Mike Zigomanis

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mike Zigomanis

Inlägg av Crashmash »

4sure skrev:dags att komma på nåt nytt?
Varsågod att ställa dig längst ner och köra igång ramsor. Aktiv Sittplats har fritt fram att dra igång också.
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4sure »

Hjärndöd?

Man kan ju fundera på någon ramsa så kan man skriva den här på forumet eller dra ihop ett par grabbar och komma på något tillsammans så kan klacken haka på, men det sker sällan att dom gör det för att dom är rädda för att skämma ut sig och då tycker jag man inte ska ställa sig i klacken.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

4sure skrev:Hjärndöd?

Man kan ju fundera på någon ramsa så kan man skriva den här på forumet eller dra ihop ett par grabbar och komma på något tillsammans så kan klacken haka på, men det sker sällan att dom gör det för att dom är rädda för att skämma ut sig och då tycker jag man inte ska ställa sig i klacken.
Sluta klaga för i helvete, om du tycker att det är dåligt med ramsorna ska du som Crashmash säger ställa dig längst ner på räcket och dra igång några.
DIF!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Märks att du också är lika hjärndöd , jag menade att vi skulle komma på nya ramsor klaga eller ?
orkar inte argumentera detta via internet, ställ dig längst upp i klacken för jag ska inta där på lördag.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Hur svårt är det att bete sig som folk ? Nu vill jag se en betydligt högre nivå på inläggen på detta forum annars börjar det bli dags för moderatorerna att skrida till verket och börja dela ut varningar!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

4sure skrev:Märks att du också är lika hjärndöd , jag menade att vi skulle komma på nya ramsor klaga eller ?
orkar inte argumentera detta via internet, ställ dig längst upp i klacken för jag ska inta där på lördag.
Hjärndöd? - Nog om dig.

Nu kliver jag ut ur diskussionen. :wink:
DIF!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

4sure skrev:Detta är det tråkiga med Djurgården, gamla vanliga ramsorna som dras varje match, patetiskt!
"Hardy Nilssons Järnkaminer, Johanssons järnkaminer"
" Kämpa Djurgården"
"Vad för jävla pack är ni?"
"Alltid oavsett förevigt Djurgården"
m.m

dags att komma på nåt nytt?
Om du tycker om att byta sånger varje match finns det en klubb för dig i Linköping. JK brukar väva in någon låt per år i reportoaren, och det brukar vara bökigt nog innan alla lär sig de få sånger som slår igenom.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Var det bara jag som tyckte att Mike Zigomanis verkade ha för lång klubba, han får liksom inte till sina skott ordentligt. Men men jag ska inte klaga för han vann varje tekning igår och det är sinnessjukt :P
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Tycker att han har varit så bra så här långt. Inte minst poängmässigt då han har gjort 6 poäng på 10 matcher, 0,6 poäng per match. Och med det så ligger han 3:a i poäng per match i Djurgården, Marcus Krüger leder med 0,9 poäng per match. 2:a är Marcus Nilsson med 0,62 poäng per match.
4:a är Andreas Holmqvist med 0,57 poäng per match.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1891 skrev:Tycker att han har varit så bra så här långt. Inte minst poängmässigt då han har gjort 6 poäng på 10 matcher, 0,6 poäng per match. Och med det så ligger han 3:a i poäng per match i Djurgården, Marcus Krüger leder med 0,9 poäng per match. 2:a är Marcus Nilsson med 0,62 poäng per match.
4:a är Andreas Holmqvist med 0,57 poäng per match.
Tycker han har oerhörda problem att anpassa sig till stor rink, det syns på honom att han lider utav det. Han har ju ett rykte av sig att vara som bäst "runt cirklarna" med grymma passningar. Men nu har han själv sagt att det är svårt att veta vart man befinner sig på isen när allt ser annorlunda ut.

Sen med tekningarna, han har varit en av Nordamerikas mest framgångsrika tekningar med stilen att låsa motståndarens klubba och sparka bak pucken med skridskon. Vilket inte är tillåtet i Sverige.

Så jag förstår om han har svårt att anpassa sig. Men han kommer bli en riktig joker i slutspelet!
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Tycker han har oerhörda problem att anpassa sig till stor rink, det syns på honom att han lider utav det. Han har ju ett rykte av sig att vara som bäst "runt cirklarna" med grymma passningar. Men nu har han själv sagt att det är svårt att veta vart man befinner sig på isen när allt ser annorlunda ut.

Sen med tekningarna, han har varit en av Nordamerikas mest framgångsrika tekningar med stilen att låsa motståndarens klubba och sparka bak pucken med skridskon. Vilket inte är tillåtet i Sverige.

Så jag förstår om han har svårt att anpassa sig.
Håller med fullt ut; märks så tydligt att han har det oerhört svårt på stor rink. Men känns som han kommit in en aning i det åtminstone. Senaste matcherna tycker jag det märks att han börjat hitta lite mer av det spel som jag tror han kan prestera.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Hur kan man tycka att Mike har varit bra så här långt? Det enda han får godkänt för är tekningarna annars så har han ju inte rosat marknaden direkt. Pengar så inåt helvete kostar han säkert också... Hade givetvis hellre lagt pengarna på Hannula men lätt att vara efterklok såklart.
Snälla show me tonight Mike!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kort sagt hade jag förväntat mig mer av Ziggys fysiska spel. Han har ju tom spelat i checking lines i NHL, var är dom takterna? Kom igen nu Mike!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Kort sagt hade jag förväntat mig mer av Ziggys fysiska spel. Han har ju tom spelat i checking lines i NHL, var är dom takterna? Kom igen nu Mike!
Någon tacklare har han verkligen aldrig varit. Däremot defensivt skicklig. Men förstår att allt bli annorlunda för honom när rinken blir mycket större. För en kille vars största egenskap är spelförståelsen.
Expert.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Ziggys stora problem är hans risiga skridskoåkning!
Han kommer sent in i situationer och är inte rapp nog att ta sig runt backarna.
Skriv svar