DIF jagar nytt kapital
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIF jagar nytt kapital
Jag har haft samma idé som dig fast i lite annorlunda bana. Gå ihop med AIK köp loss hovet och Dif får 100% av intäkterna på deras matcher och AIK på sina. om hovet ska hyras ut så dela på intäkterna.
Hovet ligger i ett perfekt läge nära Dif-butiken vilket också ger pengar när de flesta tar sig en titt där före match:)
Hovet behöver göra en liten upprustning men om Dif och AIK köper loss hovet och rustar upp den skulle båda klubbarna tjäna på detta i längden?:)
VI ÄLSKAR DJURGÅRN
Hovet ligger i ett perfekt läge nära Dif-butiken vilket också ger pengar när de flesta tar sig en titt där före match:)
Hovet behöver göra en liten upprustning men om Dif och AIK köper loss hovet och rustar upp den skulle båda klubbarna tjäna på detta i längden?:)
VI ÄLSKAR DJURGÅRN
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Det går inte att bara köpa loss bara Hovet...
-
nej, det verkar som om att man inte får det.
Money talks! Det är klart att det går att köpa loss Hovet. Allt går för pengar. Vi måste bara ha tur att få hit en galen sponsor i klass med Percy eller Ejendal eller varför inte en hockeytokig oljeschejk ? Dom har ju snart köpt upp hela premiere league.Vi_e_Djurgårn skrev:nej, det verkar som om att man inte får det.
Jag längar verkligen tillbaka till mitt 80 och 90-tal då Djurgården var en stormakt i hockey. Kanske vi stod på topp under de senaste två SM-gulden Det är så förnedrande att lagen ute i landet får förnedra oss på detta vis. Vi har ett handikapp gent emot dem. De har egna hallar och håvar in storkovan match efter match. De suger upp alla peakspelare till sina lag. De kan även satsa mycket på deras juniorverksamheter. Vad har vi ? Ingen publik,ingen hall...bara massa utgifter. Läget är desperat som jag ser det. De andra "hall-lagen" drar ifrån oss ekonomiskt för VARJE match som spelas i elitserien. Det är egentligen ett under att vi är kvar i Elitserien. Vi har egentligen gjort det väldigt bra efter förutsättningarna. Men samtidigt är man ju orolig för framtiden.
Hur skall stormakten Djurgården kunna komma tillbaka ? Då de andra lagen bävade då de kom till hovet ? Hur skall vi komma dit ? En sak är redan nämd i detta inlägg :
1. Vi MÅSTE få en EGEN hall som rent akustiskt skall vara byggd på det viset att i princip alla som kommer dit riskerar drabbas av tinnitus (öronsus). Den skall vara byggd för hög stämning. Ljudet skall ha svårt att hitta ut med andra ord. Rimligtvis räcker det med plats för ca 10.000 personer. Stat och kommun skall i princip inte ha ett piss med in/utgifterna att göra. Endast skatter förstås. Går denna punkt med egen hall inte igenom kommer vi aldrig bli ett topplag igen. Det är jag helt övertygad om. Tänk bara på Färjestad som tex har ett eget kapital på minst 50 miljoner. Hur skall vi slåss kunna med dem ?. Just Färjestad är jag rent hatisk mot efter 80-90 tals bataljerna.
2. DIF skall så för en mycket fysisk hockey...som på 80-talet. Då var det mycket blod på isen. Vårt signum. Ingen viker ned sig. Någonsin. Vi behöver skickliga/tjuriga karaktärsspelare. Djurgården skall väcka respekt och fruktan. Som det var förr. Idag skrattar lagen ute i landet åt oss. Vi är en slagpåse. Fruktansvärt förnedrande. Vi skall tillbaka!!
3. Bort med slipsnissarna. Föreningen måste vända sig till fotfolket/gräsrotsfolket. Dom som går till matcherna med hjärta (och hjärna!). DIF måste synas i Stockholm...dvs marknadsföras på allra smartaste vis. Djurgården måste bli viktigt för många människor.
Fråga mig inte HUR allt detta skall kunna genomföras. Jag utrrycker bara min förtvivlan över lagets situation.
Men jag är övertygad om att detta KAN vara vägen tillbaka till framtiden.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Du vill alltså förbjuda dem som betalar fullt pris för sina biljetter ?3. Bort med slipsnissarna. Föreningen måste vända sig till fotfolket/gräsrotsfolket. Dom som går till matcherna med hjärta (och hjärna!). DIF måste synas i Stockholm...dvs marknadsföras på allra smartaste vis. Djurgården måste bli viktigt för många människor.
Förstår inte hur klubben skall öka sina intäkter om dem som betalar stora pengar för att ta med sig familjen och kunder till arenan helt plötsligt inte skulle vara välkomna.
Det är väl snarare så att Djurgården som klubb skall jobba för att kunna sälja så många biljetter som möjligt till fullt pris.
Utan att för den delen förvägra röststarka grupper som klack och aktiv sittplats.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Självklart inte förbjuda någon. Jag uttrycker mycket förtvivlan. Min poäng är att om man kan locka dit "fotfolket" och folk med hjärta och genuint intresse för laget så kan man få 8000-10 000 åskådare per match utan problem. Det ska vara en del av ens identitet att vara djurgårdare. Stockholm är ju dessutom en huvudstad med betydligt fler skallar än bondlagen ute i landet. Kommer det 8000 på en av djurgårdens fotbollsmatcher tycker man det är dåligt. Kommer det 8000 för att se hockey är det bra. Här finns det mycket att fundera över. Finns ju dessutom lag som har dyrare biljettpriser än DIF ute i landet men som ändå har mer folk på matcherna än DIF.Frasse skrev:Du vill alltså förbjuda dem som betalar fullt pris för sina biljetter ?3. Bort med slipsnissarna. Föreningen måste vända sig till fotfolket/gräsrotsfolket. Dom som går till matcherna med hjärta (och hjärna!). DIF måste synas i Stockholm...dvs marknadsföras på allra smartaste vis. Djurgården måste bli viktigt för många människor.
Förstår inte hur klubben skall öka sina intäkter om dem som betalar stora pengar för att ta med sig familjen och kunder till arenan helt plötsligt inte skulle vara välkomna.
Det är väl snarare så att Djurgården som klubb skall jobba för att kunna sälja så många biljetter som möjligt till fullt pris.
Utan att för den delen förvägra röststarka grupper som klack och aktiv sittplats.
Hur vi skall få glöd kring djurgårdshockeyn och att få folk till matcherna är den viktigaste uppgift Djurgården hockey står inför enligt min mening. (samt hall-frågan givetvis).
Saken är väl den att DIF måste in i styrelserummen, dvs till sponsorerna. Viktigt att locka till sig de åskådare som kan och vill köpa de dyrare biljetterna. Klacken och övrigt får i den vevan inte försummas. Du pratar om egna hallar och att de drar ifrån, detta har möjliggjorts av sponsorer som pumpar in pengar i föreningarna. Titta på HV tex så är det nog inte genom sin "klack" de drar in sina biljettintäkter utan det är sittplats säsongkort och företag som står för den stora delen som gjort HV till en så rik klubb som ett exempel.kalle99 skrev:Vi_e_Djurgårn skrev:massa text...3.
Bort med slipsnissarna. Föreningen måste vända sig till fotfolket/gräsrotsfolket. Dom som går till matcherna med hjärta (och hjärna!). DIF måste synas i Stockholm...dvs marknadsföras på allra smartaste vis. Djurgården måste bli viktigt för många människor.
Fråga mig inte HUR allt detta skall kunna genomföras. Jag utrrycker bara min förtvivlan över lagets situation.
Men jag är övertygad om att detta KAN vara vägen tillbaka till framtiden.
Sen tillbaka till framtiden - får väl fråga Michael J Fox om hjälp där!

2014-04-07, vad hände?
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden men har man hjärta och ett genuint intresse för laget så går man nog redan på matcherna. Annars är det något som inte står rätt till.kalle99 skrev:folk med hjärta och genuint intresse för laget
Fler familjer och slipsnissar! Det är dom som har pengar att slösa i pauserna!
i
Att önska aik i ES är som att välja mellan pest och kolera.
Kan bara inte önska att det går bra för dem, och andra sidan skulle det gynna Djurgårdens ekonomi.
Två utsålda derbyn i Globen, mer hockeysnack på skolor och arbetsplatser vilket i sig skulle generera mer publik på övriga matcher. Kanske ett par utsålda matcher till i Globen mot Brynäs och Färjestad/Frölunda samt Leksand om dom nu skulle gå upp.
5 Utsålda Globen matcher skulle höja publiksnittet med 1400 pers i snitt vilket skulle göra att DIF hamnade på andra plats i publikligan med ett snitt på 7534 besökare. (jämnfört mot denna säsong)
Exkluderat fler besökare på övriga matcher vilket jag tror att det skulle bli.
Fler besökare = bättre sponsorkontrakt = bättre spelare = bättre placering = fler besökare, osv
Skulle aik´s avancemang vara värt det för Djurgårdens ekonomi.
Mitt svar är Ja
Kan bara inte önska att det går bra för dem, och andra sidan skulle det gynna Djurgårdens ekonomi.
Två utsålda derbyn i Globen, mer hockeysnack på skolor och arbetsplatser vilket i sig skulle generera mer publik på övriga matcher. Kanske ett par utsålda matcher till i Globen mot Brynäs och Färjestad/Frölunda samt Leksand om dom nu skulle gå upp.
5 Utsålda Globen matcher skulle höja publiksnittet med 1400 pers i snitt vilket skulle göra att DIF hamnade på andra plats i publikligan med ett snitt på 7534 besökare. (jämnfört mot denna säsong)
Exkluderat fler besökare på övriga matcher vilket jag tror att det skulle bli.
Fler besökare = bättre sponsorkontrakt = bättre spelare = bättre placering = fler besökare, osv
Skulle aik´s avancemang vara värt det för Djurgårdens ekonomi.
Mitt svar är Ja
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Det du helt glömmer är att DIF kommer behöva slåss om spelare och nya sponsorer tillsammans med ajk.
Och där kan man ju fråga sig vilka som dom skulle välja? Kan inte säga att jag tycker svaret är självklart...
ajk i eliteserien? Nej, för i helvete!
Och där kan man ju fråga sig vilka som dom skulle välja? Kan inte säga att jag tycker svaret är självklart...

Djurgår'n tills jag dör!
Håller med, ALLTID nej till ajk, låt dom jävlarna gå i konkurs eller något.Bladman skrev:Det du helt glömmer är att DIF kommer behöva slåss om spelare och nya sponsorer tillsammans med ajk.
Och där kan man ju fråga sig vilka som dom skulle välja? Kan inte säga att jag tycker svaret är självklart...![]()
-
Det gick ju bra innan ajk åkte ner? Bättre både ekonomiskt och sportsligt.Bladman skrev:Det du helt glömmer är att DIF kommer behöva slåss om spelare och nya sponsorer tillsammans med ajk.
Och där kan man ju fråga sig vilka som dom skulle välja? Kan inte säga att jag tycker svaret är självklart...![]()
Saknar dessa derbyn, nästan så man börjar bli sjukt otaggad på match t.ex på en torsdag, oj vi möter MoDo hemma!
Det blir lättare att få tag på sponsorer, de flesta sponsorer är nationella eller internationella inte lokala. Det företagen vill ha är medial publicitet för sitt varumärke och med ajk i ES skulle dom få det. Bl.a 4 derbyn per år som skulle få all media belysning på sig. Förutom att det skulle skrivas ännu mer om Stockholms hockeyn i alla tidningar.Bladman skrev:Det du helt glömmer är att DIF kommer behöva slåss om spelare och nya sponsorer tillsammans med ajk.
Med större publik och medialt intresse blir det lättare att få sponsorer.
Och med större intäkter har vi lättare att kontraktera bättre spelare. Lägga mer pengar på juniorverksamheten och utveckla Djurgården.
Sedan säsongen 1975/76 har ajk varit i ES alla säsonger förutom 2 tills dom åkte ur efter säsongen 2001/02
Jag tittade ett par år tillbaka och siffrorna talar sitt tydliga språk
Med ajk i ES så går det bättre för DIF, högre publiksiffror och bättre placering.
Säsong, RK, Publik
--------------------
1997-98, 1, 8035
1998-99, 3, 7611
1999-00, 1, 8476
2000-01, 1, 9225
2001-02, 3, 7285
2002-03, 4, 7044
2003-04, 5, 7507
2004-05, 5, 7808
2005-06, 10, 6964
2006-07, 10, 6865
2007-08, 7, 6689
2008-09, 10, 6161
Jag skulle också allra helst se råttorna nere i kloakerna där dom hör hemma.
Men om det gynnar DIF att dom är i ES så köper jag det.
Alla som kommer ihåg derbyna i ES saknar dom. Det inns inget skönare än att sätta dit råttorna, förutom SM-Guld.
Men för att komma dit igen så behövs dessvärre ajk i ES.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Självklart behövs aik i ES, och specielt för våran del. Skulle bli ett riktigt uppsving publik och sponsor mässigt. Leksand och aik upp i ES nästa säsong så kan vi spela i Globen igen, och ha ett snitt på närmare 9000.
Är kluven när det gäller AIK, visst är det roligt med derbyn och det blir större intresse för Stockholmshockeyn, men samtidigt är det skönt att ha dom i ligan under.
Just nu ser det ju ut som att både Leksand och AIK sumpar det hur som helst...
Just nu ser det ju ut som att både Leksand och AIK sumpar det hur som helst...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.