur.
TOTAL överlägsenhet är det på banan förutom när slöddetälje har PP.

SSK tillför absolut ingenting i elitserien. Har väl ett publiksnitt på 3000 eller nått och spelar den tveklöst sämsta/tråkigaste skithockeyn av alla. Visserligen har dom ju en spelartrupp som motsvarar ett mittenlag i Allsvenskan.
Jag hoppas verkligen att tex Leksand snuvar SSK på elitserieplatsen i kvalserien.

För att förstärka detta kan ni väl gå ut o sätta 2-3 puckar i tredje DIF? :wink:
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Dags att våga testa Deilert i PP Hardy?
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Beatin skrev:
Henkos skrev:Missade första perioden men av det jag sett i andra så hänger Falk inte med längre tyvärr. Går bort sig på deras mål och tvungen o ta utv. när han inte hänger med Klasen.

Djurgårn leder med 3-1 och allt du gör är att klaga?
Vi möter ett skitlag. Vi spelar inte 100%. Vi har rätt att klaga
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

DIF vann otroligt rättvist med 3-1. Södertälje jättetråkigt lag att se, spelar riktigt tråkig hockey. Försökte inte ens på allvar pressa i sista. Linus Klasen och Kilström är enda klasslirarna i laget. Kanske nåt för DIF att värva när SSK åker ur? Båda är unga och 08:or.

En iaktagelse, vad seg och dålig Stefan Pettersson har blivit. Var bra i DIF och hyfsad i HV en gång i tiden. Riktigt dålig nu. Inte elitseriemässig, förutom hans turmål var han värdelös. Kämpade inte ens. Kommer inte få nytt elitseriekontrakt om SSK åker ur.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF 4 EVER skrev:DIF vann otroligt rättvist med 3-1. Södertälje jättetråkigt lag att se, spelar riktigt tråkig hockey. Försökte inte ens på allvar pressa i sista. Linus Klasen och Kilström är enda klasslirarna i laget. Kanske nåt för DIF att värva när SSK åker ur? Båda är unga och 08:or.

En iaktagelse, vad seg och dålig Stefan Pettersson har blivit. Var bra i DIF och hyfsad i HV en gång i tiden. Riktigt dålig nu. Inte elitseriemässig, förutom hans turmål var han värdelös. Kämpade inte ens. Kommer inte få nytt elitseriekontrakt om SSK åker ur.
Att han är en "klasslirare" känns väldigt överdrivet. En ung och lite halvintressant back låter som en bättre beskrivning.
När jag tänker klassbackar med Elitseriemått tänker jag Daniel Tjärnqvist och Ossi Väänänen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ganska tråkig match men man får faktiskt lov att känna sig nöjd. Vem hade trott att vi skulle hamna i en kamp med Färjestad om en tredjeplats inför säsongen? Underbart att frölunda snuvade minignaget också så vi får ett glapp ner till saik. Sen så kommer avslutningsvis Jockmaniacs plusminus för den här matchen

Plus till: Zigomanis, Honken Jr, Klubertanz, Printz, Ölvestad, Otto, Josefson och Deilert

Minus till: Timmy, Fimpen, Danielsson

Jag vill mest av allt lyfta fram hela tredjekedjan med Ziggy, Tim och Josefson som gör en grymt bra match med långa anfall och ett jäkla tryck i åkningen. Bästa kedjan idag tveklöst. Och nu måste ju fan Deilert petat bort Oscar Eklund ordentligt. Allt annat är en skandal.

Men nu kan man äntligen få fira jul glad :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns fortfarande som en alldeles för bra dröm.
DIF 2p upp till 3:e plats :shock: , väck mig inte än på ett tag....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Ingen match som går till historien som många andra tycker här inne, men fan så skönt med 3 nya poäng. Att vi skulle vara och nosa på 3:e platsen i December hade man aldrig vågat drömma om. Måste berömma backspelet som blivit mycket bättre hur längre serien har gått.
Ridderwall gör det bra och publiken likaså , kul som fan att gå till uppehåll och fira jul till skillnad från de 2 senaste säsongerna.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Tycker Falken gjorde en riktigt dålig match.

Annars bra match, sköna 3p!
Kände att killarna inte gick på 100% (men det behövdes inte).

GOD JUL!
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Skönt med en vinst. Vi brukar ha svårt hemma mot SSK. Precis som övriga här har skrivit var det ingen höjdarmatch. DIF trampade på i en och en halv period och slutade sedan spela.

I tredje perioden behövde klacken någon att "håna". Eftersom SSK inte har några fans som är beredda att åka hela långa vägen till Stockholm blev det istället aktiv sittplats som fick höra "tjocka feta sittplats" och "vi ses på Gullmarsplan". Aktiv sittplats svarade med "Ni kan dra åt helvete" m.m. I sutet av perioden enades de trots allt i Hardy Nilssons/Johanssons järnkaminer och nå var taket nära att lossna på Hovet.
Förresten, har SSK några fans alls???
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

PNY skrev:Förresten, har SSK några fans alls???
Njae det satt två stycken ssk sympatisörer bakom mig men de var för upptagna med att planera sin jul än att titta på matchen!
Riktig skitmatch men härligt med 3p!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Den här och Röglematchen var ju identisk, Djurgården dominerar utan att imponera, bortalaget får ett slumpmål och inga fans på bortaläktaren.

Det var längesen jag skrattade så gott på läktaren som jag gjorde idag när vi i klacken käftade mot aktiv sittplats. Tittade inte på matchen i säkert fem minuter :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Honken

Inlägg av Honken »

Vi har Sveriges sämsta ståplats
Läktarhumorn gav mer än matchen idag.
Synd att man inte forstsätter att jobba på, en dag kommer det att straffa sig.
Likväl 3P som satt skönt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar